درحال بارگذاری

آموزش پایه کامپیوتر (قسمت ششم) رایانه های همراه

تاریخ: دوشنبه, 23 دی 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 554 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


رایانه همراه چیست؟

دستگاه همراه یک اصطلاح عمومی برای هر نوع رایانه دستی است. این دستگاه ها به گونه ای بسیار قابل حمل طراحی شده اند که اغلب می توانند در دست شما باشند. برخی از دستگاه های تلفن همراه مانند تبلت ها ، کتابخوان الکترونیکی و تلفن های هوشمند به اندازه کافی قدرتمند هستند که بسیاری از کارهایی را که می توانید با رایانه رومیزی یا لپ تاپ انجام دهید انجام می دهند.

رایانه های لوحی

مانند لپ تاپ ها ، رایانه های لوحی نیز قابل حمل هستند. با این حال ، آنها یک تجربه محاسبات متفاوتی را ارائه می دهند. بارزترین تفاوت این است که رایانه های لوحی دارای صفحه کلید یا صفحه لمسی نیستند. در عوض ، کل صفحه نمایش لمسی است و به شما امکان می دهد یک صفحه کلید مجازی تایپ کنید و از انگشت خود به عنوان نشانگر ماوس استفاده کنید.

رایانه های لوحی لزوماً نمی توانند کاری را انجام دهند که رایانه های سنتی می توانند انجام دهند. برای بسیاری از افراد ، برای استفاده از برخی برنامه ها ، هنوز نیاز به یک رایانه سنتی مانند دسک تاپ یا لپ تاپ است. با این حال ، راحتی رایانه لوحی به معنای آن است که ممکن است به عنوان یک کامپیوتر دوم ایده آل باشد.

کتاب خوان اکترونیکی 

خوانندگان کتاب الکترونیکی - که به آنها خواننده الکترونیکی نیز خوانده می شود - شبیه رایانه های لوحی هستند ، به جز این که آنها به طور عمده برای خواندن کتاب های الکترونیکی (کتاب های دیجیتالی ، قابل بارگیری) طراحی شده اند. نمونه های قابل توجه شامل Amazon Kindle ، Barnes & Noble Nook و Kobo است. بیشتر خوانندگان الکترونیکی از نمایشگر جوهر الکترونیکی استفاده می کنند که خواندن آن ساده تر از صفحه نمایش رایانه ای سنتی است. حتی می توانید در تابش نور آفتاب بخوانید ، درست مثل اینکه یک کتاب معمولی می خوانید.

خواننده الکترونیکی Kindle

برای خواندن کتاب های الکترونیکی نیازی به خواننده الکترونیکی ندارید. آنها همچنین می توانند در رایانه های لوحی ، تلفن های هوشمند ، لپ تاپ و دسک تاپ خوانده شوند.

 تلفن های هوشمند

تلفن هوشمند نسخه قدرتمندتری از تلفن همراه سنتی است. تلفن های همراه علاوه بر همان ویژگی های اصلی - تماس های تلفنی ، پست صوتی ، پیام رسانی متنی - می توانند از طریق Wi-Fi یا یک شبکه تلفن همراه به اینترنت متصل شوند (که نیاز به خرید یک برنامه داده ماهانه دارد). این بدان معناست که می توانید از تلفن های هوشمند برای همان کارهایی استفاده کنید که معمولاً در رایانه انجام می دهید ، از قبیل چک کردن ایمیل ، مرور وب یا خرید آنلاین.

بیشتر تلفن های هوشمند از یک صفحه لمسی استفاده می کنند ، به این معنی که صفحه کلید فیزیکی در دستگاه وجود ندارد. در عوض ، شما روی صفحه کلید مجازی تایپ می کنید و از انگشتان دست خود برای تعامل با صفحه نمایش استفاده می کنید. سایر ویژگی های استاندارد شامل دوربین دیجیتال با کیفیت بالا و امکان پخش موسیقی دیجیتال و فایل های ویدیویی است. برای بسیاری از افراد ، یک تلفن هوشمند در واقع می تواند جایگزین الکترونیک مانند لپ تاپ قدیمی ، پخش کننده موسیقی دیجیتال و دوربین دیجیتال در همان دستگاه شود.

قسمت های دیگر


قسمت اول 


قسمت دوم 


قسمت سوم 


قسمت چهارم


قسمت پنجم


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 554 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی