درحال بارگذاری

آموزش پایه کامپیوتر - قسمت پنجم - تفاوت لپتاپ و رایانه رومیزی

تاریخ: چهارشنبه, 18 دی 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 573 - نظرات : 0 دارای ودیدیو دسته بندی: کامپیوتر


لپ تاپ چیست؟

لپ تاپ یک رایانه شخصی است که به راحتی در مکان های مختلف قابل جابجایی و استفاده است. اکثر لپ تاپ ها به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت های یک کامپیوتر رومیزی را داشته باشند ، به این معنی که آنها به طور کلی می توانند یک نرم افزار مشابه را اجرا کنند و انواع فایل های مشابه را باز کنند. با این حال ، لپ تاپ ها نیز نسبت به رایانه های رومیزی قابل مقایسه گران تر هستند.

  • برای یادگیری رایانه های لپ تاپ ، فیلم زیر را تماشا کنید.
 

تفاوت لپ تاپ با دسک تاپ چگونه است؟

از آنجا که لپ تاپ ها برای قابلیت حمل طراحی شده اند ، تفاوت های مهمی بین آنها و رایانه های رومیزی وجود دارد. یک لپ تاپ دارای یک طراحی همه در یک است ، یک مانیتور داخلی ، صفحه کلید ، صفحه لمسی (که جایگزین ماوس است) و بلندگوها هستند. این بدان معنی است که کاملاً کاربردی است ، حتی اگر هیچ لوازم جانبی به یکدیگر متصل نشوند. همچنین یک لپ تاپ سریعتر راه اندازی می شود و تعداد کابل های کمتری نیز وجود دارد.

همچنین می توانید یک ماوس معمولی ، مانیتور بزرگتر و سایر لوازم جانبی را به این گزینه وصل کنید. این اساساً لپ تاپ شما را به رایانه رومیزی تبدیل می کند ، با یک تفاوت اصلی: شما می توانید به راحتی وسایل جانبی را جدا کنید و هر کجا که هستید ، لپ تاپ را با خود ببرید.

در اینجا اصلی ترین تفاوتهایی است که می توانید با لپ تاپ انتظار داشته باشید.

  • صفحه لمسی: یک صفحه لمسی که به آن نیز نوعی صفحه لمسی گفته می شود ، یک لمس حساس به لمس است که به شما امکان می دهد با انجام انگشت خود حرکت اشاره گر را کنترل کنید.

  • باتری: در هر لپ تاپ باتری وجود دارد که به شما امکان می دهد از لپ تاپ استفاده کنید در هنگام وصل نیست. هر زمان که لپ تاپ را وصل کنید ، باتری آن را شارژ می کند. یکی دیگر از مزایای داشتن باتری این است که در صورت خاموش شدن برق می تواند قدرت تهیه پشتیبان را به لپ تاپ ارائه دهد.

  • پورت ها: بیشتر لپ تاپ ها دارای همان درگاه هایی هستند که در رایانه های رومیزی یافت می شوند (مانند USB) ، اگرچه آنها معمولاً دارای درگاه های کمتری برای صرفه جویی در فضا هستند. با این وجود ، ممکن است برخی از درگاه ها متفاوت باشند ، و برای استفاده از آنها ممکن است به آداپتور احتیاج داشته باشید.
  • قیمت: به طور کلی ، لپ تاپ ها تمایل دارند از کامپیوترهای رومیزی با همان اجزای داخلی گران تر باشند. در حالی که ممکن است متوجه شوید که بعضی از لپ تاپ های اساسی هزینه کمتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارند ، اینها معمولاً ماشینهای بسیار کمتری هستند.

قسمت های دیگر


قسمت اول 


قسمت دوم 


قسمت سوم 


قسمت چهارم


قسمت ششم

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 573 - نظرات : 0 دارای ودیدیو دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی