درحال بارگذاری

آموزش پایه کامپیوتر (قسمت دوم)

تاریخ: پنجشنبه, 21 آذر 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 670 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


مقدمه
قسمتهای اصلی رایانه رومیزی عبارتند از کیس کامپیوتر ، مانیتور ، صفحه کلید ، ماوس و سیم برق. هر قسمت که از کامپیوتر استفاده می کنید ، هر قسمت نقش مهمی را ایفا می کند.

 برای یادگیری قسمت های اصلی یک رایانه رومیزی ، فیلم زیر را تماشا کنید.


کیس کامپیوتر 

کیس کامپیوتر جعبه فلزی و پلاستیکی است که شامل اجزای اصلی کامپیوتر از جمله مادربرد ، واحد پردازش مرکزی (CPU) و منبع تغذیه می باشد. قسمت جلوی کیس معمولاً دارای یک دکمه روشن / خاموش و یک یا چند درایو نوری است.
موارد رایانه ای در شکل ها و اندازه های مختلفی ارائه می شود. یک میز رومیزی روی یک میز قرار دارد و مانیتور معمولاً در بالای آن قرار دارد. یک کیس برج بلند است و در کنار مانیتور یا روی زمین قرار گرفته است. رایانه های همه در یک دارای اجزای داخلی داخلی داخل مانیتور هستند که این امر نیاز به یک مورد جداگانه را برطرف می کند.

 مانیتور

این مانیتور برای نمایش تصاویر و متن بر روی صفحه نمایش با یک کارت ویدئویی ، واقع در جعبه کامپیوتر است. بیشتر مانیتورها دارای دکمه های کنترلی هستند که به شما امکان می دهد تنظیمات نمایشگر مانیتور خود را تغییر دهید و برخی از مانیتورها نیز بلندگوهای داخلی دارند.
مانیتورهای جدید معمولاً دارای نمایشگرهای LCD (نمایشگر کریستال مایع) یا LED (دیود تابش نور) هستند. اینها می توانند بسیار نازک ساخته شوند و اغلب به آنها نمایشگرهای صفحه تخت می گویند. مانیتورهای قدیمی از نمایشگرهای CRT (لوله اشعه کاتدی) استفاده می کنند. مانیتورهای CRT بسیار بزرگتر و سنگین تر هستند و فضای میز بیشتری را اشغال می کنند.


صفحه کلید

صفحه کلید یکی از اصلی ترین راه های برقراری ارتباط با یک کامپیوتر است. انواع مختلف صفحه کلید وجود دارد ، اما اکثر آنها بسیار مشابه هستند و به شما امکان می دهند کارهای اصلی مشابه را انجام دهید.

ماوس

ماوس ابزار مهم دیگری برای برقراری ارتباط با رایانه است. معمولاً به عنوان یک وسیله اشاره گر شناخته می شود ، به شما امکان می دهد تا به اشیاء روی صفحه اشاره کنید ، روی آنها کلیک کرده و آنها را حرکت دهید.
دو نوع اصلی ماوس وجود دارد: نوری و مکانیکی. ماوس نوری برای تشخیص حرکت از چشم الکترونیکی استفاده می کند و تمیز کردن آن ساده تر است. ماوس مکانیکی از توپ نورد برای تشخیص حرکت استفاده می کند و برای کار صحیح به تمیز کردن منظم نیاز دارد.

گزینه های ماوس

دستگاه های دیگری نیز وجود دارند که می توانند همان کار را با ماوس انجام دهند. بسیاری از افراد استفاده از آنها را آسانتر می کنند و همچنین به فضای میز کمتری نسبت به یک موش سنتی احتیاج دارند. رایج ترین گزینه های ماوس در زیر آمده است.

  • Trackball: یک پیکان دارای توپ است که می تواند آزادانه بچرخد. به جای اینکه وسیله را مانند ماوس حرکت دهید ، می توانید توپ را با انگشت شست خود بچرخانید تا نشانگر حرکت کند.

صفحه لمسی: یک صفحه لمسی که به آن نیز نوعی صفحه لمسی گفته می شود ، یک لمس حساس به لمس است که به شما امکان می دهد با انجام انگشت خود حرکت اشاره گر را کنترل کنید. صفحه لمسی در رایانه های لپ تاپ رایج است.


قسمت های دیگر


قسمت اول 


قسمت سوم


قسمت چهارم 


قسمت پنجم 


قسمت ششم 

 

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 670 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی