درحال بارگذاری

8 زبان برنامه نویسی پرکاربرد در سال 2019 "بخش دوم"

تاریخ: یکشنبه, 16 تیر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 689 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


در مطلب قبلی در رابطه 8 زبان برنامه نویسی برتر برنامه نویسی در سال 2019 صحبت کردیم و ابتدا دو زبان رو به شما معرفی کردیم. در این مطلب قرار است که به ادامه این لیست بپردازیم و سه زبان دیگر را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با برترین زبان های برنامه نویسی در سال 2019 آشنا شوید. پس در اداه این مطلب همراه ما باشید.

  • JavaScript
    جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که بیشتر برای ایجاد جلوه های تعاملی مبتنی بر مرورگر استفاده می شود. امروزه جاوا اسکریپت بعنوان یک زبان برنامه نوبیب قدرتمند در تولید برنامه های تحت وب و حتی موبایلی خود نمایی می کند و هر روز بر تعداد کسانی که از آن در برنامه های خود استفاده میکنند افزوده میشه. بر خلاف گذشته که جاوا اسکریپت برای برنامه نویسی سمت کلاینت و مدیریت رخداد های صفحات وب استفاده میشد امروزه به لطف پیشرفت چشمگیری که داشته حتی در تولید برنامه های native برای ویندوز و موبایل هم استفاده میشه پس اگر زمان خودتون رو برای یادگیری این زبان برنامه نویسی گذرونده باشید اصلا اشتباه نکردید. چرا که میتونید با این زبان برنامه نویسی برنامه هایی در مقیاس و اندازه های بزرگ تولید کنید.
    امروزه حتی مایکروسافت هم بیشتر در زمینه این زبان برنامه نویسی وارد شده و با تولید TypeScript  تولید برنامه های سنگین و در مقیاس بزرگ رو با زبان جاوا اسکریپت امکان پذیر تر کرده. البته فریم ورک های زیاد هستند که با توسعه این زبان برنامه نویسی ایجاد شدن و میتونن شما رو در تولید انواع گوناگونی از برنامه ها یاری کنند. از تایپ اسکریپنت حتی در محیط کاربری بسیاری از سایت های مطرح مثل گوگل ،آمازون ،ویکی پدیا ،فیس بوک و... هم استفاده شده. البته قرار نیست در این مطلب ما در رابطه با تایپ اسکریت صحبت کنیم و بحث در این رابطه رو در مطلبی دیگه ادامه خواهیم داد.

جاوا اسکریپت به واسطه کتاب خانه ها یا بعبارتی فریم ورک هایی که به وسیله این زبان توسعه داده شدن و ایجاد شدن امکانات بسیار زیادی رو برای شما فراهم میکنه که هرکدوم در یک قسمت و زمینه خاص به کار شما میان. به همین خاطر میشه این زبان رو در مجموع زبان های پر کاربرد سال 2019 قرار داد.
از مهم ترین و محبوب ترین فرم ورک های این زبان میشه از فریم ورک های NodeJS ,Angular ,React.js ,React Native ,Native Epress و  بسیاری دیگه اسم برد که هرکدوم در بخش خودشون جزو بهترین ها هستند. مثلا با ری اکت نیتیو شما میتونید برنامه های موبایلی قدرتمندی رو نوشت مثلا اپ اینستاگرام با این فریم ورک ایجاد شده. و یا انگولار یک فریم ورک قدرتمند برای ساخت بک اند و فرانت اند کاربری و برنامه های سمت سرور استفاده میشه.

در آینده در قالب یک مطلب دیگه در رابطه با این فریم ورک ها برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد. پس در آینده هم با ما همراه باشید.

نقاط قوت جاوا اسکریپت:

سرعت عمل بالا

یادگیری ساده تر

قابلیت همکاری

انعطاف پذیری بالا

قابلیت های زیاد و پیشرفته

نقاط ضعف جاوا اسکریپت:

مسائل مربوط به امنیت سرویس گیرنده و سمت کاربر

در بعضی موارد نیاز به پشتیانی مرورگر دارد.

  • PHP
    PHP زبانی که در ابتدا با دیدگاه ساخت ساده صفحات شخصی ایجاد شد ،اکنون به جایی رسیده است که درگروه قدرتمند ترین زبان های برنامه نوسی دنیا قرار گرفته است. این زبان با قابلیت های توسعه وب طراحی شده و با استفاده از آن شما میتوانید برنامه های تحت وب قدرتمندی رو ایجاد کنید.

در این مطلب میتوانید مختصری در رابطه با تاریخچه این زبان برنامه نویسی مطالعه کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی های این زبان وجود فریم ورک های قدرمتند است که با این زبان توسعه داده شده اند و شما میتوانید به کمک آنها برنامه های قدرتنمد رو توسعه بدید. که از معروف ترین اونها میشه به فریم ورک های لاراول ،کد ایگنیتور ،سیمفونی و... اشاره کرد که هرکدوم قابلیت های و ویژگی های خاص خودشون رو دارند و میتونن سرعت کار توسعه شما رو بالا ببرند. و باید توجه داشت اکثر این فریم ورک ها رایگان و متن باز ارائه می شوند و در قالب های کوچک و بزرگ وجود دارند و قابل استفاده هستند.

در این مطلب میتونید مطالب بیشتری در رابطه با فریم ورک های لاراول مطالعه کنید.
و در این مطلب میتوانید یادگیری PHP را شروع کنید.

نقاط قوت PHP:

سرعت بخشیدن به توسعه برنامه

تعمیر و نگهداری ساده

بدون نیاز به نوشتن کد های اضافی

مدیریت دستی پایگاه داده

کاهش هزینه های توسعه

نقاط ضعف PHP:

نیاز به یادگیری فریم ورک ها

تغییرات گسترده فریم ورک های php

مدیریت سخت برای هسته کد

  • Swift
    Swift زبان برنامه نویسی چند شکلی و کامپایلری است که توسط اپل برای توسعه برنامه های Mac OS و IOS استفاده میشه. این زبان برای کار با فریم ورک های مختلف اپل و کاهش کد های عظیم Objective-c طراحی شده. که با حدف بالا بردن امنیت کد نویسی و کاهش میزان کد نویسی ارائه شده. سویفت همچنین یک زبان برنامه نویسی متن باز است که یادگیری اون از زبان های قبلی (در زمینه برنامه نویسی مک) ساده تر است و دوباره تاکید میکنم که نیاز به کد نویسی کمتری دارد. و به گفته سایت رسمی در برنامه های آی او اسی نظیر FireFox و wordpress از این زبان برنامه نویسی

 استفاده شده است.

نقاط قوت سویفت:
اوپن سورس بودن
سادگی کار با آن
پشتبانی توسط اپل
امنیت بالا و تولید شده با جدید ترین متد های برنامه نویسی

نقاط ضعف سویفت:

ناپایداری به دلیل توسعه زیاد و وجود نسخه های آزمایش زیاد
دارای ابزار های توسعه کم و همکاری ضعیف با دیگر محیط های توسعه
منابع یادگیری کم

در مطلب بعد به ادامه این لیست خواهیم پرداخت و شما را با دیگر زبان های پرکاربرد در سال 2019 آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 689 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی