درحال بارگذاری

وب چیست ؟

تاریخ: شنبه, 01 تیر 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 602 - نظرات : 0 دسته بندی: شبکه های کامپیوتری


وب یا به عبارتی WEB یک سیستم مبتنی بر سرویس دهنده  / سرویس گیرنده (Client/Server) بر روی اینترنت است که با استفاده از ابزار فرامتن(HyperText) و پیوند(Link) دادن اجزای اطلاعات به یکدیگر دسترسی به منابع اطلاعاتی را تسهیل می کند .

به کمک یک مرورگر وب می‌توان صفحات وب (که شامل متن، تصویر، ویدئو و سایر محتویات چندرسانه‌ای هستند) را مشاهده کرده و به کمک ابرپیوندها در میان آن‌ها حرکت کرد. به طور کلی به فضای آنلاین متشکل از میلیون ها، بلکه میلیاردها وب سایت اینترنتی "وب" گفته می شود. در حقیقت، به مجموعه وب سایت های اینترنتی مختلف، که در سراسر دنیا و به زبان های گوناگون هستند، وب گفته می شود. وب بستری از به هم پیوستن شبکه های کامپیوتری مختلف به منظور به اشتراک گذاری محتوا می باشد، اما وب سایت، یکی از واحدهای کوچک تشکیل دهنده این رسانه جهانی است.

 

 

وب نسخه اول: مستندات (توسط پیوندها- لینکها) به هم مرتبط شده‌اند.
وب نسخه دوم: محتویات توسط کاربران ایجاد می‌شود و اطلاعات بصورت پویا تولید و رشد پیدا می‌کنند.
وب نسخه سوم: ارتباط داده‌ها، ابزار، و مردم در سراسر جهان به وقوع می‌پیوندد.

با تهیه صفحات مرتبط به هم با استفاده از زبان نشانگذار ابرمتن کار طراحی وب در یک مرحله به پایان رسیده است؛ اما برای انتشار و دریافت اطلاعات در اینترنت و متصل شدن به اجزای اطلاعاتی گوناگون نرم افزاری مورد نیاز است که بتواند بر اساس پروتکلهای پذیرفته شده, اطلاعات ابرمتن ها را خوانده وبه اصطلاح به آنها حیات ببخشد.این نرم افزارها)مرورگر وب( (Explorer) نام گرفته اند.

وب توسط تیم برزلی با نام شبکه گسترده جهانی یا (world wide web) اختراع گشت و تا قبل از آن، مفهوم ارتباط اینترنتی تنها منوط به ارسال و دریافت اطلاعات به صورت مستقیم از یک کاربر به یک کاربر دیگر بود (مانند ایمیل) اما با ظهور وب، فضا یا محدوده ای ایجاد گشت که کاربران در این فضا اطلاعات و دیتاهای خود را قرار می دادند و این فضاها به فضاهای کوچکتری به نام صفحات تقسیم می گشتند و هر صفحه دارای آدرس منحصر به فردی بود. کاربران دیگر از طریق تایپ آدرس در برنامه های مرورگری مانند اینترنت اکسپلورر، امکان مشاهده و بازدید آن صفحه که حاوی اطلاعاتی از نوع متن، عکس یا چیزهایی شبیه آن است ، را پیدا می کردند.


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 602 - نظرات : 0 دسته بندی: شبکه های کامپیوتری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی