درحال بارگذاری

اینترنت چیست؟

تاریخ: پنجشنبه, 30 خرداد 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 707 - نظرات : 0 دسته بندی: شبکه های کامپیوتری


به عبارتی اینترنت یک شبکه کامپیوتری جهانی است که در آن میلیون ها کامپیوتر از سراسر جهان به هم متصب شده اند. از اينترنت براي ارتباط و تبادل اطلاعات در فرم هاي مختلف استفاده مي شود (برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده ها )

به عنوان مثال با استفاده از Email مي توانيد نامه ها و انواع مختلف فايل ها را به کاربر ديگري بفرستيد. در اتاق های گفتگو (chat room) با افراد مختلف در مورد موضوع یا موضوعات مختلف به بحث و گفتگو بپردازید. که در این اتاق های گفتگو از طریق متن می تواند همانند تلفن با شخص مورد نظر گفتگو و ارتباط برقرار کرد و یا حتی به کمک گرفتن از تکنولوژی های جدید به گفتگو تصویری به کمک ارسال صوت و تصویر از طریق این شبکه بزرگ پرداخت

علاوه بر اين در اين شبکه ميتوانيد خرید کنید . در طي سفر خود در دنياي وب ممکن است با چيزهايي مفيد يا غير مفيد برخورد کنيد.

 



به عنوان مثال پست الکترونیک (Email) نرم افزار ای است که به شما این امکان را می دهد متن و یا فایلتان را از طریق اینترنت برای شخص یا اشخاصی ارسال کنید . 

اواخر دهه شصت در جریان جنگ سرد ، ایالات متحده تصمیم گرفت که راهی را ابداع کند تا از طریق آن در هنگام حملات اتمی ، خطوط ارتباطی باز باشند. در آن زمان یک مرکز کنترل وجود داشت که وظیفه انتقال پیام ها را  بر عهده داشت. که اگر هدف بمباران قرار می گرفت تمامی شبکه از کار می افتاد.
به همین خاطر تصمیم به ایجاد یک شبکه کامپیوتری بدون مرکز گرفتند.

حال این شبکه به کمک شرکت هایی به اختصار isp قابل دسترسی هستند که به کمک کامپیوتر های قدرتمند که سرویس دهنده هستند اینترنت ، پست الکترونیک و سایر خدمات را در اختیار جهانیان قرار می دهند. این کامپیوتر های سرویس دهنده داده های به اشتراک گذاشته شده را در خود نگه می دارند و این گونه شما در هر زمان حتی در هنگام در دسترس نبودن به اشتراک گذارنده آنها به آن ها دسترسی خواهید داشت. 
این isp ها به میلیونها کامپیوتر متصل هستند و این کامپیوتر ها یا مربوط به شرکت های تجاری هستند و یا مربوط به افراد شخصی هستند. در اینجا لازم به ذکر است که اینترنت هیچ گونه مرکز کنترلی ندارد و این سرویس دهنده به نوعی خود استفاده کننده هستند که از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات جمع آوری شده در خودشان هم می توانند به کسب در آمد بپردازند. به این صورت که با دریافت هزینه برای نگه داری اطلاعات شرکت های تجاری و شخصی و یا به اشتراک گذاشتن آنها در آمد کسب کنند.

 

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 707 - نظرات : 0 دسته بندی: شبکه های کامپیوتری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی