درحال بارگذاری

بهترین کتاب های روانشناسی موفقیت "معرفی بهترین کتاب های رواشناسی بخش دوم"

تاریخ: شنبه, 25 خرداد 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 1003 - نظرات : 0 دسته بندی: عمومی


با شما هستیم با دومین سری از کتاب های روانشناسی شخیت و موفقیت. در ادامه این مطلب با سه کتاب دیگر همراه ما باشید.

در سری اول این مقاله به معرفی سه کتاب مفیددر زمینه ی روانشناسی موفقیت پرداختیم که میتوانید در اینجا مطلب قبلی را مطالعه کنید. در ادامه به معرفی سه کتاب دیگر که در رابطه با روانشناسی شخصیت و موفقیت میتوانند برای شما مفید باشند خواهیم پرداخت. پس بدون هیچ زیاده گویی بیشتر به معرفی این کتابها خواهیم پرداخت:

۱- اوهام (در برخی ترجمه ها پندار) اثر ریچارد باخ:

شاید شما کتاب جوناتان مرغ دریایی ،پلی به سوی جاودانگی ،پرواز و… را از این نویسنده ی آمریکایی (از نواده های یوهان سباستین باخ آلمانی ) را خوانده باشید فارغ از اینکه از خواندن آنها چه احساسی داشته اید یا از آنها خوشتان آمده باشد باید بگویم اوهام کتابی بسیار متفاوت است که خواندن آن خالی از لطف نیست. اوهام نتیجه ی تفکرات و نگرش این خلبان کهنه کار است که در سفری با دوستی عجیب همراه میشود و به دنبال موهبت مسیحایی انسانی به حرکت در می آید. چیزی که بیش از همه مرا مشتاق خواندن این کتاب داشت جملات زیبایی بود که در این کتاب نوشته شده بود که برخی از آنها به راستی تفکر انسان را در رابطه به همه چیز تعییر میدهد.

داستان ریچاد و شیمودا که در مسیر عجیب خود به سمت کمال قدم بر میدارند. همین حالا کتاب را شروع کنید با “آرزویی در سر نمی شکفد ٬ جز آنکه توان ِ برآوردنش نیز به تو ارزانی شده باشد . آرزومند را اما ٬ کوشش ها باید …

۲- قانون نالیدن ممنوع – نوشته جان گوردون:

کتابی ساده و روان که می کوشد از طریق تعریف داستان بخشی از زندگی خانم امید (شخصیت اصلی داستان) شما را با مثبت اندشیشی و دوری از نالیدن ها و منفی نگری ها به سمت زندگی با آرامش بیشتر ببرد. اگر دوست دارید زندگی شاد و بدون منفی نگری و نالیدن( یا کمتر) داشته باشید توصیه میکنماین کتاب را از دست ندهید و همین الان خواندن این کتاب را شروع کنید. و از همین امروز هر روز را به مدت یک روز قانون نالیدن ممنوع را شروع کنید.

بخش کوچکی از کتاب را با هم بخوانیم:

روز سه‌شنبه بود و خانم امید، درست همچون روزهای گذشته، در طی یک‌سال اخیر، می‌کوشید خودش را به‌زور به دفترکارش برساند. درحالی از مقابل نگهبان ساختمان گذشت که سرش پایین بود. تلوتلوخوران به‌سوی آسانسور رفت. پس از بسته‌شدن درِ آسانسور، چند بار با کف دستانش به صورتش سیلی زد. فنجان قهوه‌ی آن روز صبحش، به دلایلی، همچون گذشته تأثیرگذار نبود. او دیر به محل‌کارش رسید و خوشبختانه دیررسیدنش به این معنی بود که همه‌ی کارکنان در آن لحظه در محل‌کارشان حضور داشتند و آسانسور خالی بود.

او به مسیرهایی متفاوت اندیشید که می‌توانست آن‌ها را برگزیند تا از آسانسور به دفترکارش برسد. او با خودش اندیشید: ”اگر هر اتفاقی هم بیفتد، من به مسیرم ادامه خواهم داد. “ او هنوز آماده نبود با کسی حرف بزند و بی‌تردید نمی‌خواست کسی او را در این حال ببیند. او در آن لحظه نمی‌توانست، به‌طور طبیعی و بی‌آن‌که گریه کند، به گفت‌وگویش با دیگران ادامه دهد. به‌علاوه، او نایب‌رییس نیروی انسانی در شرکت فناوری ای‌ـ ‌زی بود؛ بنابراین، چندی نمی‌گذشت که کارکنان به‌گونه‌ای گروه‌گروه به دفترکارش می‌آمدند تا درباره‌ی مشکلات و امور شغلی‌شان با او حرف بزنند، به او گله و شکایت کنند یا از او انرژی بگیرند.

او به‌معنای‌واقعی دوست داشت به دیگران کمک کند؛ اما گوش‌کردن به مشکلات دیگران به‌تازگی برایش به‌شدت دشوار شده بود. همان‌گونه که همه‌ی آشنایان و همکاران خانم امید می‌گفتند؛ او به‌تازگی فقط به مشکلات شخصی خودش می‌اندیشید. او، هنگام حرف‌زدن دیگران درباره‌ی مشکلاتشان، به لب‌های آنان می‌نگریست؛ اما با خودش فکر می‌کرد: ”اگر آنان فقط می‌دانستند من هم‌اکنون با چه مشکلاتی روبه‌رو هستم. اگر آنان فقط از زندگی من خبر داشتند. اگر آنان فقط می‌دانستند……….“

۳- ثروتنمد ترین مرد بابل – جورج کلاسون:

اگر به دنبال یادگیری قوانینی و راهنمایی هایی در رابطه با بدست آوردن ثروت (طلا ،درکتاب) هستید و میخواهید یاد بگیرید چطور به شیوه ی درست و مفید از آن استفاده کنید یا به عبارتی ثروت بدست بیاورید و از ثروت خود ثروتمند تر شوید پیشنهاد میکنم این کتاب را حتما مطالعه کنید. برخی از بخش های این کتاب را در کتاب برتر خفیف (اثر جف اولسون ،در بخش اول معرفی کتاب به توضیح این کتاب پرداخته ام) نیز خوانده بودم اما با این تفاسیر باز هم خواندن این کتاب برایم خالی از لطف نبود و به شما توصیه میکنم حتما این کتاب را در کنار کتاب برتری خفیف در سبد مطالعه ی خود قرار بدهید و مطالعه کنید.

در این کتاب شما در کنار شخصیت های کتاب (مردان بابل قدیم) با مشکلات دست و پنج نرم میکنید ،تجربه بدست می آورید ،راز های بدست آوردن ثروت ،خروج از قرض ها و… را می آموزید و به سمتی حرکت میکنید تا به ثروت برسید و در میان ثروتمند تیرن مردان بابل قرار بگیرید.

….

نظر شما چیست؟ برای راهنمایی بیشتر بازدید کننده ها از طریق نظرات در رابطه با این کتاب بیشتر توضیح دهید.

در مقالات بعدی کتاب های بیشتری را برای شما معرفی خواهیم کرد.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 1003 - نظرات : 0 دسته بندی: عمومی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی