درحال بارگذاری

بهترین کتاب های روانشناسی موفقیت "معرفی بهترین کتاب های رواشناسی بخش اول"

تاریخ: جمعه, 24 خرداد 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 827 - نظرات : 0 دسته بندی: عمومی


شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که احساس میکنند برای موفق شدن باید راه های سخت و دشواری را پشت سر گذاشت. من منکر سختی در رسیدن به موفقیت نیستم اما کتابهای روانشناسی موفقیت میتوانند بسیاری از این سخت ها را کمتر و ساده تر نماید و در مواردی به کل نظر شما را در رابطه با چگونگی رسیدن به اهداف تغییر دهند. اما در نهایت چیزی که بسیار مهم است این است که بدانیم کدام کتابها بهترین گزینه برای مطالعه هستند!

از آنجایی که مطالعه کتابها بخشی زمان بر است و شما باید ابتدا یک کتاب را مطالعه کنید تا در نهایت بتوانید دلایلی را برای قرار دادن یک کتاب در بین کتاب های خوب یا بد را در آن بیابید شاید ساده ترین کار استفاده از نظرات دیگران ،میزان فروش و سایر چیز ها باشد تا بدون مطالعه کتاب به خوبی یا بدی آن پی ببرید.

در زیر ما تعدادی از کتابهای مطرح و مفید در این شاخه را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه نیز در مقالات دیگر اقدام معرفی کتابهای دیگری خواهیم داشت.

۱- برتری خفیف – جف اولسون

نظر من را بخواهید در یک کلام ” کتاب همه کاره!” از مقدمه و شروع کتاب که بگیر تا انتهای آن کتابی با مطالب مفید و کامل را خواهید خواند. البته در این کتاب تکرار های کم بیشی هم هست که میتوان از این زاویه نگاه کرد که نویسنده میخواهد آن مطلب را در ذهن خواننده ها قرار دهد. البته درست است اگر بگوییم کتابهای موفقیت روشهایی را میگویند که همه میدانند ولی باید به آنها عمل کنیم و در غیر این صورت به موفقیت نمیرسیم اما در رابطه با این کتاب روشهای معرفی شده آنقدر ساده هستند که شاید شما در همین لحظه هم درحال انجام آن باشید! مثلا خوانده این مقاله همانند مطالعه همان ده صفحه از یک کتاب مفید در یک روز است که جف بارها در کتاب آن را تکرار میکند!

درباره کتاب (برگرفته شده از فیدیبو):

نویسنده این کتاب در سراسر آمریکا و در گوشه و کنار جهان تاکنون برای بیش از دهها هزار نفر سخنرانی کرده است. هدف او از این سخنرانی‌ها کمک به مردم جهان برای پیدا کردن سطوح بالاتری از تعالی شخصی و استقلال مالی بوده است. «جف اولسون» متولد ایالات نیومکزیکو است و مدرک کارشناسی‌اش را در رشته بازاریابی از دانشگاه این ایالت گرفت و با بالاترین رتبه فارغ‌التحصیل شد. در سال ۲۰۰۵ وقتی چاپ اول این کتاب به بازار عرضه شد هیچگاه تصور نمی‌شد که مخاطبان اینچنین از این کتاب استقبال کنند. کتاب برتری خفیف به صورت شفاهی و دهان به دهان بین مردم ترویج شد و همچون انتشار شعله‌های آتش خیلی زود به همه‌جا سرایت کرد. صدها هزار نفر آن را خوانده بودند و به دیگران نیز معرفی کرده بودند.
نویسنده در ابتدای کتاب می‌نویسد: «می‌خواهم درباره دو نفر از دوستانم با شما صحبت کنم که آن‌ها را از دوران کودکی می‌شناسم، افرادی از محله قدیمی‌مان در نیومکزیکو. این دو نفر باهم بزرگ شدند، با هم به مدرسه رفتند، با هم فارغ‌التحصیل شدند و همچنین در خوابگاه دانشگاه هم اتاقی بودند. هر دوی آنها افراد با شخصیت و جذابی بودند… اغلب اوقات به این دو نفر فکر می‌کنم، زیرا می‌دانم که می‌توانستم جای هر یک از آنها باشم. در واقع بودم. زیرا بخشی از این داستان را جا انداختم. دلیل این‌که آن دو در تمام آن سال‌ها هم اتاقی بودند، و دلیل اینکه امروز هنوز هم با یکدیگر در تماس‌اند، این است که آنها یک نفرند. بله، هر دوی آنها من هستم.»

نظر شما چیست؟ برای راهنمایی بیشتر بازدید کننده ها از طریق نظرات در رابطه با این کتاب بیشتر توضیح دهید.

۲- قورباغه را بخور – برایان تریسی

خوردن قورباغه! مگر میشود؟ چرا که نه میتوان این کار را با اشتیاق کامل انجام داد البته در صورتی که قورباغه ی خود را بشناسیم! در این کتاب قورباغه ها همان کارهای شما هستند و وظیفه ی شماست تا زشت ترین آنها را در ابتدای روز و ابتدای کارهایتان بخورید. با ور کنید این کار میتواند بسیار دلنشین باشد!

درباره کتاب (برگرفته شده از فیدیبو):

سخت‌ترین کاری که در زندگی به انجامش اندیشیدید چیست؟ به نظرتان سخت‌تر و مشمئز‌کننده‌تر از قورت دادن یک قورباغه زنده می‌توان کاری را متصور بود؟ اما آیا به این نکته توجه کرده‌اید که اگر روزتان را با این کار شروع کنید دیگر در تمام طول روز هیچ کار سخت و غیر‌قابل انجامی برایتان باقی ‌نمی‌ماند؟ این مهم‌ترین استعاره‌ای است که برایان تریسی یکی از مشهور ترین روان‌شناسان جهان و از صاحب نظران عرصه موفقیت و پیشرفت برای آموزش شیوه‌های تقویت ذهن در کتاب مشهور خود با عنوان قورباغه را قورت بدهاستفاده کرده است. کتاب صوتی این اثر با صدای مهدی بقاییان از سوی نوین کتاب گویا ارائه شده است.
تریسی در ۳۰ سال تلاش و پژوهش با سفر به ۸۰ کشور دنیا سعی داشت پاسخ این سوال را پیدا کند که چرا وقایع پیرامونی ما به صورتی که هستند اتفاق می‌افتد؟ طرح این سئوال در ابتدا بسیار عجیب به نظر می‌رسید اما او توانست موفق به تدوین ۲۰ قانون برای پاسخ به این سوال شود. نسخه صوتی کتاب، این ۲۰ قانون را در قالب متنی جادویی پیش رویتان می‌گذارد تا در هر زمان و مکانی بتوانید با مراجعه ساده و راحت از آن در زندگی‌تان استفاده کنید.
تریسی در کتاب قورباغه را قورت بده تلاش می‌کند راه‌هایی را نشان دهد که با کمک آنها به سرعت در کار و حرفه پیش رویمان به موفقیت می‌رسیم. او در این کتاب به شما می‌آموزد تا چگونه با استفاده از کلید تمرکز بر کار و انجام آن به بهترین نحو ممکن می‌توانید احترام، منزلت و سعادت را در زندگی و حرفه‌‌تان از آن خود کنید. راهکاری او عملی و به اثبات رسیده هستند و از سرعت تاثیرگذاری بالایی نیز برخوردارند. به عبارت دیگر این اثر از سویی راه‌هایی میانه و سریع برای تاثیرگذاری شما بر فعالیت‌هایتان برای کسب موفقیتی حداکثری ارائه می‌کند و از سوی دیگر تفکر و شیوه اندیشیدنی که این تفکر را در شما نهادینه می‌کند.
نکته قابل توجه در این اثر ارائه راه‌حل‌هایی ۲۰‌گانه است که هر یک از آنها به تنهایی می‌تواند یک راه‌حل کامل برای رفع مشکلات کاری، اجتماعی و شخصی باشد البته هر کدام از قوانین تریسی در کنار یکدیگر مجموعه‌ای محکم و تاثیرگذار را تشکیل می‌دهند.
تریسی در بخشی از این کتاب خطاب به مخاطبانش می‌گوید: شک نکنید که کلید موفقیت چیزی جز دست به کار شدن و عمل کردن نیست. اصول این کتاب عملکرد شما و نتیجه‌بخش بودنش را سریع و قابل پیش‌بینی می‌کند. پس هرچه سریع‌تر بیاموزیدش شک نکنید که سریع‌تر پیشرفت خواهد کرد!

نظر شما چیست؟ برای راهنمایی بیشتر بازدید کننده ها از طریق نظرات در رابطه با این کتاب بیشتر توضیح دهید.

۳- بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیل

مگر میشود تنها با تفکرکر کردن به ثروت و موفقیت رسید؟ شما چه فکر میکنید؟ اگر دوست دارید واقعا پاسخ این سوال را بدانید حتما این کتاب مفید را مطالعه کنید. این کتاب به راستی کتاب بسیار خوبی است و حتی بسیاری از نویسندگان از مطالب این کتاب استفاده کرده اند و حتی آن را نیز در کتابهای خود معرفی کرده اند! اگر نمیدانید قدر خواستن و اشتیاق سوزان چقدر میتواند باشد حتما این کتاب را بخوانید و در این میان هرگز ایمان را فراموش نکنید! ایمان و اشتیاق سوزان چون خورشید.

درباره کتاب (برگرفته شده از فیدیبو):

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید: تفسیر ۵۲ ایده طلایی» نوشته ناپلئون هیل است.
هیل با الهام گرفتن از اندرو کارنگی، این کتاب را به رشته تحریر درآورده است.
او برای نوشتن این کتاب به مدت ۲۰سال به تحلیل زندگی ۱۰۰ مرد نامی پرداخت و حاصل آن را به‌صورت ۱۳ گام برای رسیدن به ثروت شرح داده است.
این کتاب چگونگی دست‌یابی به هدف را توضیح می‌دهد. در این کتاب می‌توان به این پی برد که توانگری تنها با معیار پول قابل اندازه‌گیری نیست و دوستی‌های ادامه‌دار، مناسبات خانوادگی و احساس درک همدلانه میان همکاران نعمت بزرگی است که اسباب آرامش ذهن می‌شود.
وقتی جان. اف. کندی رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۵ مه ۱۹۶۱ به دنیا اعلام کرد که آمریکا قبل از پایان همان دهه فضا را فتح خواهد کرد، هیچ‌کس نمی‌توانست منکر قطعیت و عظمت این هدف شود. پیش‌ازاین یوری گاگارین اولین انسانی بود که پا به فضا گذاشته بود و هیچ گواهی دال بر این‌که آمریکایی‌ها می‌توانند روس‌ها را در این رقابت فضایی شکست دهند وجود نداشت. بااین‌حال کندی متعهد شده بود و احساس می‌کرد دستیابی به هدفی غرورآمیز حس غرور را به مردم آمریکا بازخواهد گرداند.
کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» مراحل سیزده‌گانه دستیابی به ثروت شرح داده است. رویای زندگی شما هر چه باشد توصیه‌های نویسنده این کتاب، حتما برای شما مفید واقع خواهند شد.
بدون شک منظور این کتاب این نیست که تنها با فکر کردن می‌شود کاری از پیش برد، هیل در این کتاب از رازی سخن می‌گوید که بعد آن را به طریقی فاش می‌کند و می‌گوید: رازی وجود ندارد. تنها چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید این است که بیندیشید و ثروتمند شوید.

نظر شما چیست؟ برای راهنمایی بیشتر بازدید کننده ها از طریق نظرات در رابطه با این کتاب بیشتر توضیح دهید.

در مقالات بعدی کتاب های بیشتری را برای شما معرفی خواهیم کرد.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 827 - نظرات : 0 دسته بندی: عمومی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی