درحال بارگذاری

در کار خود خلاقیت بیشتری داشته باشید. "10 راه بهبود خلاقیت و نوآوری در کار"

تاریخ: یکشنبه, 08 اردیبهشت 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 540 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


10 راه برای بهیود خلاقیت و نوآوری در کار زمانی که  خلاقیت و نوآوری تنها با هنرمندان، نوازندگان، نویسندگان و ...  ارتباط برقرار می کرد گدشته است . آن  زمان برای  یک سازمان  چون رقابت در کار نبود مسئله خلاقیت ضروری نبود که سازمان ملزام باشد  به خلاقیت توجه کند. اما با تغییر زمان، یک ذهنیت متفاوت به وجود آمد. نیاز به فکر کردن اکنون بیشتر از هر زمان دیگری است.

در واقع، 97 درصد از متخصصان احساس می کنند خلاقیت در زندگی  بسیار مهم استت. به طوری که در تحقیقی که نشان داد مصرف کنندگان  کالا و خدمات هر روز با گزینه های مختلفی از سوی تولیدکننده گان رو به رو می شوند در نتیجه   سازمان ها هر روز باید محیطی را ایجاد کنید که نوآوری و خلاقیت را در بین کارکنان شما ارتقاء دهند.در اینجا 10 راه برای تشویق نوآوری در محل کار شما وجود دارد که  توصیه می شود:

1-کارکنان خود را درگیر کنید: واقعیت این است که اگر مردم احساس کنند با شرکت شما یا محصولات شما در ارتباط نیستند ، انگیزه کمی برای کارکنان  برای نوآوری وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما در استراتژی ها و چالش های شرکت شما قرار دارند و  آنها را به این چالش ها دعوت کنید. کارکنانی که در مراحل اولیه برنامه ریزی ها و برنامه ها درگیر می شوند، انگیزه می گیرند تا آنها را به اتمام برساند. مشارکت فعال آنها، ایده های بیشتری را در اختیار  قرار خواهد داد تاتا  ابتکارات  رشد پیدا کنند.

2-نوآوری مهم است: اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان شما می دانند که شما می خواهید ایده های آنها را بشنوید.اگر آنها درک کنند که چگونه نوآوری فرآیندهای کسب و کار شما می تواند شرکت شما را رقابتی نگه دارد، تلاش های شما برای تشویق به  نو اوری کاهش می یابد.

3-تشویق طوفان زدگی: زمانی را برای ظهور ایده های جدید  اختصاص دهید. به عنوان مثال، زمانی را  برای طوفان مغزی را کنار بگذارید و کارگاه های گروهی منظم کاری تشکیل دهید.یک  تیم در یک جلسه طوفان مغزی احتمالا خیلی  موثرتر از افرادی هستند که در  غالب تیم فعالیت نمیکنند. شما همچنین می توانید جعبه انتقادات و پیشنهادات در اطراف محل کار قرار دهید، برای ایده های جدید برای حل مشکلات خاص  و همیشه درب اتاق  خود را به ایده های جدید باز نگه دارید.

4-کارکنان خود را آموزش دهید: کارکنان شما ممکن است بتوانند ایده هایی را مظرح کنند ، اما چون با مهارت هایی که در حل مسئله خلاقانه وجود دارد، آشنا نباشید برای ایده های خود ارزش قائل نشوند. شما باید  جلسات آموزش هایی  در تکنیک های رسمی مانند تفکر جانبی و نقشه برداری ذهنی ارائه دهید.

5-تشویق تغییر: گسترش تجربیات افراد می تواند راهی عالی برای ایجاد ایده ها باشد. مبادلات شغلی کوتاه مدت می تواند چشم انداز تازه ای را برای نقش های شغلی معرفی نماید. افراد را تشویق کنید تا  فکر کنند در مورد کسب و کارهای دیگر چه کارهایی را انجام می دهند، حتی در بخش های دیگر، و چگونگی انجام آنها را بررسی کنید.

6-به شیوه های جدیدی برای انجام کارها نگاه کنید: کارمندان را تشویق کنید که به دنبال راه جدید ی  جهت انجام کار  خود باشند. از آنها بپرسید که آیا آنها روش های جایگزینرا برای کار را در نظر گرفته اند و چه کاری ممکن است با انجام کارهای متفاوت انجام شود.

7-دلسردی نکنید:  مشتاقانه به همه ایده ها پاسخ دهید و هرگز کسی را که یک ایده را ارائه می کنید دلسرد نکنید. حتی ظاهرا از ایده ها  پشتیبانی کنید.

8-تحمل داشته باشید: مقدار مشخصی از ریسک پذیری با نوآوری اجتناب ناپذیر است. اجازه دهید افراد از اشتباهات خود یاد بگیرند. هر تفکر  خلاقانه افراد را با جریمه کردن کسانی که ایده هایشان کار نمی کنند، انجام ندهید.

9-پاداش برای ایده ها و نوآوری : در میان 44 درصد از شرکت هایی که خلاقیت کارکنان خود را پاداش می دهند  باشید. انگیزه دادن افراد یا تیم هایی که ایده های فراوانی را به دست می آورند، به طور مثال از طریق یک طرح برنده جایزه ، نوآوری را به طور جدی شناسایی می کنند. شما حتی می توانید تشخیص خود را نشان دهید که تمام ایده ها با پاداش دادن به کسانی که فقط یک جریان غنی دارند،ارتباط ندارند.

10-پیاده سازی استراتژهایی برای اجرا: به یاد داشته باشید، نوآوری فقط  ارزشمند است، در صورتی که در عمل نتیجه بگیرد. زمان و منابع را برای توسعه و پیاده سازی آن ایده هایی که ارزش عمل کردن دارد را فراهم کنید. عدم انجام این کار نه تنها به این معنی است که شرکت شما از نوآوری بهره مند نخواهد شد، همچنین جریان های ایده ها ممکن است به راحتی خشک شوند، اگر کارکنان احساس کنند فرایند بی معنی است.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 540 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی