درحال بارگذاری

مشکل اتمام شارژ تلفن های همراه هوشمند

تاریخ: دوشنبه, 24 تیر 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 550 - نظرات : 0 دسته بندی: تلفن همراه


با سلام بیشتر کساانی که تلفن همراه اندروید دارند بعد مدتی متوجه میشوند که باتری تلفن همراه  اندرویدشان سریع خالی میشود یا مثل قبل شارژ نگه نمیدارد

بعضی وقت اتمام سریع شارژ باتری می تواند به دلایل نرم اقزاری باشد ، گاهی اوقات باتری تلفن همراه عمرش تمام  شده و گاهی اوقات تلفن همراه مشکل سخت افزاری دارد.

در بیشتر موارد وقتی ما از اینکه تلفن همراه مان آب خورده یا ضرب خورده نیست و از سلامت باتری هم مطمئن هستیم می تواند مشکل نرم افزاری باشد.

حالا من می خواهم به شما ترفندی را آموزش بدهم که وقتی گوشی شما به دلیل مشکلات نرم افزاری مصرف باتریش بالا رفته شما بتوانید تا حدودی قبل از مراجعه به تعمیرگاه تشخیص بدهید که مشکل از کجاست ؟

خوب اولین مورد اگه گوشی شما مثلا روی درصد باتری بالا یکدفعه خاموش بشود یا باطری شارژ شدنش طولانی و خالی شدن باتری سریع تر از همیشه باشد در این موارد مشکل می تواند از باتری تلفن همراه شما باشد و با تعویض باتری مشکل تا 80 درصد رفع میشود.

حالا اگه موارد بالا برایتان اتقاق نیفتاد و زمان شارژ شدن باتری تلفن همراه شما مثل قبل بود و فقط زمان خالی شدن باتری بیسشتر شد این می تواند در اثر یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری باشد.

حالا برای اینکه تا حدودی از نرم افزاری یا سخت افزاری بودن مشکل مطمعن شوید یک راه حل هست که می توانید انجامش دهید ، ابتدا باید بخش گزینه های برنامه نویس (developer options) رو در گوشی فعال کنید برای اینکار وارد تنظیمات (setting) گوشی خودتان بشوید بعد به بخش درباره تلفن بروید (about phone) بعد وارد بخش اطلاعات نرم افزاری (software information)  بشوید حال در این قسمت روی شماره ساخت (build number) تلفن 10 بار ضربه بزنید تا گزینه های برنامه نویس را فعال کنید،

خوب حالا به منوی تنظیمات (settings) برگردین از انتهای منو وارد بخش گزینه های برنامه نویس (developer options) شوید خوب در این بخش روی هیچ کدام از قسمت ها تغییری اعمال نکید و فقط به انتهای منو رفته و تیک گزینه هیچ فعالیتی را نگه ندار (don’t keep activities) را روشن کنید ، حالا از تمام منو ها خارج شوید گوشی را شارژ کامل کنید و اگر مصرف باتری کاهش پیدا کرد شک نکنید که مشکل نرم افزاری است به یک تعمیر کار معتبر مراجعه کنید و از او بخواهید تا تلفن همراه شما رو فلش کند .

ولی اگر بعد از انجام موارد بالا همچنان مشکل اتمام سریع شارژ پابرجا بود مشکل یا به احتمال زیاد سخت افزاری خواهد بود و یا مشکل از باطری شما است . برای تشخیص سخت افزاری بودن یا مشکل باطری بودن باز هم باید به یک تعمیرکار تلفن همراه معتبر مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه های مخصوص تلفن همراه شما تست کند و به شما بگوید که مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری و در صورت لزوم مشکل شما رو رفع کند .  فقط یادتان باشد بعد از تست کامل تلفن همراه حتما تیک هیچ فعالیت را نگه ندار  (  don’t keep activities )  را خاموش کنید و به شکل اول برگردانید چون یک سری از نرم افزار ها در این حالت کارایی خودشان را از دست می دهند که با برگرداندن به حالت اول دوباره نرم افزار ها هم به کار می افتند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد،  منتظر نظرات شما در مورد نتیجه کار با این روش و یا انتقاد و پیشنهاد شما هستیم.


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 550 - نظرات : 0 دسته بندی: تلفن همراه

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی