درحال بارگذاری

اصل دوازدهم مدیریت انسان ها "تمرکز جریان فکری"

تاریخ: شنبه, 22 تیر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 547 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


اصل دوازدهم

تمرکز جریان فکری:

ویژگی کارمندان حرفه ای

تقریبا برای همه ما در زندگی زمان هایی وجود دارد که چنان مشغول انجام یک فعالیت خاص هستیم که هیچ چیز دیگری به نظرمان نمی اید و انجام آن فعالیت ذهن مان را به گونه ای مشغول می کند. که حتی متوجه گذشت  زمان هم نمی شویم. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می دهد که مشغول انجام کارهای مورد علاقه خودم هستیم.

تحقیقات نشان داده است که تمرکز جریان ذهنی الزاما در لحظاتی که انسان شاد است روی نمی دهد. این پدیده بیشتر به زمان های تمرکز کردن است.اما وقتی این تجربه به پایان می رسد. وشخص به انچه نگاه می کند، احساس خوشحالی و رضایت می نماید.

شاید از شنیدن این واقعیت تعجب کنید که تمرکز جریان فکری به ندرت در اوقات فراغت افراد مانند زمانی که تلوزیون نگاه می کنند و یا در حال استراحت هستند، گزارش شده است.تمزکز جریان فکری بیشتر در محیط کار اتفاق می افتد تا در خانه!

اگراز کسی بپرسید که ایا دوست دارد کمتر کار کند، معمولا جواب او بله خواهد  بود.انسان ها اوقات فراغت را معمولا مترادف  شاد بودن می بینند  و تصور می کنند هر چه زمان آزادتری داشته باشند، زندگی شان شادتر خواهد بود. مطالعاتی که بر روی هزاران تن انجام شده است نشان می دهد که انسان ها در این خصوص اشتباه می کنند. وقتی انسان ها در خانه به سر می برند، معمولا هدف مشخص ندارند، نمی دانند کارها را با چه کیفیتی انجام داده اند، احساس اشفتگی دارند و حس می کنند از مهارتی که دارند به خوبی استفاده نمی شود. اغلب انسان ها  چنین  شرایطی را کسل کننده توصیف می کنند.  بر عکس  زمانی که سر کار هستید، اکثر شرایط لازم  برای ایجاد تمرکز در جریان ذهنی ، فراهم است. معمولا هدف روشنی را دنبال می کنیم. از نتایج  و چگونگی عملکرد خود از طریق  ارزیابی های مدیران و یا از روند کار، اطلاعات و بازخورد ماسب دریافت کنیم. مهارت های هر فردی معمولا با کار او در ارتباط است  و میتواند در کار خود از مهارت هایش استفاده کند.برای انجام وظایف کاری محوله، باید تا حدی تمرکز کرد که این از خود اشفتگی ذهنی جلوگیری می کند. نتیجه بحث این است که کار بیشتر از اوقات فراغت می تواند شرایط لازم برای ایجاد تمرکز در جریان ذهنی را فراهم کند.

کاربرد این واقعیت برای مدیران چیست؟ کار می تواند یک انگیزه قدرتمند باشد. می تواند احساس شعفی را در انسان به وجود آورد که به ندرت می توان در اوقات فراغت به آن دست یافت. بنابراین در شرایطی که برایتان امکان پذیر است، کار را به صورتی طراحی کنید که چالش یر انگیز و خلاقانه بوده و کارکنان را برانگیزد تا از مهارت خود برای انجام ان استفاده کنند.همچنین اهداف انجام هر فعالیتی باید به طور مشخص شده  و درخصوص نتایج  و کیفیت انجام آن، اطلاعات و بازخورد صحیحی در اختیار کارمند قرار داده شود.

 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 547 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی