درحال بارگذاری

چرا php زبان خوبی برای یادگیری برنامه نویسی است؟

تاریخ: پنجشنبه, 20 تیر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 576 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


اگر شما علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی تحت وب هستید حتما اسم زبان برنامه نویسی php را بارها شنیده اید و برایتان این سوال پیش آمده است که اصلا چرا من باید زبان php را انتخاب کنم؟ یا بعد از تحقیق در زمینه زبان های برنامه نویسی تحت وب با تعداد زیادی زبان های برنامه نویسی مختلف مثل ASP مواجه شده اید که این امر انتخاب زبان برنامه نویسی را برای شما سخت تر کرده است. توصیه من به شما این است که اگر هنوز سوال اینکه php را انتخاب کنم یا نه برایتان بی پاسخ مانده است حتما این مطلب کوتاه را تا انتها مطالعه کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سوال اول این است که اصلا پی اچ پی چیست؟

پاسخ این سوال را قبلا در طی یک مطلب کوتاه با عنوان تاریخچه php داده ایم که میتوانید از این آدرس این مطلب را مطالعه کنید. ولی به شکل کاملا مختصر کافیست به این موضوع اشاره کنیم که php زبانی برای برنامه نویسی تحت وب است که به شکلی ساده و سریع امکان ایجاد صفحات وب با قدرت و سریع را برای شما امکان پذیر میکند و اساسا از ابتدا این زبان با عنوان صفحه خانگی شخصی ایجاد و توسعه داده شد و امروزه توسعه برنامه های تحت وب را ساده تر و جذاب تر کرده است.

سوال دوم که موضوع مورد بحث این مطلب هم هست این است که چرا php را انتخاب کنیم؟

اول باید به شما این نکته را گوش زد کنم که در انتها برای هر کاری تصمیم گیرنده شما هستید و انتخاب نهایی کاملا به نظر ،سلیقه و نیازهای شما برمیگردد و ما تنها قصد داریم شما را با نکات جذاب این زبان برنامه نویسی بیشتر آشنا کنیم.

خصوصیات مهم php

زبانی متن باز و رایگان: به این معنی که سورس کد این زبان برای تمام مردم به شکل عمومی در دست رس قرار دارد و برای استفاده از این زبان نیازی به مجوز خاص و یا هزینه ای خاص ندارید و به راحتی میتوانید از این زبان برنامه نویسی در تمام پروژه های رایگان و تجاری خود استفاده کنید.

وجود ابزار های توسعه زیاد و قدرتمند: برای یک برنامه نویسی ابزاری که با آن اقدام به برنامه نویسی میکند بسیار مهم است. چرا که این ابزار میتواند علاوه بر بالا بردن سرعت کد نویسی امکانات قدرتمند دیگر را نیز در اختیار برنامه نویس قرار دهد. برای مثال خطا یابی کدها ،تکمیل خودکار کلمات در کد نویسی ،دیباگ کردن برنامه و خیلی امکانات دیگر. برای زبان php ابزار های توسعه بسیار قدرتمندی وجود دارد که هزکدام از آنها دارای ویژگی ها و توانایی های خاص خود هستند که میتواند شما را در توسعه و کد نویسی بسیار کمک کند. از مهم ترین ابزار های توسعه برای این زبان میتوان از phpstorm و نت بینز نام و بسیاری دیگر نام برد که قبلا در رابطه با آنها صحبت کرده ایم ومیتوانید در این مطلب نیز اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین ابزار های برنامه نویسی برای php دریافت کنید.

به روز رسانی های زیاد: برای یک زبان برنامه نویسی بسیار مهم است که همیشه در حال به روز رسانی باشد و امکانات جدیدی به آن افزوده شود. زبان برنامه نویسی php به لطفا دارا بودن جامعه ای بزرگ از برنامه نویسان و توسعه دهنده گان همیشه در حال به روز رسانی است و از این نظر اصلا مشکلی برای آینده برنامه نویسی با این زبان وجود نخواهد داشت.

وجود منابع آموزشی بسیار: برای شروع یادگیری هرچیزی وجود منابع آموزشی بسیار مهم است. در این زمینه نیز به دلیل میزان محبوبیت بالای این زبان و تقاضای بسیار برای یادگیری این زبان آموزش های رایگان و پولی بسیار زیادی در سطح اینترنت برای php وجود دارند که شما میتوانید به کمک آنها دانش برنامه نویسی خود را بالاتر برده و به برنامه نویسی حرفه ای در زمینه php تبدیل شوید.

جامعه وسیع از برنامه نویسان: وجود جامعه بزرگ برنامه نویسی هایی که با این زبان برنامه نویسی کار می کنند باعث میشود تا اشخاص زیادی وجود داشته باشند که بتوانید از دانش وتجربه انها برای کار خود استفاده کنید و در هنگام مواجه با خطا ها و مشکلات با سوال پرسیدن از آنها یا در انجمن های مربوط به آنها به پساخ سوالات خود دست پیدا کنید و از کمک متخصصین این زبان بهرمند شوید.

پشتیبانی از شی گرایی: این زبان به خوبی از برنامه نویسی MVC پشتیبانی میکند و شما یمتوانید از چارچوب برنامه نویسی شی گرایی در برنامه هایی که توسعه میدهید استفاده کنید. امروزه برنامه نویسان زیادی وجود دارند که به الگوی برنامه نویس MVC و شی گرایی علاقه مند هستند پساگر شما نیز به این نوع برنامه نویسی علاقمند هستید این زبان برنامه نویسی برای شما انتخاب درستی خواهد بود.

مولتی پلتفرم بودن: به این معنی که php قابلیت اجرا در تمام سیستم عامل های محبوب را دارا است و برای اجرا به سیستم عامل خاصی نیاز ندارد. بر خلاف ASP که برای اجرا به وب سرور IIS و سیستم عامل ویندوز نیازمند است. بنابراین اینکه شما از چه سیستم عاملی برای توسعه و اجرای برنامه خود استفاده میکنید مهم نخواهد بود و محدویتی برای اجرا و برنامه نویسی با این زبان نخواهید داشت. از طرفی این زبان روی بیشتر وب سروهای معروف مثل Apache ,Nginx,IIS ,… قابلیت اجرا دارد و از بیشتر دیتابیس های برنامه نویسی همانند MSQL ,SQLServer ,Oracel ,… نیز پشتیبانی میکند.

یادگیری و کد نویسی ساده و روان: این زبان برنامه نویسی به لحاظ کارکرد و یادگیری زبانی پیچیده نیست و شما میتوانید خیلی ساده آن را فرا بگیرید و از آن استفاده کنید و همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم وجود منابع یادگیری و جامعه گسترده برنامه نویسان در این زبان فرایند یادگیری شما را بسیار سریع تر خواهد کرد.

تعمیر ،نگهداری و توسعه آسان:  به این معنی که برای اجرای برنامه های شما میتواند هزینه ها را با استفاده از ابزار های رایگان و اپن سورس بسیار کاهش داد و نیز به دلیل وجود برنامه نویسان زیاد میتوان از هزینه های توسعه نیز کاست و این باعث میشود برای توسعه برنامه نیزو های زیادی در دست رس شما باشند. و اینکه خطا یابی و فرایند رفع خطا ها و باگ ها نیز در این زبان برنامه فرایندی کم هزینه و ساده تر است.

ارزان ،چه برای شروع چه برای اجرا: به دلیل اینکه برای اجرای این زبان نیاز به سیستم عامل خاصی ندارید میتوانید از سیستم عامل های رایگان لینوکس استفاده کنید که باعث کاهش چشمگیر هزینه های شما میشود. و یا با استفاده از سیستم های مدیریت پایگاه داده رایگان مثل MYSQL نیز هزینه های خود را کاهش دهید. در فرآینده تو سعه نیز شما میتوانید با استفاده از ابرا های توسعه رایگان از هزینه های توسعه خود بکاهید. ضمن این که این زبان برنامه نویسی نیز خودش کاملا رایگان در اختیار شما خواهد بود.

وجود فریمورک های گوناگون و قدرتمند: در حال حاضر تعدا زیادی فریم ورک با این زبان برنامه نویسی ایجاد و تسوعه داده شده اند که بسیاری از آنها نیز به رایگان قابل استفاده هستند و استفاده از آنها باعث میشود فرایند کاری و توسعه برنامه های شما بسیار ساده تر ،سریع تر و قدرتمند تر شود. که میتوان در این بین از لاراول و سیمفونی نام برد. البته در مطلبی جداگانه برای شما معروف ترین فریم ورک های php را نام برده ایم و ویژگی های هریک را برایتان توضیح داده ایم که میتوانید از این آدرس نیز این مطلب را مطالعه کنید.

وجود کار بالا: از آنجایی که تعداد زیادی از شرکت های از این زبان برنامه نویسی در محصولات خود استفاده میکنند اگر به دنبال فعالیت در یک شرکت هستید در آینده پس از یادگیری این زبان برنامه نویسی میتوانید به راحتی در این شرکت ها شروع به کار کنید و یا ختی اقدام به راه اندازی کسب کار خود کنید.

برخی دیگر از ویژگی های این زبان که تنها به ذکر نام آنها کفایت میکنیم عبارتند از سئوی بهتر (SEO Friendly) ،قابلیت انعطاف پذیری بالا ،ذخیره زمان و هزینه ،محبوبیت بالا و...

در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد که آیا واقعا PHP زبان خوبی برای یادگیری است یا نه. شما میتوانید نظرات و تجربه های خود را با ما و سایر بازدید کنندگان به اشتراک بگذارید و به علاقمندان یادگیری زبان های برنامه نویسی بیشتر کمک کنید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 576 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی