درحال بارگذاری

8 زبان برنامه نویسی پرکاربرد در سال 2019 "بخش سوم"

تاریخ: دوشنبه, 17 تیر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 564 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


در مطلب قبلی در رابطه با ادامه لیست 8 زبان برنامه نویسی برتر برنامه نویسی در سال 2019 صحبت کردیم و سه زبان دیگررا به شما معرفی کردیم. در این مطلب قرار است که به ادامه این لیست بپردازیم و سه زبان پایانی این لیست را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با برترین زبان های برنامه نویسی در سال 2019 آشنا شوید. پس در اداه این مطلب همراه ما باشید.

  • C#
    سی شارپ زبان برنامه نویسی قدرتمندی است که توسط مایکروسافت ایجاد شده و توسعه داده میشه. سی شارپ یک زبان بر پایه سی است که از شی گرایی به خوبی پشیتبانی میکنه البته باید در نظر داشته باشید که این زبان برنامه نویسی تحت دات نت فریم ورک اجرا میشه. خالق این زبان برنامه نویسی آندرس هاگربرگ بر این عقیده است که این زبان بسیار شبیه به زبان جاوا است تا زبان سی پلاس پلاس. این زبان بیشترین استفاده را در توسعه برنامه های ویندوزی و وب (ای اس پی) دارد اگرچه که از این زبان برای توسعه برنامه های مبتنی بر اندروید و آی او اس نیز مناسب است.

در توسعه وب سایت هایی نظیر Dell ,Bing ,Visual Studio ,Market Watch از این زبان برنامه نویسی استفاده شده و شما نیز میتونید به کمک این زبان برنامه های متنوع و قدرتمندی رو تولید و منتشر کنید.

در آینده مطلبی تکمیلی در رابطه با زبان برنامه نویسی سی شارپ منتشر خواهیم کرد تا شما بیشتر با این زبان محبوب آشنا شوید. همچنین تیم توسعه ما در نظر دارد تا با تولید چندین مجموعه ویدیو آموزشی شما را در رابطه با یادگیری این زبان برنامه نویسی بیشتر کمک کند. پس در آینده نیز با ما همراه باشید.

نقاط قوت سی شارپ:

شی گرایی

سادگی

سینتکس مشابه جاوا و سی

منابع آموزشی فراوان

پشتیبانی توسط مایکروسافت

 

نقاط ضعف سی شارپ:

بعد از هر تغییر در برنامه باید برنامه دوباره کامپایل شود.

 

  • C Progamming و C++

زبان برنامه نویسی قدیمی و قدرتمندی که به نظر میرسد حالا حالا ها از میزان محبوبیت و استفاده آن کم نخواهد شد. البته با یادگیری دشوار تر نسب به سایر زبان های برنامه نویسی این زبان همچنان جرو محبوب ترین و پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی در بین جامعه برنامه نویسان است. گفته میشه این زبان پدر زبان های برنامه نویسی سطح بالایی مثل سی شارپ و جاوا و همچنین زبان اسکریپتی جاوا اسکریت است.

باید در نظر بگیرید که سی پلاس پلاس نسخه توسعه یافته و پیشرفته ی زبان برنامه نویسی سی است که در اون برخی موارد مثل شی گرایی اضافه شده. و امروزه هردو زبان به شکل گسترده و در بخش های مختلف علوم رایانه ای مورد استفاده قرار میگیرند. توسعه دهندگان این زبان میتونن به راحتی در تمام سیستم عامل ها به واسطه ی وجود کامپایلرهای متنوع از این زبان استفاده کنند. این دو زبان به عنوان زبان هایی با کارایی بالا شناخته میشن که به عنوان بیشترین زبان استفاده شده در گیت هاب نیز شناخته میشوند.
شرکت های زیادی به خاطر سرعت و عملکرد بالا از این زبان در توسعه برنامه ها و محصولات تجاری خود استفاده می کنند که میشه در این زمینه از شرکت های ادوبی و فایرفاکس نام برد. در کل میشه گفت این زبان در طیف گسترده ای برای توسعه برنامه های کاربردی و هسته ی سیستم عامل ها استفاده میشه.

نقاط قوت سی:
قدرت ،سرعت و عملکرد بالا
استفاده به عنوان زبان پایه در آموزش برنامه نویسی
به کاربر اجازه میدهد تا کنترل بیشتری رو منابع و برنامه ی خود داشته باشد.
منابع زیاد برای یادگیری

نقاط ضعف سی:

یادگیری و کد نویسی سخت تر

  • Ruby

Ruby به عنوان یک زبان برنامه نویسی با یادگیری و پیاده سازی ساده شناخته میشود. این زبان در دهه 1950 توسعه یافته و بیشتر به گونه ای توسعه داده شده تا دارای سیسنکس بیشتر human-friendly باشد که از شی گرایی نیز پشتیبانی کند. البته این زبان برنامه نویسی از نوع برنامه نویسی تابعی نیز پشتیبانی می کند. چارچوب و فریم ورک برنامه نویسی تحت وب این زبان برنامه نویسی به عنوان رابی آن ریرز (Ruby on Rails) شناخته می شود.
به عقیده توسعه دهندگان رابی ، این زبان یک زبان ساده در کد نویسی است که حتی یادگیری آن در زمان نسبتا کوتاه تری امکان پذیر است. به همین دلیل میزان کسانی که علاقه مند به یادگیری این زبان هستند بیشتر است و همچنین این زبان دارای یک جامعه برنامه نویسان گسترده است. شاید به همین دلیل است که این زبان باعث شده که برنامه نویسان مبتدی بیشتر به برنامه نویسی علاقه مند شوند.

نقاط قوت Ruby:
ایجاد ساده و سریع برنامه های تحت وب
سادگی یادگیری

نقاط ضعف Ruby:
سرعت اجرای پایین تر
تاثیر سرعت پایین بر ثبات برنامه

در انتها باید بگویم تمام زبان های برنامه نویسی دارای قدرت وکارایی خاص خود هتسند و این لیست تنها زبان های پرکاربرد و مطرح در سال 2019 را پوشش داده است و ممکن است که زبانی خارج از این لیست برای یادگیری و یا برنامه های شما مناسب تر باشد. امیدواریم تا با این مطلب توانسته باشیم شما را در انتخاب زبان برنامه نویسی که قرار است آن را فرا بگیرید بیشتر یاری کرده باشیم. در ادامه نیز با مطالب به روز در زمینه های مختلف همراه ما باشید.

 

به زودی سعی خواهیم کرد تا با ارائه آموزش های متنوع و گسترده شما را در یادگیری هرچه بهتر و سریع تر برنامه نویسی یاری کنیم.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 564 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی