درحال بارگذاری

8 زبان برنامه نویسی پرکاربرد در سال 2019 "بخش اول"

تاریخ: شنبه, 15 تیر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 549 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


در این مطلب ما قرار است در رابطه 8 زبانی که در سال 2019 بیشترین استفاده را دارند صحبت کنیم و مزایا و معایب و امکانت هرکدام را با هم بررسی کنیم تا در نهایت بهترین انتخاب را برای کار خود داشته باشیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

در زمانی نه چندان قبل تعداد خیلی کم از افراد به عنوان برنامه نویس شناخته می شدند و مردم با شگفتی و تعجب به آنها نگاه می کردند. با این حال در این روزها بیشتر مشاغل و کسب و کارها با یک یا چند زبان برنامه نویسی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم رابطه دارند و این نشان از اهمیت برنامه نویسی در دوران حاضر است. برای همین بسیار مهم است که چه زبان برنامه نویسی را فرابگیرید که با کسب و کار شما بیشترین ارتباط را داشته باشد و در کنار آن علاوه بر قدرت و سرعت دارای بیشترین مزایا برای شما باشد. پس بااید از قبل تصمیم بگیرید که چرا میخواهید برنامه نویسی را فرا بگیرید. بعنوان مثال شما میتوانید برنامه نویسی را برای توسعه برنامه های موبایل و یا حتی داشتن مدرک و گواهی نامه برنامه نویسی در یک زبان برنامه نویسی خاص فرا بگیرید.

در زیر هشت زبان برنامه نویسی محبوب را مورد بررسی قرار میدهیم. و در رابطه هریک توضیحات کوتاهی را برای شما ارائه میدهیم. تا بتوانید زبان برنامه نویسی مناسب را برای خود انتخاب کنید.

  • Python
    پایتون به عنوان یکی از رایج ترین و پر تقاضا ترین زبان های برنامه نویسی در حال حاضر شناخته می شود. گفته میشود که یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری مبتدیان است و از خوانایی بالایی برخوردار است.
    این زبان برنامه نویسی کاملا رایگان و متن باز است. که دارای ماژول های فروان و همچنین جامعه برنامه نویسی گسترده است که میتوانند شما را یاری کنند به همین دلیل برای این زبان برنامه نویسی منابع یادگیری بسیاری نیز وجود دارند. در این زبان امکان توسعه وب نیز وجود دارد. این زبان دارای ساختار داده ای کاربر پسند و با امکان توسعه برنامه های گرافیکی دسکتاپی است. این زبان همچنین یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به حساب می آید.
    پایتون همچنین برای توسعه تصاویر برداری دو بعدی و یا بسته های انیمیشنی سه بعدی مثل Inkscape, Blender, and Autodesk استفاده می شود. این زبان همچنین در ساخت و توسعه بازی های محبوب مثل Civilization IV, Vegas Trike نیز استفاده شده است. از این زبان در ابزار های علمی و آموزشی زیادی نیز مثل FreeCAD نیز استفاده شده است. این زبان یکی از زبان های پر بحث و ترند شده در سایت های یوتیوب ،اینستاگرام و... در سال 2019 بوده است و در حال حاظر یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی در سطح جهان به حساب می آید.

    نقاط قوت پایتون:
    سادگی و خوانایی بالا
    زبان اسکریپتی
    قابل انعطاف
    دارای میزان بالایی منابع برای یادگیری

    نقاط ضعف پایتون:
    زبان با مبانی برنامه نویسی آغاز نمیشود
    برخی از مفاهیم آن انتزاعی و با درک سخت است


  • JAVA
    جاوا نیز به عنوان یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی شناخته میشود که افراد زیادی در سراسر دنیا در حال استفاده از آن هستند. زبان جاوا یک زبان شی گراست که در حال حاضر در مالکیت شرکت اوراکل است. میتوان گفت جاوا تقریبا در تمام دستگاه ها قابل اجراست و برای بیشتر (تقریبا تمام) پلتفرم ها میتوانید با این زبان برنامه نویسی کنید. بعبارتی در طیف وسعی از سیستم عامل ها ،گوشی های موبایل و... کارایی دارد.
    در حال حاضر بیش از سه میلیارد دستگاه وجود دارند که برنامه هایی ساخته شده با زبان جاوا را در خود اجرا میکنند و این نشان از قدرت و محبوبیت این زبان برنامه نویسی دارد. جای تعجب نیست که جاوا در لیست بهترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی 2019 جا دارد و دارای تقاضای بالایی در جهان است. شما میتوانید با این زبان اقدام به تولید برنامه های دستکاپی ،موبایلی ،وب و... کنید بعبارتی این زبان یک زبان همه کاره است. از این زبان در بسیاری از سایت ها مثل گوگل ،آمازون ،توییتر و یوتیوب استفاده شده است.
    جاوا دارای فریمورک های متنوعی است که میتوانند شما را در توسعه برنامه های مختلف کمک کنند که برای مثال میتوان از فریمورک اسپرینگ نام برد. همچنین وجود میلیون ها توسعه دهنده باعث شده تا برای یادگیری این زبان برنامه نویسی میزان بالایی از منابع در دسترس مشتاقان یادگیری آن باشد.

    نقاط قوت جاوا:
    سادگی و خوانایی
    شی گرایی
    مولتی پلتفرم بودن
    استفاده برای وب ،موبایل ،دستکاپ و...

    نقاط ضعف جاوا:
    تعداد زیاد واژگان برای یادگیری در این زبان

    در مطلب بعد به ادامه این لیست خواهیم پرداخت و شما را با دیگر زبان های پرکاربرد در سال 2019 آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

    از اینجا ادامه این موضوع را مطالعه کنید.
    نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 549 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی