درحال بارگذاری

اصل هشتم مدیریت انسان ها "معارفه کارکنان جدید را به خوبی مدیریت کنید"

تاریخ: جمعه, 14 تیر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 558 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


اصل هشتم

معارفه کارکنان جدید را به خوبی مدیریت کنید

هرچقدر هم که فرایند استخدام به روش اصولی و صحیح انجام شود و کارمندان مناسبی برگزیده شوند، در نهایت نمی توان انتظار داشت که از همان ابتدا با فرهنگ سازمان جدید آشنایی کافی داشته باشند.دوره معارفه ، افراد غریبه را با سازمان آشنا کرده و رفتار جدید را با آنچه مدیران انتطار دارند، تطبیق می دهد.

وقتی نیروی کار جدید را استخدام کردید، باید در باره چهار موضوع مهم تصمیم بگیرید.هر یک از این تصمیم ها بر روی رفتار آینده همکار جدیدتان تاثیرگذار خواهند بود.

اول اینکه، ایا معارفه باید به طور رسمی صورت بگیرد یا غیر رسمی؟دوره معارفه رسمی وقتی کارمند جدید نسبت به روند جاری سازمان ، آشنا نبوده و تازه کار بودن او در سازمان واضح و روشن باشد، بیشتر معنی می یابد.روش های غیر رسمی به این صورت است که بدون اینکه برنامه خاصی برای آشنایی و معرفی کارمند جدید تعیین شود، او در موقعیت سازمانی خود قرار میگیرد.

دومین تصمیم در مورد برگزاری معارفه است. معارفه باید به صورت شخصی برگزار شود یا گروهی؟ در اکثر مواقع کارکنان جدید به صورت شخصی آموزش اولیه را می بینند.ولی مواردی هم وجود داردکه در آنها می توان همه افراد جدید را به صورت گروهی و یا در در دوره های تکراری، مانند اردوگاه دریایی آموزش داد.

سومین تصمیم اینکه دوره معارفه به طور منظم و پیاپی برگزار شود یا اتفاقی؟ در دوره معارفه منظم، افراد در کنار کسانی که در آن موقعیت سازمانی مشغول به کار هستند، قرار می گیرند تا آموزش های لازم را از او دریافت کنند.مثل دوره کارآموزی. اما در دوره اتفاقی کارمند جدید در موقعیت سازمانی خود قرار گرفته و خود چگونگی و روش انجام کار را در می یابد.

چهارمین تصمیم  این است که ایا دوره معارفه نیاز به ارزیابی نهایی دارد یا خیر؟ در دوره هایی که کیفیت عملکرد کارکنان جدید و رتبه بندی آنان از ضروریات اجرای موفق کار است، از ارزیابی و امتحان ورودی استفاده می شود. با این روش میزان تناسب و کارایی کارمند ارزیابی شده و به تایید مجدد می رسد. در سایر موارد نیازی به برگزاری امتحان نیست و معمولا گروه های دانشگاهی به منظور یکسان سازی و اطمینان از تناسب عملکرد افراد با شغلشان، اینگونه امتحانات را بکار می برند. 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 558 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی