درحال بارگذاری

بهترین ابزار های توسعه php که هرتوسعه دهنده ای باید آنهارا امتحان کند "بخش اول"

تاریخ: پنجشنبه, 13 تیر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 863 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


آیا همه ابزار های توسعه ی php دست شما را برای توسعه سریع و تمیز باز گذاشته اند و به راحتی میتوانید از آنها استفاده کنید؟ محیط توسعه php  مهمترین ابزاری است که شما برای توسعه کدهای خودتون و برنامه نویسی php نیاز دارید. امروزه محیط های توسعه زیادی برای توسعه php در هر دو حالت رایگان و پولی وجود دارند که شما میتونید هرکدوم از اونها رو برای کار خودتون انتخاب و استفاده کنید.

این نکته که شما برای توسعه و برنامه نویسی php حتی میتونید از یک ویرایشگر ساده ی متن مثل notepad هم استفاده کنید کاملا درسته. اما باید بدونید که راه  بهتر ،ساده تر و اصولی تر استفاده از یک محیط توسعه غنی مثل Netbeans و یا هر ویرایشگر پیشرفته دیگه است. ویرایشگر هایی که برای توسعه وب طراحی شده اند و کاملا حرفه ای در این زمینه فعالیت میکنند. و حتی ادیتور هایی ساده تر اما با امکانات فراوران و افزونه های قوی در زمینه توسعه وب. هرکدوم از این محیط ها ویژگی های متعدد و تجربه ی کاربری خاصی رو در اختیار شما قرار میدن که با توجه به نیاز و علاقه خودتون میتونید از اونها بهترین استفاده رو داشته باشید. اما باید به این نکته توجه کنید که محیط های توسعه یا بعبارتی IDE امکانات بسیار بیشتر رو به نسبت ادیتور های ساده (text editor) به شما خواهد داد. و امنتخاب هرکدوم از متناسب به نیازهای پروژه ی شماست.البته بهتره که در کنار یک محیط توسعه قوی از یک ویرایشگر قوی هم استفاده کنید.

کدام یک رو انتخاب کنم؟

از اونجا که php از جماه پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا به حساب میاد و شما نیز شاید علاقه به یادگیری اون در سطح حرفه ای داشته باشید. پس انتخاب یک محیط توسعه خوب برای کار ممکنه ذهن شمار رو خیلی درگیر کنه. برای پی ببریم کدوم محیط توسعه برای کار ما مفید هست یا با علاقه شما و هزینه های شما جور در میاد در ادامه با بررسی 10 تا از بهترین محیط های توسعه یا ما همراه باشید.

  • PHPStrom
    به جرات میشه گفت که این ابزار بهترین ابزار توسعه php در دنیا است که توسعه دهنده های زیادی در سراسر دنیا از اون استفاده میکنن. این محیط شامل جدیدترین و کاملترین ویژگی ها برای توسعه وب هست که توست شرکت JetBrains توسعه داده میشه که سالهاست در زمینه ی ساخت ابزار های توسعه فعالیت میکنه.

یکی از ویژگی هایی که شما رو ترقیب به استفاده از این ابزار توسعه میکنه پشتیبانی از فریمورک های معروف و کلیدی زبان php توست این محیط توسعه است و علاوه بر اون باید بدونید که این محیط توسعه از معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس ،دروپال و... هم پشتیبانی میکنه.
از اونجایی که هیچ پروژه ی تحت وبی نیست که از نیاز به تکنولوژی های ظاهر کاربر نداشته باشد و در اینجاست که phpstrom نشون میده چرا بهترین ابزار توسعه برای php به حساب میاد. این محیط توسعه به شما امکان ویرایش زنده کد های HTML, CSS , Sass ,Less ,JavaScript ,TypeScript و... رو فراهم میکنهکه به شما اجازه بیشتری برای ریفکتور و اشکال زدایی کدهاتون میده.

این محیط امکانات دیگه ای رو مثل استفاده از دیتابیس های مختلف و به ویژه مای اسکیوال ،کار با ابزار های کنترل نسخه ،گیت ،کامپوزر ،دیباگر های مختلف ،اف تی پی ،ریموت و بسیاری امکانات دیگه رو در اختیار شما قرار میده.

باید توجه داشته باشید این ابزار رایگان نیست و برای استفاده از اون باید لایسنسش رو خریداری کنید که البته برای آموزش ،دانش آموزان و پروژه های اوپن سورس قابلیت استفاده رایگان رو داره.

قدرت و اعتبار این محیط رو زمانی بیشتر درک میکنید که بدونید شرکت ها و برند های مطرحی مثل یاهو ،سیسکو ،ویکیپدیا و بسیاری شرکت های دیگه از این محیط توسعه استفاده میکنند.

سیستم عامل مورد نیاز:

این ابزار برای هر سه سیستم عامل ویندوز ،مک او اس و لینوکس ارائه شده و شما میتونید از اون در سیستم عامل دلخواه خودتون استفاده کنید.

  • Eclipse PDT (Php Development Tools)

Eclipse  یکی از ابزار های توسعه اوپن سورس است که اولویت کار آن روی پروژه های منبع باز است. Eclipse دارای یک مجموعه عظیم از توسعه دهندگان در سراسر دنیاست که در زمینه توسعه ،تولید افزونه و... برای این محیط توسعه فعالیت می کنند.

ارزش کار با این محیط بیشتر بخاطر رایگان بودن اون هست به این شکل که برای استفاده از این محیط شما نیاز به هزینه اضافی ندارید و به سادگی میتونید اون رو دانلود ،نصب و استفاده کنید.

این محیط توسعه بیشتر امکانات phpstorm  را در خود دارد و میتواند سرعت کد نویسی شما را تا حد زیادی بالا ببرد اما در مجموع قابل برابری با phpstorm نیست.

سیستم عامل مورد نیاز:

این ابزار برای هر سه سیستم عامل ویندوز ،مک او اس و لینوکس ارائه شده و شما میتونید از اون در سیستم عامل دلخواه خودتون استفاده کنید.

  • NetBeans

یک محیط توسعه متن باز و رایگان دیگه که در گذشته توسط شرکت سان ایجاد شد و بعد از خرید کامل شرکت سان توسط اوراکل زیر نظر این شرکت بود و اکنون زیر نظر بنیاد آپاچی فعالیت میکنه. ابزاری سریع و محبوب (البته بیشتر محبوبیت این ابزار به خاطر توسعه دهندگان زبان جاوا هست که از این محیط استفاده می کنند.) که به روز رسانی های پیوسته ای هم براش ارائه میشه.

NetBeans یکی از محبوب ترین محیط های توسعه در سراسر دنیا است که درست هماننده ای کلیپس دارای جامعه ای غنی از توسعه دهنده هاست و همچنین دارای افزونه های زیادی هم هست.

این ابزار نیز از فریمورک های محبوب php و همچنین سیستم های مدیریت محتوا نظیر wordpress پشتیبانی مکنه که این برای توسعه شما بسیار مفید خواهد بود. این ابزار نیز امکانات زیادی مثل تکمیل خودکار کد ،ریفکتور سریع تر ،پشتیابنی از دیباگر های متنوع  ،پشتیبانی از css ,javascript,html و بسیاری امکانات دیگه رو برای شما فراهم میکنه که میتونه کد نویسی رو برای شما ساده تر و لذت بخش کنه.

این محیط توسعه هم به شکل رایگان و متن باز ارائه میشه و برای استفاده از اون شما نیاز به هیچگونه هزینه اضافی ندارید.

سیستم عامل مورد نیاز:

این ابزار برای هر سه سیستم عامل ویندوز ،مک او اس و لینوکس ارائه شده و شما میتونید از اون در سیستم عامل دلخواه خودتون استفاده کنید.

  • Sublime Text 3 NuSphere

یک ابزار ساده ،قابل قبول و در عین حال سریع و قدرتمند برای توسعه برنامه های php که البته تا زمان نگارش این مطلب ورژن 3 اون با زبان فارسی کمی مشکل داره (که ممکنه هست در نسخه های جدید حل شده باشه یا بشه). باید در نظر گرفت که مهم ترین ویژگی این ابزار سرعت بالا و سبک بودن اون هست که تجربه کاربریش رو براتون شیرین تر میکنه. این ابزار همچنین کلید های ترکیبی زیادی رو برای بالا بردن سرعت کد نویسی شما پیشتیبانی میکنه. همچنین میشه گفت شما میتونید از این ابزار به عنوان یک ادیتور دوم در کنار مثلا phpstorm استفاده کنید.

اگر امکانات پایه ای این ابزار برای شما کافی نیست اصلا نگران نباشید ،این ابزار دارای یک مارک قدرتمند با انبوهی از افزونه های رایگان و فروشی است که میتونه این ابزار رو برای شما تبدیل به یک محیط توسعه قدرتمند کنه.

توسعه php  با این ابزار میتونه اینقدر برای شما جذاب باشه که این ابزار تبدیل به یک برنامه دائمی برای کار روی سیستم شما بشه. (البته این سلیقه ای هست ولی خب محیطش و سرعت کار باهاش شما رو خیلی جذب خودش میکنه)

سیستم عامل مورد نیاز:

این ابزار برای هر سه سیستم عامل ویندوز ،مک او اس و لینوکس ارائه شده و شما میتونید از اون در سیستم عامل دلخواه خودتون استفاده کنید.

  • NuSphere PhpED
    ابزار دیگر که توسعه دهندگانش دوست دارند تجربه کاربری شما رو در کد نویسی با php ساده تر و لذت بخش تر کنن و تو این زمینه هم خوب کار کردن. استفاده از این ابزار ممکنه شما رو مجاب کنه که از این ابزار به عنوان محیط توسعه پیش فرض برای php استفاده کنید "البته اگر کار با phpstorm رو دوست نداشته باشید". البته مشکل بزرگ این ابزار رایگان نبودنش هست که در این حالت ابزار راهای رایگان بالا میتونن انتخاب بهتری باشن.
    این ابزار از جدید ترین نسخه های php و همچنین فریمورک های محبوب php بعلاوه سیستم های مدیریت محتوای جوملا ،وردپرس ،دروپال و... رو هم پتشیبانی میکنه که باعث افزایش سرعت توسعه شما میشه. البته باید گفت مثل تمام ابزار های بالا از html ,css ,javascript ,… پشتیبانی میکنه که در توسعه برنامه های تحت وب کمک زیادی به شما میکنه.

در این مطلب به توضیح این 5 ابزار توسعه بسنده میکنم و در آینده ادامه این مطلب رو تحت عنوان بخش دوم معرفی 10 ابزار برتر توسعه برنامه نویسی php در سال 2019 برای شما منتشر خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

شما میتوانید بخش دوم این مقاله را از این آدرس مطالعه کنید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 863 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی