درحال بارگذاری

معماری بیونیک و الهام از طبیعت (تقلید از فرم موجودات زنده - فایل پاورپوینت)

تاریخ: پنجشنبه, 06 تیر 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 1470 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری


بیونیک یا بعبارتی مهندسی الهام‌پذیر از زیست‌شناختگی است که نوعی الگو برداری از ساختارها و سازکارهای زیستی و طبیعی و موجودات زنده برای ابداعات و اختراعات جدید است که نوعی فناوری فنی و مهندسی است. این رشته به عنوان دانشی میان‌ رشته‌ای و روش‌شناسی حل خلاق مسئله، از شاخه‌ها یا گرایش‌های تخصصی خلاقیت نوآوری‌شناسی (Creanovatology) به‌شمار می‌رود. بعبارتی دیگر می‌توان گفت بیونیک هنر به‌کارگیری دانش سیستم‌های زنده در حل مسائل فنی و مهندسی و... است.

طبیعت با گذشتن از زمان ها و عصرهای بسیار دچار تغییرات و جهش‌های گوناگونی شده‌است و به تکامل رسیده‌است. طبیعت هرآنچه را که با محیط سازگاری نداشته از بین برده و یا به سازگاری با خود رسانده است و امروزه، طبیعتی که ما در آن زندگی می‌کنیم و هر جاندار موجود در آن، تکامل یافته‌ترین مخلوق در نوع خود تا به امروز می‌باشد. این بدان معنی است که هر مکانیسم و ساختاری در طبیعت در بهترین کارآمدترین حالت خود قرار دارد. پس بشریت می‌تواند با مطالعهٔ این طبیعت تکامل یافته، در طراحی دست ساخته‌های خود ایده بگیرد. از اواخر قرن بیست شاهد بسیاری از دستاوردهای بشری هستیم که اگر دقیق‌تر به آن‌ها نگاه کنیم، درمی‌یابیم که الهام گرفتن از طبیعت کمک شایانی به بهتر ساختن آن‌ها کرده‌است. مانند تمامی علوم دیگر از بیونیک در رشته ی معماری نیز برای انواع طرح سازی های معماری استفاده میشود و امروزه به عنوان شاخه ای از معماری در حال پیشرفت است.

در ادامه یک فایل پاورپوینت ساده و روان برای ارائه موضوع معماری بیونیک و الهام از طبیعت برای شما آماده کرده ایم که می توانید آن را به رایگان در زیر دانلود کنید.

رمز عبور فایل www.oneclass.ir

 

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.

 


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 1470 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی