درحال بارگذاری

بهترین مانیتور های گیمینگ

تاریخ: یکشنبه, 05 بهمن 1399

نویسنده: محمدرضا نامور... بازیدها: 1973 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


بهترین مانیتور های گیمینگ | سلام به همراهان کلاس برتر ؛ در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین مانیتور های گیمینگ مناسب هر سبکی بپردازیم ، ما رو تا آخر این مطلب همراهی کنید.

وقتی صحبت از مانیتورهای گیمینگ می شود ، رویکردی متناسب با همه سلایق وجود ندارد.

هر کاربر بسته به تجهیزات مختلفی که استفاده می کند تا بازی هایی که انجام می دهد نیاز مند مانیتوری خاص میشود.

برخی از بهترین مانیتورهای بازی دارای زمان پاسخ سریع ( fast response times  ) هستند که باعث ایجاد تاری و تاخیر ورودی بسیار کم در همگام بازی می شود تا مطمئن شوید که هر فشار کلید مطابقت دارد با آنچه روی صفحه بازی اتفاق می افتد. در سال های اخیر ، فناوری های جدید بازی ظاهر شده اند که نحوه بازی ما را به شدت تغییر داده است ، مانند پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر ( VRR ). همچنین ، مدل های بسیاری با ویژگی های بسیار متنوع وجود دارد که انتخاب آن دشوار است.

برای تهیه این مطلب مانیتور های متعددی با یکدیگر بررسی شده اند و توصیه های ما برای بهترین مانیتورهای بازی را برای انواع نیازها مشاهده خواهید کرد.

 


بهترین مانیتور بازی FreeSync

Samsung Odyssey G7

 

   بهترین مانیتور بازی دارای قابلیت FreeSync ( فناوری ریفرش‌ریت متغیر AMD  ) Samsung Odyssey G7 است.

    این مانیتور دارای پنل VA است که می تواند رنگ سیاهی عمیق ایجاد کند ، و این یک گزینه ایده آل برای اتاق های تاریک است و به اندازه کافی روشن می شود که در محیط های دارای نور مناسب به راحتی بر تابش خیره شود.

    همچنین با وجود صفحه خمیده ارگونومی مناسبی دارد. با این حال ، زاویه دید متوسط ​​است و در نتیجه تصاویری ظاهر می شود که از دو طرف واضح اند.

    به لطف  زمان پاسخ فوق العاده سریع ، ویژگی Black Frame Insertion و نرخ تازه سازی 240Hz برای ارائه تصاویر واضح ، در صحنه های سریع دارد. این برنامه از فناوری نرخ تجدید متغیر FreeSync برای کاهش بریده شدن صفحه پشتیبانی می کند و همچنین با G-SYNC NVIDIA سازگار است. این ها می توانند یک تجربه خوب HDR را ارائه دهد زیرا دارای طیف رنگی خوبی است.

   کم نور شدن محلی آن در لبه بسیار عالی عمل می کند و می تواند تا حدودی باعث حواس پرتی شود. ویژگی های اضافی می تواند تجربه بازی شما را افزایش دهد.

   دو شارژ USB 3.0 برای شارژ دستگاه های تلفن همراه شما وجود دارد و نور پس زمینه کاملاً بدون سوسو زدن است. به طور کلی ، این یک مانیتور غنی از ویژگی است که باید بیشتر مردم را راضی کند.

مشخصات :

سایز : 32

رزولوشن : 2560x1440

حداکثر نرخ تازه سازی : 240 Hz

نوع صفحه نمایش : VA

سیستم نرخ تازه سازی متغیر : FreeSync

صفحه منحنی : بله

 


گزینه جایگزین زاویه دید گسترده ( Wide )

ASUS TUF VG27AQ

 

 

   اگر اغلب محتوا به اشتراک می گذارید یا بازی های گروهی انجام می دهید ، باید چیزی را با زاویه دید گسترده تری مانند ASUS TUF VG27AQ در نظر بگیرید. پ

   اگرچه رزولوشن 1440p مشابه Samsung Odyssey G7 دارد ، اما این نمایشگر کاملاً متفاوت است. این صفحه دارای یک پنل IPS با زاویه دید بسیار گسترده تر است تا هنگام مشاهده از کنار تصویر ، تصاویر دقیق باقی بمانند و ارگونومی عالی آن به شما امکان می دهد صفحه را هر طور که دوست دارید تنظیم کنید.

   زمان پاسخ دهی بسیار خوبی دارد و حتی اگر سرعت تازه سازی 165 هرتز کمتری داشته باشد ، اجسام با سرعت بالا کاملاً واضح به نظر می رسند و تقریباً هیچ دنباله تاری در پشت آنها وجود ندارد.

   نکته منفی این است که این محصول نمی تواند طیف گسترده ای از رنگ را برای محتوای HDR نمایش دهد و به اندازه کافی روشن نمی شود تا برجسته ها را پاپ کند. همچنین ، نسبت کنتراست کمی دارد که باعث می شود سیاه ، خاکستری به نظر برسد ، که برای اتاق های تاریک ایده آل نیست.

   به طور کلی ، سامسونگ به دلیل سرعت تازه سازی بیشتر و زمان پاسخگویی سریعتر ، برای اکثر افراد گزینه بهتری است. با این حال ، اگر زاویه دید برای شما مهم است ، ASUS یک گزینه عالی است.

مشخصات :

سایز : 27

رزولوشن : 2560x1440

حداکثر نرخ تازه سازی : 165 Hz

نوع صفحه نمایش : IPS

سیستم نرخ تازه سازی متغیر : FreeSync

صفحه منحنی : خیر

 


بهترین مانیتور بازی G-SYNC

ViewSonic Elite XG270QG

 

 

   ViewSonic Elite XG270QG بهترین مانیتور گیمینگ با پشتیبانی G-SYNC بومی است که ما آزمایش کرده ایم. این یک مدل عالی است که دارای ویژگی هایی مانند بلندگوهای داخلی ، نور RGB و امکان افزودن خط کش مجازی در بازی شماست.

   حتی دارای سه ورودی USB است که برای شارژ دستگاه های شما بسیار مناسب است.

   دارای پشتیبانی G-SYNC بومی است تا از کارت گرافیک NVIDIA شما بیشترین بهره را ببرد و با FreeSync سازگار است.

    نرخ تازه سازی 144 هرتز آن می تواند تا 165 هرتز اورکلاک شود و زمان پاسخ دهی آن در حداکثر سرعت تازه سازی آن باورنکردنی است و در نتیجه باعث کمترین تیرگی حرکت می شود. حتی در فرکانس 60 هرتز نیز زمان پاسخگویی بسیار سریع است ، بنابراین در صحنه های سریع متحرک نباید متوجه هیچ اثر مصنوعی حرکتی شوید. تاخیر ورودی واقعاً کم است و حتی اگر از سایر مانیتورهای بازی در 60 هرتز بالاتر باشد ، اکثر مردم نباید تفاوتی را مشاهده کنند.

   پنل IPS آن زوایای دید وسیعی را ایجاد می کند و در محیط هایی با نور مناسب عملکرد خوبی دارد زیرا از اوج روشنایی خوب و انعکاس بالایی برخوردار است.

   متأسفانه ، از HDR پشتیبانی نمی کند و نسبت کنتراست کمی دارد ، بنابراین سیاه به خاکستری نزدیکتر به نظر می رسد.

   از طرف دیگر ، صفحه 27 اینچی با رزولوشن 1440p یک تجربه بازی همه جانبه را ارائه می دهد و تصاویر واضحی را ارائه می دهد. اگر NVIDI دارید.

مشخصات :

سایز : 27

رزولوشن : 2560x1440

حداکثر نرخ تازه سازی : 165 Hz

نوع صفحه نمایش : IPS

سیستم نرخ تازه سازی متغیر : G-SYNC

صفحه منحنی : خیر

 


بهترین مانیتور بازی برای ورزشها ( Esports )

Dell Alienware AW2521H

 

 

   Dell Alienware AW2521H بهترین مانیتور بازی برای esports ، است. این یک مدل جمع و جور عالی است که تجربه بازی قابل توجهی را برای بازیکنان esports ارائه می دهد. خوش ساخت است و طراحی تمیز و مدرنی دارد که به راحتی در بیشتر حالات قرار می گیرد. پایه بلند امکان تنظیم مناسب ارگونومیک را فراهم می کند و صفحه IPS آن دارای زاویه دید گسترده ای است ، و این امر برای به اشتراک گذاری محتوا و انجام بازی های گروهی عالی است.

   این مانیتور یک زمان پاسخ فوق العاده سریع و سرعت تازه سازی 360 هرتز دارد ، و در نتیجه تقریباً هیچ دنباله تاری در پشت اجسام سریع حرکت نمی کند. همچنین یک ویژگی Black Frame Insertion دارد. با این حال ، فقط در یک محدوده نرخ تازه سازی باریک کار می کند ، و در حالی که نرخ تازه سازی متغیر فعال است نمی توانید از آن استفاده کنید. با توجه به VRR خود ، از G-SYNC بومی پشتیبانی می کند ، اما با FreeSync سازگار نیست. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که شما فقط از طریق اتصال DisplayPort می توانید 360Hz کامل را بدست آورید ، بنابراین مهم است که کارت گرافیک شما دارای همان پورت باشد.

   از HDR پشتیبانی می کند ، اما نمی تواند طیف گسترده ای از رنگ را نمایش دهد و به اندازه کافی روشن نمی شود تا برجسته ها برجسته شوند.

   چهار پورت USB 3.0 برای شارژ دستگاه های تلفن همراه شما دارد و می توانید یک کراس موی مجازی یا تایمر روی صفحه اضافه کنید. نور پس زمینه کاملاً بدون سوسو زدن است که به حداقل رساندن کپی تصویر و کاهش خستگی چشم کمک می کند. در کل ، این یک انتخاب عالی هم برای گیمرهای گاه به گاه و هم برای بازیکنان حرفه ای ورزش است.

مشخصات :

سایز : 25

رزولوشن : 1920x1080

حداکثر نرخ تازه سازی : 360 Hz

نوع صفحه نمایش : IPS

سیستم نرخ تازه سازی متغیر : G-SYNC

صفحه منحنی : خیر

 


بهترین مانیتور بازی Ultrawide

Acer Nitro XV340CK

 

 

بهترین مانیتور مخصوص بازی با صفحه اولتراواید ، Acer Nitro XV340CK است. این یک انتخاب چشمگیر برای گیمرها است ، زیرا حداکثر نرخ تازه سازی آن 144 هرتز است و از FreeSync و G-SYNC پشتیبانی می کند تا به شما کمک کند تا بریدگی صفحه کاهش یابد.

این نمایشگر از یک صفحه 34 اینچی بهره می برد و وضوح 1440p آن شما را غرق در بازی می کند یا امکان باز شدن پنجره های مختلف را در کنار هم فراهم می کند. دارای زمان پاسخ دهی عالی در حداکثر میزان تازه سازی ، که باعث می شود محتوای سریع حرکت ترد به نظر برسد.

زمان بازی نیز در هنگام بازی در 60 هرتز بسیار خوب است. همچنین دارای یک ویژگی Black Frame Insertion اختیاری برای کمک به کاهش تاری حرکت است.

دارای زاویه دید مناسبی است ، گرچه متأسفانه صفحه منحنی ندارد ، بنابراین اگر خیلی نزدیک بنشینید ممکن است تخریب جزئی تصویر را در کناره های صفحه مشاهده کنید. در صورت داشتن نیاز به استفاده از آن در یک اتاق روشن ، از حداکثر روشنایی برخوردار است همچنین از انعکاس خوبی برخوردار است.

متأسفانه فاقد تیرگی محلی است و صفحه IPS آن دارای نسبت کنتراست کمی است که باعث می شود سیاه مایل به خاکستری به نظر برسد. همچنین ، در حالی که از HDR پشتیبانی می کند ، نمی تواند طیف گسترده ای از رنگ را نمایش دهد و همچنین نمی تواند به اندازه کافی روشن شود تا محتوای HDR واقعاً پاپ شود.

همانطور که گفته شد ، نرخ تازه سازی بالا و پشتیبانی از VRR به ما کمک می کند تا این بهترین مانیتور بازی ultrawide باشد.

مشخصات :

سایز : 34

رزولوشن : 3440x1440

حداکثر نرخ تازه سازی : 144 Hz

نوع صفحه نمایش : IPS

سیستم نرخ تازه سازی متغیر FreeSync

صفحه منحنی : خیر

 


جایگزین Super Ultrawide

Samsung C49RG9

 

 

   اگر می خواهید با یک مانیتور گسترده تر به مرحله بعدی بروید ، Samsung C49RG9 / CRG9 را بررسی کنید. برخلاف نسبت ابعاد 21: 9 LG 34GN850-B ، این یکی در ابعاد گسترده 32: 9 که معادل دو صفحه نمایش 27 اینچی با رزولوشن 1440p در کنار یکدیگر است ، بسیار گسترده تر است.

   پنل VA آن نسبت کنتراست مناسبی دارد ، اما یکنواختی رنگ سیاه نسبتاً ضعیف است ، زیرا در سراسر صفحه نمایش ابر محسوسی وجود دارد. مانند اکثر پنل های VA ، زاویه دید ناامید کننده است ، اما صفحه منحنی آن کمک می کند و دیدن کناره ها را برای شما آسان می کند.

   در مورد عملکرد HDR ، این یک طیف گسترده ای از رنگ مناسب و یک اوج روشنایی چشمگیر برای ایجاد برجسته سازی مطالب HDR است. از نظر بازی ، زمان پاسخگویی عالی ، تأخیر ورودی کم و پشتیبانی بومی FreeSync با صفحه 120 هرتز دارد.

   اگر می خواهید تجربه غوطه وری در بازی را داشته باشید ، سامسونگ را در نظر بگیرید.

مشخصات :

سایز : 49

رزولوشن : 5120x1440

حداکثر نرخ تازه سازی : 120 Hz

نوع صفحه نمایش : IPS

سیستم نرخ تازه سازی متغیر FreeSync

صفحه منحنی : بله

 


بهترین مانیتور گیمینگ اقتصادی

Acer Nitro XF243Y

 

 

   بهترین مانیتور بازی موجود در رده اقتصادی که آزمایش کرده ایم ، Acer Nitro XF243Y است. این مانیتور گیمینگ عالی و همه کاره با محدوده تازه سازی 165 هرتز در محدوده قیمت خود یکی از معدود مانیتور های گیمینگ است.

   دارای زاویه دید گسترده ای است به طوری که شما می توانید محتوا را به راحتی به اشتراک بگذارید ، و به شما امکان می دهد تا تنظیمات ارگونومیک باورنکردنی ، از جمله طیف گسترده ای از چرخش 360 درجه را داشته باشید. از انعکاس به خوبی استفاده می کند و به اندازه کافی روشن می شود تا بتواند با تابش خیره کننده مبارزه کند ، بنابراین دید در اتاق هایی که نور کافی دارند ، مسئله ای نیست.

   دارای سرعت تازه سازی 165 هرتز با زمان پاسخ استثنایی است ، در نتیجه حرکت واضح است و تقریباً هیچ دنباله تاری در پشت اجسام با سرعت بالا وجود ندارد. این برنامه از FreeSync بومی برای کاهش بریدگی صفحه پشتیبانی می کند و با G-SYNC NVIDIA سازگار است.

   پشتیبانی از HDR وجود دارد ، اما متأسفانه ، نمی تواند طیف گسترده ای از رنگ را نمایش دهد و برای تجربه واقعی HDR به اندازه کافی روشن نمی شود.

   از نظر ویژگی های اضافی ، دارای یک جفت بلندگو داخلی است و همچنین امکاناتی دارد که به شما قابلین بکارگیری یک کراس موی مجازی ، یک شمارنده نرخ فریم و یک فیلتر نور آبی برای کاهش خستگی چشم ایجاد کنید.

مشخصات :

سایز : 24

رزولوشن : 1920x1080

حداکثر نرخ تازه سازی : 165 Hz

نوع صفحه نمایش : IPS

سیستم نرخ تازه سازی متغیر FreeSync

صفحه منحنی : خیر

 

در این مطلب هدف معرفی برترین مانیتور های گیمینگ ساخته شده در سبک و سلایق متفاوت بود ، امیدوارم که این مطلب تونسته باشه اطلاعات مفیدی رو به شما انتقال داده باشه ؛ منبع : www.rtings.com

 


نویسنده: محمدرضا نامور... بازیدها: 1973 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی