درحال بارگذاری

اصل پنجم مدیریت انسان ها "به معرف ها زیاد اتکا نکنید"

تاریخ: دوشنبه, 03 تیر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 489 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


اصل پنجم

به معرف ها زیاد اتکا نکنید

بررسی سابقه کاری هر فرد را به دور روش مختلف می توان انجام داد. سوابقی که توسط شرکت قبلی تایید شده است و سوابقی که خود شخص تهیه و اظهار می کند. بدیهی است که اگر بتوان سوابق متقاضی را از شرکت های قبلی استعلام نمود، اطلاعات دریافتی می تواند معیار خوبی برای ارزیابی وضعیت آن فرد محسوب شود.

بهترین معیار برای تشخیص رفتار هر فرد رفتار گدشته اوست.بنابراین اگر بتوان اطلاعات دقیق و صحیحی را در مورد وضعیت کاری متقاضیان در مشاغل قبلی و سوابق کاری آنها جمع آوری کرد، این اطلاعات  در ارزیابی و استخدام  بهترین ها ، کمک  بزرگی خواهند بود. یکی از مشکلات موجود  برای دریافت چنین اطلاعاتی، عدم تمایل شرکت های قبلی بع ارائه آنها است. شرکت ها معمولا در پاسخ به استعلام شما، تنها به اطلاعات بسیار عادی مث زمان استخدام  و سمت قبلی فرد اشاره می کنند. اگر هم شرکتی اقدام به ارائهه اطلاعات کاری کارمندان خود کند . معمولا حداقل اطلاعات ممکن را ارائه میکند. این امر باعث می شود از داشتن اطلاعاتی با ارزش در مورد سابقه کاری متقاضی محروم بمانید.حتی اگر شرکت های قبلی  برخی اطلاعات را در مورد سابقه نیز کنند، به ندرت نکات منفی را در آن  لحاظ میکنند که البته چنین اطلاعاتی به شما کمک نخواهد کرد.

نکات دیگری که در این خصوص باید در نظر گرفت این است که به فرض در اختیار داشتن اطلاعات با ارزش و موثق در مورد وضعیت کاری متقاضی باید ارزیابی درستی از تفاوت میان شغل قبلی متقاضی و  ردیف سازمانی  خالی که برای او در نظر گرفته اید به عمل آورید. عملکرد پیشین چه ضعیف باشد چه بسیار خوب،لزوما از شغل قبل به شغل جدید منتقل نمی شود. زیرا عوامل تاثیر گذار خارجی  در هر شغل با شغل دیگر متفاوت است.به عنوان مثال ایا امکانات در هر دو شغل مشابه اند؟ یا همکاران و زیر دستان او  در شغل قبلی در سطح مشابهی نسبت به شغل جدید قرار داشته اند؟ ایا نظام ارزیابی و پاداش در شغل قبلی و شغل فعلی بر اساس معیار های مشابهی است.؟

بسیاری از شرکت ها از متقاضیان می خواهند که خود در مورد سابقه کاری شان مدارکی را تهیه کنند. در مورد این شیوه نمیتوان قضاوت کرد. ولی هیچ دلیل معتبری، در حمایت از این روش به عنوان روشی اثر بخش در تشخیص افراد کارا وجود ندارد. واقعیت این است که همه ما دوستان و اشنایانی داریم که چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی می توانند  در مورد پیشینه ما نظر مساعد و مثبت دهند.

 اگر هر متقاضی بتواند از بین آنها سه نفر را پیدا کند که در خصوص مسئولیت پذیری،باهوشی، حس همکاری قوی، و قاطعیت او در کار مطالبی تهیه کنند.این اطلاعات چه کمکی  می توانند به شما بکند؟ طبیعتا هیچ؟

به عبارتی همواره مدارک تحصیلی متقاضیان برگزیده را بگیرید و در خصوص مدت زمان استخدام قبلی  و ردیف سازمانی آنها ، از شرکت های قبلی استخدام کنید.

 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 489 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی