درحال بارگذاری

بازی های برنامه نویسی | 14 بازی برای افزایش مهارت برنامه نویسی ( قسمت دوم )

تاریخ: شنبه, 22 شهریور 1399

نویسنده: محمدرضا نامور... بازیدها: 1471 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


هم بازی کنید و هم برنامه نویسی یاد بگیرید.

بازی های برنامه نویسی :

همیشه راه های زیادی برای یادیگری برنامه نویسی وجود داشته که یکی از اونا که بیشتر برای تقویت مهارت بکارگیری میشود بازی کردنه !!!

سلام به شما برنامه نویسان پر انرژی ، در مطلب قبلی در مبحث بازی های برنامه نویسی به معرفی هفت بازی برای تقویت مهارت برنامه نویسی پرداختیم ، در این مطلب قسط داریم تا 7 بازی جالب دیگر معرفی کنیم ؛ پس تا آخر این مطلب ما رو همراهی کنید.

 

 

1- Untrusted

بازی Untrusted یک بازی ماجراجویی برای افزایش مهارت های کدنویسی برای زبان جاوا اسکریپت است. در این بازی شما با استفاده از دستورات جاوا اسکریپت دکتر اوال را از طریق کد نویسی در مسیر های مختلف حرکت دهید ، این بازی میتواند مهارت های شما را در حل مسائل پیچیده جاوا اسکریپت افزایش دهد.

بازی کنید

 


2- CSS Diner

بازی CSS Diner یک را ساده و جذاب برای یادگیری CSS است، در این بازی 32 سطح وجود دارد که میتوانید نحوه کارکرد انتخابگر ها را یاد بگیرید ؛ در بازی با بالاتر رفتن مرحله ها بازی سخت تر میشود و مهارت شما را به چالش میکشد تا با استفاده از آموحته های قبلی خود ترکیب های پیچیده تری بسازید . در بخش راست بازی مطالبی برای کمک به شما داده شده است اگر در بخش انتخابگر های CSS مشکلی دارید حتما به "مطلب تمامی انتخابگر های CSS" سر بزنید .

بازی کنید

 


3- Flexbox Froggy

اگه میخواهید با نحوه کار CSS Flexbox آشنا بشید این بازی بهترین راه برای این موضوع است. در طول این بازی شما با یک رابط کاربری ساده مبانی CSS Flexbox را آموزش میبینید.

بازی کنید

 


4- Human Resource Machine

در این بازی شما در نقش کارمند یک شرکت هستید که باید وظایف را با ترکیب دستور العمل ها کامل کنید. این بازی بر مبنای حل معما از طریق برنامه نویسی بصری طراحی شده و حتی نیازمند مفاهیم منطقی ومدیریت حافظه برای حل معماها است ، اما طراحی ساده اون در فضای شرکت باعث شده قابل فهم تر باشد . برای انجام دادن این بازی نیاز است که اونو دانلود کنید .

این بازی بهترین تمرین برای تقویت مغز برنامه نویسی است.

 


5- LEGO Mindstorms

LEGO Mindstorms یکی از معروف ترین بازی هایی است که برای یادگیری برنامه نویسی استفاده میشود.

LEGO Mindstorms مدت هاست که عرضه شده ، تو این بازی شما باید با استفاده از دانش برنامه نویسی تون لگو ها رو با یکدیگر ترکیب کنید تا ربات هایی که واقعا کار میکنند را بسازید.

با پیشرفت تکنولوژی کیت ها و ابزار های بازی ، نیز ارتقا پیدا کردند و مدل های جدیدتر و هیجان انگیز تر عرضه شدند.

شما برای برنامه ریزی کیت ها جدید EV3 حتی به کامپیوتر هم احتیاجی ندارید .

اپلیکیشن EV3 Programmer که برای گوشی های دارای سیتم عامل اندروید و IOS در دسترس قرار دارد ؛ به شما اجازه میدهد ربات خودتون را بدون نیاز به چیزی بیشتر از یک موبایل یا تبلت سر هم کنید و به اون برنامه بدید.

دانلود بازی از سایت

 


6- Machineers

سازندگان بازی Machineers گفته اند که این بازی در سبک ماجراجویی ، معمایی و آموزشی است ؛ Machineers بازیی است که توی لیست ما بیشترین شباهت را به یک بازی ویدیویی کامل دارد.

علی رغم اینکه منطق برنامه نویسی رو آموزش میدهد ، یک بازی معمایی لذت بخش رو هم پیش روی مخاطبش میگذاره .

شما برای اجرای بازی باید اون را از سایت خود بازی دانلود کنید ، این بازی برای ویندوز ، macOS و لینوکس عرضه شده پس لازم نیست نگران سیستم عامل مورد نیاز برای اجرای بازی باشید .

دانلود بازی از سایت

 


7- Code Monster

این مورد از فهرست شاید در ابتدا در نظر تا حدی بی تجمل به نظر برسه ؛ چون واقعا هم همینطور است ؛ هیولای برنامه نویسی این بازی در بالای صفحه مینشیند و شما را در انجام چند سری از تمرین های کد نویسی در کادر متنی بازی راهنمایی میکند ، هدف اون اینه که شما رو برای تجربه کدنویسی بر روی صفحه نمایش تعلیم دهد.

به مرور زمان این بازی میتواند جرقه ای در شما ایجاد کند تا خودتان به تنهایی بررسی کردن مفاهیم برنامه نویسی متفاوت رو شروع کنید .

برای مثال ، بازی به جای اینکه بگه یک متغیر چی است ، شروع به استفاده از اون میکنه و بعدش از شما میخواد که تا نحوه کارکرد اونو یاد بگیرید.

بازی کنید

 

لیست ما به انتها رسید ، امیدوارم که از تجربه کردن این بازی ها لذت ببرید و با به کارگیری دانشتون به مهارتتون اضافه بشود ، موفق باشید.

 

 

 


نویسنده: محمدرضا نامور... بازیدها: 1471 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی