در این مطلب قصد دارم تا شما رو با یک سری ابزار مفید در زمینه ی کار با نر افزار اینستاگرام آشنا کنم که بتونید با استفاده از اونها مدیریت بهتری روی صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام داشته باشید و به کمک داده هایی که از اونها بدست میارید بتونید برای توسعه و پیشرفت بیشتر پیج خودتون برنامه ریزی کنید و یا رقبای خودتون و راهای جدید برای کار کردن و جذب فالور رو یاد بگیرید. پس با ما و معرفی این ابزار ها همراه باشید.
در زیر لیست برخی از ابزار های مفید برای تحلیل در اینستاگرام قرار گرفته اند و به اختصار رد رابطه با هر یک توضیحاتی نیز ارائه شده است.
این اولین ابزاری است که می توان در زمینه تحلیل اینستاگرام آن را معرفی کرد. ابزاری رایگان و ساده که در خود ایسنتاگرام وجود دارد. به منظور استفاده از این ابزار می بایست حساب کاربری شما از نوع Business و یا Creator باشد. سپس به صفحه پروفایل خود رفته و در سمت راست بالا (اگر اینستاگرام شما انگلیسی است) روی علامت سه خط روی هم کیلک کنید و سپس گزینه Insights را انتخاب کنید. در این ابزار شما می توانید جزییاتی را در رابطه با فعالیت ها ،محتوا (پست ها و استوری) و نیز بازدیدکنندگان برگه خود را مشاهده کنید.
همچنین شما با وارد شدن به هر یک از پست های خود گزینه ای با عنوان View Insights را مشاهده کنید که با کلیک روی آن آنالیزی از پست را برای شما نمایش می دهد که شامل اطلاعاتی مفید و کاربردی است. در گزارش ایجاد شده شما می توانید تعداد لایک ها ،کامنت ها ،تعداد فوروارد شدن پست ،تعداد کاربری که بعد از دیدن پست به پروفایل شما وارد شده اند ،میزان نمایش پست ،فالورهای جذب شده از طریق این پست و... را مشاهده کنید. البته باید ذکر کرد که این ابزار ویژگی های بسیار بیشتر را نیز در خود دارا است.
نکته: برای تغییر حساب کاربری خود به Business و یا Creator کافیست وارد تنظیمات شده به قسمت Account بروید و در انتهای منوی باز شده به نوع حساب کاربری دلخواه خود سویچ کنید.
لینک فیسبوک برای این ابزار تحلیلی
برای استفاده از این ابزار می بایست بهه سایت آن مراجعه کنید و سپس پنل مورد نظر خود را فعال کنید. لازم به ذکر است که این ابزار در گذشته دارای یک بخش رایگان بوده است که فعلا از پنل های آن حذف شده است. اما شما می توانید به مدت 14 روز از آن به رایگان استفاده کنید. این ابزار یک ابزار چند منظوره برای تحلیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی است که امکانات خوبی را برای صاحبان برگه های پر مخاطب ارائه می دهد.
این ابزار به شما این امکان را می دهد تا پست های جدیدی را ایجاد و تنظیم کنید ،تا در نهایت بتوانید آنچه را که مردم در مورد کار (یا نام تجاری شما) قرار است بدانند را تنظیم کنید ، و البته تحلیل هایی در رابطه با اینستاگرام خود را دریافت کنید و بازخوردی را از پست های خود داشته باشید. این تحلیل ها شامل بخش های زیادی از جمله سرگرمی(engagement) ، impressions ، میزان نمایش پست های شما و حتی نحوه عملکرد استوری های شما و... می شود.
ابزار Iconosquare همچنین شامل هشتگ هایی برای استفاده و قابلیت ردیابی (پیگیری) رقیب است ،که به بازاریابان این امکان را می دهد تا خود را در مقابل افرادی که کاری همسان آنها انجام میدهند و یا مباحث مورد نظرشان را دارند مقایسه کنند. اگرچه این ابزار یک ابزار مفید و کاربردی است اما تنها مشکل آن هزینه ای است که می بایست برای آن پرداخت کرد و شما باید بر مبنای درآمدی که از حساب خود دارید و انتظار دارید به آن درآمد برسید روی این ابزار برنامه ریزی کنید. اما خبر مثبتی که در بالا اشاره کردم مهلت استفاده رایگان 14 روزه آن است که به شما امکان میدهد قبل از خرید اشتراک آن بتوانید آن را تست کنید.
لینک وب سایت مربوط به این ابزار
ابزار کمکی برایاین وب سایت برای بررسی اولیه حساب کاربری شما
Insights Squarelovin ابزاری رایگان (تا زمان تنظیم این مطلب) برای تحلیل اینستاگرام است که بیشتر اطلاعاتی را که برای انجام تجزیه و تحلیل در مورد پیشرفت خود در طول سال می خواهید فراهم می کند. برای مثال ، می توانید یک تحلیل در بازه زمانی ماهانه در رابطه با پست های خود یا تاریخچه ارسال های خود در ماه های دلخواه ، روز یا حتی ساعت به دست آورید. علاوه بر این ، این ابزار آنالیزی را در مورد علایق فالورهای شما ، و روش هایی برای جذب بیشتر به پست های شما را به شما ارائه می دهد. شما حتی می توانید بهترین زمان برای ارسال پست، با توجه به اینکه در آن زمان طرفداران شما به احتمال زیاد در برنامه قرار دارند ، بفهمید. بعبارتی دیگر زمان های فعال بودن کاربران شما را برای شما نمایش میدهد.
به کمک این ابزار شما می توانید میزان رشد صفحه ی خود را مشاهده کنید و روی آن برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید میزان کارایی (performance) پست های خود در زمینه جذب مخاطب ،میزان لایک و... بررسی کنید تا در نهایت بازار هدف خود را برای پست هایتان بیشتر و بهتر درک کنید. پس باید فهمیده باشید که این ابزار اطلاعات دقیق و مفیدی را در رابطه با پست های شما به شما ارائه خواهد داد.
به منظور استفاده از این ابزار کافیست به آدرس وب سایت آن مراجعه کنید و در آن ثبت نام کنید. سپس می توانید به همه ی بخش های آن دسترسی داشته باشید. آدرس این سایت در زیر برای شما قرار داده شده است.
آدرس سایت Insights Squarelovin
Crowdfire به کاربران شبکه های مجازی اجازه می دهد تا پست ها را در شبکه های مجازی و وب سایتها منتشر کنند و در نهایت عملکرد آنها را اندازه گیری کنند و همچنین بتوانند برند خود را در فضای اینستاگرام بررسی کنند. همچنین ابزاری را در اختیار آنها قرار می دهند تا محتوای اینترنتی مربوط به فعالیت خود را از سراسر اینترنت جستجو کنند. این ابزار مقاله ها و تصویرهایی را از وب سایت های دیگر به عنوان توصیه ارائه می دهد ، و به کاربران کمک می کند بتوانند استراتژی انتشار محتوا و تولید محتوای خود را داشته باشند و برند خود را گسترش بدهند. دیگر ابزار مفید این وب سایت بخش زمان بندی انتشار و ارسال پست ها است که می توانید به کمک آن پست هایی از قبل تولید شده داشته باشید و برای ارسال آنها در وقت های گوناگون زمانبندی هایی خاص را ایجاد کنید.
ابزارهای تجزیه و تحلیل در Crowdfire داده های بررسی شده از اینستاگرام شما را در چندین نمودار کاربر پسند برای شما قرار میدهد تا تجسم بهتری از فعالیت و نتیجه ی کار خود داشته باشید.این نمودارها همچنین تعدادی از معیارهای پیشرفته را در خود دارند که به شما نشان می دهند که عملکرد شما در مدت زمانی طولانی تر چگونه خواهد بود.
شاید بتوان گفت یکی از جذاب ترین بخش های این ابزار بخش کشف و جستجوی محتوای آن است که کمک زیادی در زمینه انتشار پست ها و محتوای جدید به شما خواهد کرد. نکته ی مهم این است که این کار نیز به شکلی خودکار انجام می شود و نتیجه برای شما نمایش داده خواهد شد. این ابزار همچنین برای گوگل کروم نیز افزونه ای کاربردی را تولید کرده است تا سرعت کار شما را بالاتر ببرد.
شاید بی دلیل نباشد که چیزی در حدود 20 میلیون کاربر از این ابزار برای شبکه های مجازی استفاده میکنند. وب سایت این ابزار را در زیر قرار داده ایم:
Pixlee ابزاری قدرتمند است که توسط کنت کول ، سونوس و بسیاری دیگر از مارک های بزرگ استفاده می شود ، یک ابزار رایگان و کابردی که امکانات زیادی را برای کاربران ارائه می دهد. از ویژگی های بارز این ابزار این است که این امکان را به شما می دهد تا گزارش های اشتراکی را ایجاد کنید که می توانید در کل تیم بازاریابی خود توزیع کنید و معیارها را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید که چگونه بازدید بیشتری را جذب کنید و دنبال کننده های جدیدی را برای برند و پیج خود جذب کنید. علاوه بر این ، این ابزار به شما کمک می کند تا کسانی که به محتوای خاص علاقمند هستند یا طرفدارانی برای برند خود و تبلیغ محصولات خود پیدا کنید ، بنابراین می توانید کمپین های تأثیرگذاری مؤثر تری را با استفاده از داده های این ابزار ایجاد کنید.
این ابزار گزارشی را در رابطه با پست ها ،میزان نمایش آنها و... را برای کاربران ارائه می دهد که از دیگر ویژگی های آن می توان به ارائه گزارش های هفتگی در آن اشاره کرد که باعث ارائه تحلیلی بهتر و سریع تر در رابطه با میزان پیشرفت و یا ضعف در کار شما می شود.
در نهایت نکته ی مهمی که می توان آن را ذکر کرد رایگان بودن این ابزار است که برای کاربران ایرانی نکته قوتی مهم به حساب خواهد آمد. در زیر نیز ما آدرس مربوط سایت این ابزار را برای شما قرار داده ایم.
اگرچه این ابزار آنالایزر اینستاگرام خود را به صورت رایگان ارائه نمی دهد ،اما Union Metrics یک بررسی ماهانه رایگان برای اینستاگرام ارائه می دهد که می توان از آن استفاده کرد. این بررسی به شما می گوید کدام هشتگ باعث افزایش تعامل شما ،بازدید ها و فالورهای شما می شود ،و یا کدام پست ها به بهترین وجه با مخاطبان شما ارتباط برقرار میکنند و باعث جذب مخاطب بیشتر برای شما می شوند که این مخاطبان میتوانند یا فالورهای موجود و یا فالورهای جدید را شامل بشوند ، و همچنین گزارشی را برای شما ایجاد می کند که نمایش می دهد فالورهای شما چه زمانی از برنامه استفاده می کنند. و باید این نکته را نیز اشاره کنم که این ابزار نمی تواند بیشتر از 30 روز به شما تجزیه و تحلیل و آمار بدهد ، به همین دلیل این ابزار یک گزینه مفید برای نگاهی به داده ها و الگوهای کوتاه مدت است و یادگیری این که چگونگی می توانید به سرعت معیارهای خود را بهبود ببخشید و در جهت موفقیت بیشتر برند خود گام بردارید.
در نهایت برای استفاده از تمام امکانات این سایت نیاز است از نسخه آنالایزر پولی آن استفاده کنید.که علاوه بر امکانات بیشتر داده ها را در مدت طولانی تر از 1 ماه برای شما نگهداری میکند و نمایش میدهد. و ابزار های بیشتری برای نمایش گزارشات و توسعه برند شما ارائه می دهد. آدرس وب سایت این ابزار را در زیر برای شما قرار داده ایم:
در حالی که به نظر شاید با خودتان فکر کنید این یک ابزار ساده و پیش پا افتاده برای اینستاگرام است باید بدانید این ابزار دارای ویژگی هایی خاص و کاربردی است و سادگی آن چیزی از ارزش آن کم نخواهد کرد. ابزار Socialbakers اطلاعات مهمی را ارائه استفاده کننده گان از شبکه اجتماعی اینستاگرام ارائه میدهد ، اطلاعاتی از جمله دوست داشتنی ترین و بیشترین اظهار نظر در مورد پست ها ، و فیلترهای مناسب روی عملکرد شما. علاوه بر این ، Socialbakers گزارش را اینستاگرام شما ارائه می دهد ،تا بدانید که حساب اینستاگرام شخصی شما در مقایسه با رقبای شما در چه وضعیتی قرار دارد ، و اینکه ببیند در کجای فعالیت و رشته ی خود (کسب و کار) قرار دارید و چه کاری می توانید برای بهبود جایگاه خود انجام دهید.
در زیر برای شما آدرس این وب سایت و ابزار کاربردی را قرار داده ایم.
در دنیای امروز شبکه های مجازی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر هستن و ما می تونیم با استفاده از اونها کسب و کار ها و فروش خودمون رو توسعه بدیم. یکی از راهای پیشرفت و توسعه در این شبکه ها استفاده از همین ابزار هاست. استفاده از این ابزار ها به تنهایی راه پیشرفت نیست بلکه راهای زیادی برای پیشرفت در شبکه های مجازی است و این ابزار ها یکی از اونها هستند.
در نهایت اگر سوال یا پیشنهادی دارید خیلی خوشحال میشیم که با استفاده از قسمت نظرات ما پیشنهادات و نظرات و حتی انتقادات خودتون رو با ما در میون بزارید.