درحال بارگذاری

اصل چهارم مدیریت انسان ها

تاریخ: یکشنبه, 02 تیر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 385 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


اصل چهارم

استعداد مهم است!در صورت تردید، همیشه فرد تیز هوش را انتخاب کنید

در زمینه استعداد نیروی انسانی، کمتر موضوعی مانند مبحث هوش، بحث برا انگیز است. انسان ها در این زمینه دارای نظرات متنوعی هستند. 

سوال رابطه هوش و بازده کاری  افراد مطرح است، این است ، که ایا افراد با هوش نسبت به افراد با ضریب هوشی پایین کارایی بیشتری دارند.؟؟ همان طور که می توان حدشس ز، در این زمینه نظرات ضد و نقیض بسیاری ارائه شده است که البته نیم توان به آنها استناد کرد بهتر است به شواهد مستند علمی توجه کنیم که متاسفانه تعداد آنها چندان هم زیاد نیست. در این قسمت چند حقیقت که  صحت آنها به اثبات رسیده را  با هم مرور میکنیم 

1- نتیجه آزمون هوشی تا حد بسیار زیادی با انچه در زبان روز مره بعه آن هوش گفته می شود.مطابقت دارد.2-آزمون بهره هوشی دارای ثبات بسیار خوبی است و آزمون های مکرر نتیجه های مشابهی را به دست می دهند.اگر چه نتیجه این آزمون  در طول عمر هر شخص متفاوت هست.3-یک آموزن معتبر  واستاندارد بهره هوشی هیچ گونه گرایش خاصی به گروه های اجتماعی اقتصادی مذهبی ندارد.4- کارکنان باهوش تر به طور میانگین کارکنان ماهر تری نیز هستند.

انجام هر شغلی به داشتن هوش  و مهارت های دهنی نیاز دارد.کاربرد اصلی هوش در زمان استدلال و نیز هنگام تصمیم گیری است. در بیشتر شغل هایی که دارای نوآوری پیچیدگی و شرایط متغییر هستند.

ضریب هوشی بالا نسبت مستقمی با کارایی شغلی دارد.

قطعا میزان هوش، تنها پارامتری نیست که روی کارایی کارمندان تاثیرگدار است. ولی میتواند معیار مناسبی برای پیش بینی کارایی افراد باشد. و حتی از ابزار های دیگری نظیر مصاحبه، رزومه فرد و یا میزان سواد دانشگاهی او بهتر جواب می دهد.همچنین با توجه به اینکه بهره هوشی تا حد زیادی به وضعیت اقتصادی افراد وابسته است. انتقاد هایی نسبت به استفاده از آن برای سنجش اثر بخشی کارکنان مطرح است 

منقدین از این نتایج استفاده کرده و تست هوش را  به عنوان یک ابزار تبعیض معرفی میکنند اما در هر حال مطالعات بسیار گسترده نشان داده است که این ابزار هیچ گونه گرایشی به یک گروه خاصی نداشته و کاملا خارج از حوزه دخالت و اعمال نظر فردی عمل می کند.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 385 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی