درحال بارگذاری

تاریخ انتشار و ویژگی های جدید ios 14

تاریخ: شنبه, 07 تیر 1399

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 617 - نظرات : 0 دسته بندی: تکنولوژی‬‎


تاریخ انتشار و ویژگی های جدید ios 14 | همانطور که انتظار می رفت ، اپل در کنفرانس توسعه دهنده مجازی WWDC 2020 نسخه اصلی بعدی برای سیستم عامل تلفن های همراه خود را اعلام کرد. و طبق معمول ، iOS جدید پر از ویژگی های بزرگ و کوچک است.

در این مقاله ما تمام چیزهایی که باید در مورد ios 14 بدانید را به شما خواهیم گفت.

خوب قبل از هر چیزی بهتره بریم سراغ تاریخ انتشار این ورژن از ios که طبق اطلاعات این نسخه در پاییز امسال ارائه خواهد شد.

حالا میریم سراغ ویژگی ها جذاب این نسخه:

1. صفحه خانه جدید با کتابخانه برنامه ها :

ویژگی های جدید iOS 14

بالاخره اپل صفحه اصلی تلفن های همراهش رو تغییر داد، در IOS 14 شما می توانید برنامه ها را از صفحه اصلی خود پاک کنید و یا حتی تمام صفحات را از بین ببرید.

برنامه های شما همه در داخل یک کتایخانه برنامه ها قرار می گیرند این کتابخانه بعد از آخرین صفحه شما قرار دارد.

این کتابخانه به طور خودکار برنامه های شما را در پوشه های بزرگتری دسته بندی می کند و اولین پوشه این دسته بندی ها نرم افزار های بیشتر استفاده شده شما هستند، همچنین شما می توانید با استفاده از کادر جستجو بالای صفحه بین برنامه هاتون جستجو کنید و برنامه مورد نظر رو راحت تر پیدا کنید.

این یک راه حل عالی برای مرطب کردن صفحه اصلی تلفن همراه شماست و در واقع مهمترین تغییر در IOS در تی این سالهاست.

2. ابزارک ها جدید در نمایش روز و صفحه اصلی:

ویژگی های جدید iOS 14

ابزارک ها سالهاست در IOS در یک لیست عمودی ساده در یک جعبه تمام عرض وجود دارند، در IOS 14 اپل کاملا تجربه استفاده از ابزارک ها تغییر داده است، ابزارک های جدید می توانند اطلاعات بیشتر و اندازه های مختلفی داشته باشند و نقطه عطف آن است که شما می توانید آنها را از صفحه اطلاعات روز به صفحه اصلی بکشید و آنها را مدیریت کنید.

ویژگی های جدید iOS 14

ابزارک smart stack به شما امکان می دهد ابزارک های مورد نظرتان را مدیریت کنید و یا حتی می توانید به آن برنامه بدهید که ابزارک های مورد نظر را در ظول روز به شما نمایش دهد.

3. رابط کاملاً جدید سیری

ویژگی های جدید iOS 14

در ظاهر جدید Siri دیگر تمام صفحه شما اشغال نخواهد شد و Siri به شکل حباب در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد و نتایج احتمالی به شکل اعلان در بالای صفحه نمایش داده خواهند شد.

Siri تغییرات زیاد دیگری دارد که توضیح آنها مقاله را طولانی و خسته کننده خواهد کرد بنابراین در مقاله ای دیگر آنها را کاملا توضیح خواهیم داد.

4. تصویر در تصویر

ویژگی های جدید iOS 14

این ویژگی تا به حال فقط در آیپد ها وجود داشت ولی حالا در IOS 14 این ویژگی به IPhone هم آمده است و در هنگام تماشای فیلم و یا تماس تصویری و یا کنفرانس آنلاین به شما این امکان را می دهد تا از دیگر ویژگی های تلفن همراهتان نیز استفاده کنید.

شما می توانید تصویر را جابه جا کنید یا آن را به پایین ترین نقطه صفحه ببرید تا کوچکتر شود درحالی که صدا همچنان پخش می شود.

5. Clips App

ویژگی های جدید iOS 14

اپل در حال معرفی یک کلاس کاملاً جدید از برنامه با نام App Clips است. این برنامه های کوچک خرد هستند که به شما امکان می دهند بدون نیاز به بارگیری ، نصب و ورود به یک برنامه از آن برنامه خاص استفاده کنید.

یک توسعه دهنده وقتی برنامه خود را تهیه می کند ، یک Clip App ایجاد می کند ، و مطمئن می شود که حجم آن کمتر از 10MB است، بنابربن سریع بارگیری و اجرا می شود ، و به توسعه دهندگان توسیه شده است از سیسنم ورود اپل استفاده کنند تا نیازی به ورود به برنامه نباشد. 

بنابراین اگر به یک برنامه نیازی مقطعی دارید و یک کار آسان را می خواهید با آن انجام دهید مثل یک پرداخت خواص بدون نیاز به نصب آن نرم افزار و با استفاده از clips app در پایین صفحه می توانید از نرم افزار استفاده کنید.

این clips app ها در کتابخانه برنامه نمایش داده می شوند و از این طریق شما می توانید دوباره به آن ها دسترسی پیدا کنید و یا برنامه را به صورت کامل بارگیری کنید. 

6. پیشرفت های مهم پیام ها

پیام ها احتمالا یکی از مهمترین برنامه تلفن همراه درمورد اپل است. اپل برخی از ویژگی های بزرگ و مهم را به پیام ها اضافه کرده است، 

اکنون می توانید حداکثر 9 مکالمه را در بالای صفحه پین کنید تا همیشه در دسترس باشند،

ویژگی های جدید iOS 14

گفتگوهای گروهی نیز بسیار بهتر می شوند. تصاویری از همه افرادی که در گروه هستند ، با افراد جدید در وهله اول را مشاهده می کنید ، همچنین می توانید یک نام و تصویر خاص خود را به گروه ها بدهید. همچنین می توانید به پیام ها به صورت آنلاین پاسخ دهید،  می توانید که در مکالمه گروهی تعیین کنید که وقتی اسم شما ذکر شد برای شما اعلان نمایش داده شود.

7.به روزرسانی های Memoji

در IOS 14 چیز جدید زیادی به Memoji ها اضافه نکرده است بلکه استفاده از آن ها و دسترسی به آن ها را آسان تر کرده است. 

هفت مدل جدید ، 16 قطعه جدید از لباس ، سه برچسب جدید memoji ، پوشش صورت و طیف وسیعی از سنین نیز وجود دارد.

8. پیشرفت نقشه ها

گرچه نقشه ها برای به شهرت رسیدن همواره باید پیشرفت و بروزرسانی داشته باشند از این رو شرکت اپل هم همواره در تلاش است یک تجربه عالی را از نقشه برای همگان فراهم کند.

ویژگی های جدید iOS 14

در سال گذشته  اطلاعات مربوط به نقشه های جدید در کل ایالات متحده آمریکا بروزرسانی شده است ، وبه زودی در دیگر کشورها هم این تغییرات اعمال خواهد شد که آنها واقعاً تفاوت زیادی در قابلیت استفاده از برنامه Maps ایجاد می کنند.

امسال امکانی به نقشه ها اضافه شده است که مسیر دوچرخه ها را برای شما در دسترس قرار می دهد و شامل پستی و بلندی و نمایش پله ها می شود، نقشه ها موقعیت مکانی دوربین های سرعت شناخته شده و دوربین های چراغ قرمز را نشان می دهند ، شما را در مناطق پر ازدحام در شهرها ترافیک را نمایش می دهند ، مسیریابی می کنند و می توانند مسیریابی تخصصی وسیله نقلیه الکتریکی را ارائه دهند. 

ویژگی اخیر به شما امکان می دهد وسیله نقلیه الکتریکی خود را به آیفون خود اضافه کنید و به شما امکان می دهد مواردی مانند شارژ فعلی خود را پیگیری کنید و شارژرهای سازگار را در مسیر به مقصد خود نشان دهید.

برنامه Maps به شما کمک می کند مکانهایی را برای بازدید در شهرهای بزرگ با ویژگی جدید Guides پیدا کنید. اپل با شرکتهای بزرگ مسافرتی شخص ثالث همکاری می کند تا راهنمایی هایی را برای نقاط دیدنی ، گشت و گذار ، رستوران ها ، هتل ها ، خرید و سایر فعالیت ها ارائه دهد.

9.پیشرفت دوربین

اپل معمولا دوربین را در دستگاه های آیفون بروزرسانی می کند ، ولی در برنامه دوربین IOS 14 پیشرفت های چشمگیر زیادی وجود دارد،

برای شروع حالت quick take فیلمبرداری سریع که در آیفون 11 وجود داشت به تمام دستگاه ها اضافه می شود و با نگه داشتن کلید شاتر در حالت عکاسی فیلمبرداری آغاز می شود، و همچنین در تمام آیفون امکان تغییر وضوح ویدیو و میزان فریم در برنامه دوربین را دارند.

در آیفون 11 و 11 پرو ، هنگام گرفتن عکس های Night Mode یک نشانگر راهنمایی ثابت وجود دارد که اعلام می کند حالت Night Mode فعال است، شاید چیزی که همه متوجه آن می شوند سرعت عکسبرداری است و کارکرد برنامه دوربین است که حتی تنظیماتی وجود دارد که می توانید عکسبرداری را سریعتر کنید.

10.برنامه های پیش فرض ایمیل و مرورگر

در iOS 14 ، می توانید برنامه های شخص ثالث را به عنوان ایمیل یا مرورگر پیش فرض خود تعیین کنید، در حال حاضر می توانید مرورگرها و برنامه های ایمیل دیگر را بر روی آیفون اجرا کنید ، اما وقتی لینک یا آدرس ایمیل را باز می کنید ، باز هم Safari یا Mail باز خواهد شد. ولی در IOS 14 وقتی بر روی یک پیوند (لینک) کلیک می کنید دستگاه آن را با برنامه انتخابی شما باز می کند. 

البته هنوز مشخص نیست که این قابلیت تا چه اندازه با Siri هم سازگار است.

11. پیشرفت های FaceTime

در دستگاه هایی که پشتیبانی کنند کیفیت تصویر در FaceTime به 1080 هم خواهد رسید، همچنین در مکالمه گروهی FaceTime کسانی را که از زبان تایید شده گروه استفاده می کنند را به شکل برجسته نمایش می دهد. و امکانی در IOS 13 وجود داشت که طوری عمل می کرد که همواره به نظر می رسید شما به دوربین نگاه می کنید و ارتباط چشمی ایجاد می کرد که در نسخه های بعدی IOS 13 ناپدید شد ولی در IOS 14 این ویژگی باز می گردد.

12. صفحه کلید

گزینه تصحیح کلمات در IOS 14 بهتر از همیشه عمل می کند ولی ویژگی اصلی اضافه شده امکان جستجو در بین ایموجی هاست.

13. پیشرفت های حریم خصوصی

اپل حریم خصوصی را بسیار جدی می گیرد و چندین ویژگی مهم جدید حفظ حریم خصوصی را در iOS 14 گنجانده است.  به عنوان مثال می توانید به جای مکان دقیق خود ، مکان تقریبی خود را به برنامه ها بدهید (برای مثال برای یک برنامه آب و هوایی یا ورزشی). وقتی یک برنامه درخواست دسترسی به عکس های شما را دارد ، می توانید به جای کل کتابخانه ، عکس های خاصی را انتخاب کنید تا به آن دسترسی پیدا کنید.

ویژگی های جدید iOS 14

زمانی که یک برنامه به دوربین شما دسترسی دارد ، کمی نقطه سبز در نوار وضعیت نشان داده می شود. یک نقطه کهربا برای دسترسی به میکروفون شما وجود دارد. از آنجا که برخی از برنامه ها به دلایل معتبر اجازه دسترسی به دوربین یا میکروفون شما را می طلبند ، اما هنگامی که انتظار آن را ندارید ، به تماشای یا گوش دادن به شما می پردازند.

فروشگاه App هم اکنون اطلاعات مربوط به حریم خصوصی درباره هر برنامه را قبل از بارگیری آن نیز نشان می دهد.

اگر توسعه دهنده بخواهد از آن پشتیبانی کند ، اپل همچنین ورود به برنامه را برای ورود به سیستم با Apple آسانتر می کند.

14. برنامه ترجمه

اپل یک برنامه شخص اول جدید به نام Translate دارد و در اصل نسخه اپلیکیشن محبوب Google Translate است.  فقط دو زبان انتخاب کنید ، دکمه میکروفون را بزنید و برنامه به صدای شما گوش می دهد و ترجمه های متنی و صوتی را ارائه می دهد. حتی می توانید بسیاری از زبان ها را در دستگاه خود بارگیری کنید و کاملاً آفلاین عمل خواهد کرد. اما در حال حاضر زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند.

15. گذرگاه آپل

اپل تب iOS Arcade را در iOS 14 به روز می کند تا بازی هایی را که دوستان شما در مرکز بازی در آن بازی می کنند به شما نشان دهد ، به بازیهایی که اخیراً بازی کرده اید دسترسی پیدا کنید (حتی اگر در دستگاه دیگری بود) ، و پیدا کردن و مرتب سازی در تمام بازی ها را آسان تر کنید.

داشبورد بازی مرکز بازی نیز بهبود یافته است. می توانید پروفایل خود ، دوستانتان را راحت تر مشاهده کنید و دستاوردهای خود را پیگیری کنید.

16. ARKit 4

اپل ابزارهای واقعیت افزوده خود را برای توسعه دهندگان گسترش می دهد ، حتی اگر هنوز ویژگیهای چشمگیر زیادی را برای کاربران ایجاد نکرده است. ابزارهای ARKit 4 به توسعه دهندگان اجازه می دهد Anchors را در موقعیت مکانی قرار دهند تا یک شیء AR بتواند مکانی خاص را در دنیای واقعی اشغال کند. مثل یک مجسمه مجازی در یک میدان عمومی.  از این گذشته ، هر دستگاه با تراشه A12 Bionic یا بعد از آن می تواند ردیابی صورت را با دوربین جلویی انجام دهد ، حتی اگر این یک ماژول TrueDepth نباشد - این می تواند به این معنی باشد که Animoji و Memoji به دستگاه های بیشتری می آیند.

یک API عمق جدید وجود دارد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا محیط اسکنر سه بعدی و اطلاعات عمق هر پیکسل را در جدیدترین iPad Pro با اسکنر LiDAR خود ایجاد کنند. احتمالاً این ویژگیها در مدلهای آیفون Pro Pro نیز مهم خواهند بود.

17. پیشرفت های سافاری

Safari در iOS 14 سریعتر از هر زمان دیگری است و همچنین امنیت بیشتری نیز دارد. شما می توانید به گزارش های حفظ حریم خصوصی برای وب سایت ها دسترسی پیدا کنید ، و اپل رمزهای عبور ذخیره شده را رصد می کند تا ببیند آیا در نقض داده های اخیر نقش داشته است یا خیر.

Safari در iOS حتی می تواند کل صفحات وب را بدون مراجعه به یک سرویس شخص ثالث ترجمه کند. فقط روی نماد ترجمه ضربه بزنید و این صفحات سازگار را به انگلیسی ، اسپانیایی ، چینی ، فرانسوی ، آلمانی ، روسی یا پرتغالی برزیل ترجمه می کند.

18. CarPlay

رابط کاربری اپل دارای پیشرفتهای کوچک اما خوب است. دسته های جدیدی از برنامه ها مجاز هستند ، از جمله برنامه های شارژ EV ، پارکینگ و سفارشات غذا. می توانید از سیری بخواهید ETA خود را با شخصی به اشتراک بگذارد ، و این یک پیام برای آنها ارسال می کند که به آنها اجازه می دهد پیشرفت خود را در مسیر خود به مقصد برسند.ابزارهای جدید برنامه نویسی برای برنامه های صوتی ، پیام رسانی و VoIP وجود دارد که باید به توسعه دهندگان اجازه دهد تجربیات بهتری را در آن دسته از برنامه ها تجربه کنند. 

19. کلید ماشین

اپل اولین کسی است که نسخه استاندارد کلیدهای دیجیتال اتومبیل را به آیفون شما وارد کرده است (سازندگانی مانند تسلا مدتی است که راه حلهای خود را ارائه داده اند). با استفاده از آن ، می توانید از NFC برای باز کردن قفل اتومبیل خود و راه اندازی آن استفاده کنید ، و می توانید از طریق پیام (کلیدهای دارای پروفایل ویژه درایور) کلیدهای ماشین دیجیتال محدود را با دیگران به اشتراک بگذارید.همچنین می توانید کلیدهای تلفنی خود را اگر گمشده یا به سرقت برید ، به راحتی حذف کنید یا کلیدهای "قرض گرفته شده" را برای دوستان یا خانواده ارسال کنید.

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 617 - نظرات : 0 دسته بندی: تکنولوژی‬‎

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی