درحال بارگذاری

اصل سوم مدیریت انسان ها

تاریخ: یکشنبه, 02 تیر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 399 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


اصل سوم

نکاتی برای انجام بهتر مصاحبه های شغلی

کمتر پیش می آید بدون مصاحبه به استخدام شرکتی درآید. مصاحبه از جمله ابزار های ویژه و بسیار فراگیر برای ارزیابی متقاضیان کار محسوب می شود.مصاحبه گر بار سنگینی را بر دوش می کشد، زیرا مصاحبه تاثیر زیادی بر تصمیم گیری نهایی در مورد استخدام یا عدم استخدام کارکنان، دارد.

برای هر مدیری شرایطی پیش می آید که بخواهد دیگران را استخدام کند.بنابراین نحوه صحیح مصاحبه کردن از جمله مهارت هایی است که هر مدیر باید در آن توانمند باشد.

نکات مهم برای انجام مصاحبه صحیح و اثر بخش

اول:پیش از آغاز ملاقات متقاضی کار ،رزومه او زا بخوانید. همچنین شرح وظایف کاری و ردیف شغلی در نظر گرفته شده برای او را به دقت بررسی کنید، سپس دستور جلسه مصاحبه را تنظیم نماید.به منظور یکسان سازی  شرایط برای همه متقاضیان، یک مجموعه از سولات استتاندارد تهیه کنید.سوالاتی را انتخاب کنید که نتوان به راحتی آنها را با بله یا خیر پاسخ داد.همچنین از بیان سوالاتی که  مخاطب را به سمت پاسخ مشخصی راهنمایی می کند خود داری کنید.

دوم:در ملاقات با متقاضی، همیشه فرض کنید که او مظطرب و نگران است.از این رو کاری کنید که احساس آرمش کند. خودتان را معرفی کنید و برخورد دوستانه ای از خود نشان دهید. از چند سوال ساده و یا جملات عادی شروع کنید. تا یخ طرف مقابل باز شود. بعد از ایجاد فضای آرام و دوستانه، در مورد اینکه سوال ها در چه زمینه ای خواهد بود و مصاحبه چقدر طول  خواهد کشید. اطلاعاتی را در اختیارش قرار داده و او را تشویق کنید که به سوالات پاسخ دهد.

سوم: یک مصاحبه صحیحف فرایندی از داد و ستد سوالات و اطلاعات است.سولاتی از قبل برای پرسش از متقاضیان آماده کرده اید، در واقع  دستور جلسه مصاحبه است و باید بکوشید که مصاحبه  برای همه متقاضیان به یک شکل و بر طبق سوالات از پیش تهیه شده را به دقت انجام می دهید. سعی کنید کلیه سوالات پرسیده شوند.جواب های دریافت شده را به دقت بشنوید و مورد بررسی قرار دهید و در هر زمان  که احساس کردید متقاضی  سوالات شما را سرسری پاسخ می دهد. بر روی همان موضوع مجدداد تاکید کرده  و در مورد جزئیات آن بیشتر سوال کنید.

نکته: به یاد داشته باشید که از سکوت در حین مذاکره می توانید به خوبی استفاده کنید ارزش سکوت را دست کم نگیرید. چند ثانیه سکوت کردن شما  وقتی مصاحبه شونده جواب را ناقص بیان کرده می توان او را به صحبت کردن بیشتر ترغیب کند.

چهارم:پس از آنکه همه سوالات خود را پرسیدید و موضوعات مورد نظرتان به بحث گذاشته شد باید مصاحبه را جمع بندی  کنید. به  اطلاع متقاضی برسانید که سوالات خود را تمام کرده اید و از او بپرسید ایا سوال یا مطلبی هست که  مطرح نشده باشد؟؟ سپس او را از مراحل بعدی آگاه سازید تا چه تاریخی نتیجه را به او خبر خواهید داد؟ ایا ممکن است مصاحبه های تکمیلی دیگری در پیش می باشد.

 

 

 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 399 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی