درحال بارگذاری

معرفی ویژگی های جدید در لاراول 7.13.0

تاریخ: سه شنبه, 13 خرداد 1399

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 439 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


اگر شما هم از کاربران همیشگی سایت ما باشید و یا همیشه دنبال اخبار جدید لاراول هستید باید بدانید که تقریبا هر هفته یک نسخه جدید از لاراول (مطابق نسخه بندی معنایی جدید) منتش می شود که یا ویژگی های جدیدی را به لاراول اضافه می کند و یا یک سری مشکلات موجود در نسخه قبلی را برطرف می کند. به تازگی و مطابق همیشه نیز نسخه جدیدی از لاراول با شماره نسخه 7.13 منتشر شده است که در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی های جدید و تغییرات آن بپردازیم.

صفحه بندی با Tailwind

شاید به عنوان مهمترین ویژگی جدید در این نسخه بتوان از امکان استفاده از Tailwind در صفحه بندی نام برد. در کل Tailwind یک فریمورک قدرتمند css است که ویژگی ها و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد و در این نسخه از لاراول شما قادر خواهید بود تا از این فریمورک در قسمت صفحه بندی یا بعبارتی Pagination خود استفاده کنید که این برای آن دسته از دوستانی که به این فریمورک css علاقه دارند یک امکان جذاب خواهد بود.

همانطور که می دانید شکل صغحه بندی (شماره صفحات) در لاراول به شکل پیش فرض از بوت استرپ (در نسخه های جدید bootstrap 4) استفاده می کند ،اما شما در این نسخه قادر خواهید بود تا آن را از حالت بوت استرپ به Tailwind تغییر دهید و از Tailwind برای صفحه بندی پروژه خود استفاده کنید.

برای این منظور در این نسخه متدی به نام seTailwind() قرار گرفته که شما می توانید این تغییر را در پروژه خود اعمال کنید. برای این کار شما می توانید فایل AppServiceProvider رو باز کنید و در نهایت در متد boot آن از این متد به شکلی که در زیر می بینید استفاده کنید:

use Illuminate\Pagination\Paginator;

public function boot()
{
    Paginator::useTailwind();
}

فیکس کردن دستور route:list

با توجه به درخواست کاربران در زمینه برطرف کردن یکسری مشکلات در این فرمان تغییراتی ایجاد شده است  که برای دریافت جزئیات بشتر در رابطه با این تغییر می توانید روی این لینک کلیک کنید.

استفاده از آرایه های ایندکس شده در Redis zrangebyscore

در این نسخه از لاراول یک ویژگی دیگر برای کار با رادیس قرار گرفته است به این شکل که شما قادر خواهید با تا از آرایه های ایندکس شده (Indexed Arrays) در Redis zrangebyscore استفاده کنید. برای درک بهتر این ویژگی کد زیر را بررسی کنید:

// Previously you would need this:

$redis->zrangebyscore('set', 0, 11, [
    'withscores' => true,
    'limit' => [
        'offset' => 1,
        'count'  => 2,
    ],
]);

// Now you can also do the following:

$redis->zrangebyscore('set', 0, 11, [
    'withscores' => true,
    'limit' => [1, 2],
]);

برای دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با تغییرات و همچنین تفاوت های نسخه لاراول 7.12 و لاراول 7.13 می توانید از لینکی که در زیر برای شما آماده کرده ایم استفاده کنید.

تفاوت های نسخه 7.12 و 7.13

لیست کلی تغییرات لاراول v7.13.0

افزوده شده

  • Added Illuminate\Pagination\AbstractPaginator::useTailwind() (2279b73, bf1eef4, 13a9ec3)

فیکس شده

  • Fixed route list command for excluded middleware (7ebd211)
  • Fixed behavior of oneachside = 1 with paginator in Illuminate\Pagination\UrlWindow (c59cffa, 5d817be)

تغییر یافته

  • Using an indexed array as the limit modifier for phpredis zrangebyscore (#32952)

  نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 439 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی