درحال بارگذاری

بروزرسانی جدید ویندوز 10

تاریخ: پنجشنبه, 01 خرداد 1399

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 507 - نظرات : 0 دسته بندی: سیستم عامل


مایکروسافت در حال آماده سازی نسخه جدید ویندوز 10 نسخه 2004 است که  در 28 می 2020 ارائه خواهد شد و به صورت مرحله برای عموم در دسترس خواهد بود.

این آپدیت دارای جدیترین ویژگی های اساسی ویندوز 10 خواهد بود.

اکنون مایکروسافت نه تنها نسخه Windows 10 2004 RTM Build 19041 را در دسترس قرارداده است بلکه نسخه 2004  با شماره ساخت 19041.48 را در wsus  سرور خدمات بروزرسانی ویندوز منتشر کرده است.

بروزرسانی نسخه 2004 یک بروزرسانی مهم است و بسیاری از ویژگی ها ، تغییرات و پیشرفت های جدید را به همراه دارد.

در صورت تمایل به تجربه ویندوز 10 2004 می توانید با کلیک بر روی لینک زیر ، ISO را برای RTM Build 19041 بارگیری کنید. برای این کار شما باید از نسخه insider  استفاده کنید.

ویژگی های جدید ویندوز 10 2004

بهبود دستیار صوتی کورتانا 

به عنوان بخشی از تکامل Cortana از دستیار دیجیتال عمومی به یک دستیار تولید شخصی که به شما در برنامه های مایکروسافت 365 کمک می کند ، مایکروسافت چندین تغییر ایجاد کرده است که به شما نگاهی اجمالی خواهد داد که چگونه دستیار شما به شما در مدیریت وظایف و زمان و ارتباط با افراد کمک می کند. . درباره این تغییرات بیشتر بخوانید.

در سیستم مکالمه جدید کورتانا می فهمد که آیا شما می خواهید مکالمه را ادامه دهید یا خیر،

همچنین می توانید پنجره آن را جابه جا کنید به هر قسمت از صفحه که دوست دارید. مایکروسافت دنبال راهی است که این امکان را برای شما اضافه کند.

همچنین مایکروسافت به دنبال گسترش زبان های قابل پشتیبانی cortana است.

استفاده از دیسک نیز در این نسخه بهبود قابل توجه ای خواهد داشت.

در نسخه های قبلی مایکروسافت از insider  های خود پرس و جو کرد که چرا windows search   زا در ویندوز غیرفعال می کنند و این نظرسنجی به سه بخش اصلی بهبود ویندوز در نسخه 2004 کمک کرد

مایکروسافت مطلع شد که به خاطر مصرف بالای سی پی یو و درگیر کردن بیش از حد دیسک search index  ویندوز نا خوشایند و بیهوده است بر این اساس ، مایکروسافت الگوریتمی را معرفی می کند که میزان استفاده و فعالیت زیاد دیسک را تشخیص می دهد ، بنابراین می تواند زمان استفاده اوج را بهتر تشخیص داده و بر این اساس ایندکس را مدیریت کند.

مایکروسافت همچنین در حال ایجاد تغییراتی برای توسعه دهندگان است تا از جستجوی برخی مخازن و پوشه های پروژه برای بهبود استفاده از دیسک جلوگیری کند.

جستجو سریع تر

برای دسترسی سریع تر به اطلاعاتی که نیاز دارید مایکروسافت چهار جستجو سریع وب را به جستجوی خود اضافه کرده است

آب و هوا: شرایط فعلی و پیش بینی آینده را بدست آورید

اخبار برتر: آخرین عناوین سایتهای خبری معروف را بخوانید

امروز در تاریخ: چهار رویداد را که در این روز اتفاق افتاده است کشف کنید

فیلم های جدید: آنچه در سینماهای نزدیک شما پخش می شود را پیدا کنید

برای امتحان کردن هر یک یا همه این جستجوها ، روی کادر جستجو در نوار وظیفه خود کلیک کنید یا کلید آرم ویندوز + S را فشار دهید تا صفحه اصلی باز شود. برای سایر جستجوها می خواهید پاسخ و نتیجه بگیرید؟ فقط کافی است جستجو خود را وارد کنید و اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید به سرعت و به راحتی دریافت کنید.

طراحی جدید پیش نمایش وب در نتایج جستجو

مایکروسافت تغیراتی در نحوه نمایش نتایج جستجو وب ایجاد کرده است که مشاهده می کنید

KAOMOJI بیشتر

همانطور که ممکن است برخی از شما بدانید ، با ویندوز 10 نسخه 1903 ، مایکروسافت میانبر صفحه کلید WIN + (Period) / WIN + (Semicolon) ما را به روز کرد تا نه تنها emoji را شامل شود ، بلکه حاوی kaomoji و کاراکترهای خاص نیز باشد.

کائوجی چیست؟

در اصل ، آنها با عباراتی هستند که می توانید با ترکیب شخصیت های مختلف ایجاد کنید

بروزرساتی پشتیبانی WSL  برای نصب لینوکس

پیش از این ، حافظه ماشین مجازی WSL 2 (VM) برای پاسخگویی به نیازهای گردش کار شما رشد می کرد ، اما در صورت عدم نیاز به حافظه حافظه  پایین می آمد و به ویندوز اختصاص پیدا می کرد. با این تغییر ، از آنجایی که حافظه دیگر در لینوکس VM استفاده نمی شود ، دوباره برای ویندوز آزاد می شود که به این ترتیب اندازه حافظه بیش از حد کوچک می شود. که در نسخه ویندوز جدید این مشکل برطرف شده است.

اتصال از طریق localhost به برنامه های WSL 2 Linux از ویندوز و گزینه های پیکربندی جهانی WSL اضافه شد

اکنون می توانید با استفاده از localhost به برنامه های شبکه WSL 2 Linux خود متصل شوید. به عنوان مثال ، تصویر زیر شروع به کار سرور NodeJS در یک WSL 2 distro ، و سپس اتصال آن را در Browser Edge با localhost می کند.

پین HELLO WINDOWS در safe mode

مایکروسافت با افزودن پشتیبانی از ورود به سیستم Windows Hello به حالت mode  Safe ، قدم دیگری را در سفر بدون گذرواژه ما برداشته است تا دیگر در هنگام عیب یابی دستگاه خود به رمز عبور خود نیاز نداشته باشیم .

اتصال دوربین های تحت شبکه به دستگاه با سیستم عامل ویندوز 10

دوربین های شبکه ، که دوربین های مبتنی بر پروتکل اینترنت هستند که داده های ویدئویی را از طریق شبکه محلی (LAN) انتقال می دهند ، به ویژه در سناریوهای نظارت و امنیتی رواج بیشتری پیدا کرده اند. اکنون ویندوز به کاربران این امکان را می دهد تا دوربین های شبکه را به رایانه شخصی خود مرتبط کنند ، ضبط عکس و پخش فیلم در برنامه های دوربین را امکان پذیر می کند.

فعال کردن مجدد خودکار برای برنامه های UWP

 

در بروزرسانی جدید ویندوز اگر شما نرم افزار تحت وبی داشته باشید که نیاز به ورود و اعتبارسنجی داشته باشد با اعمال تنظیمات پس از ورود مجدد به ویندوز دیگر نیازی به ورود و یا اعتباار سنجی نخواهید داشت

برای این کار به شکل زیر عمل کنید:

  1. Go to Settings > Accounts > Sign-in options and turn on “Automatically save my restartable apps when I sign out and restart them after I sign in.” under “Restart apps”.
  2. Start one or more UWP apps, such as Feedback Hub.

به روز رسانی XBOX GAME BAR

بروزرسانی از طریق فروشگاه مایکروسافت ارائه می شود. فقط کافی است بازی مورد علاقه خود اجرا کنید و WIN + G را برای شروع فشار دهید.

بهبود اتصال به دستگاه های بلوتوثی

در این بروزرسانی اگز یک دستگاه بلوتوث پشتیبانی شده قابل اتصال وجود داشته باشد ویندوز اعلانی را نمایش می دهد تا به آن متصل شوید و دیگر نیازی به بازکردن تنظیمات نیست 

همچنین در اعلان برای انصراف دکمه Dismiss  قرار گرفته است با کاهش اعلانات اتصال سریعتر انجام می شود برای اتصال و انتخاب راحت تر دستگاه و نوع آن به شما در اعلان نمایش داده می شود.

به روز رسانی VIRTUAL DESKTOP RENAMING

 در این  بروزرسانی امکان تغییر نام دسک تاپ های مجازی  به ویندوز اضافه شده

  1. Open Task View by selecting the Task View icon in the taskbar or pressing WIN+Tab.
  2. Select the New Desktop.
  3. Select the desktop name (“Desktop 1”) and it should become editable, or right-click the desktop thumbnail and a context menu will appear with a Rename entry.
  4. Input whatever name you’d like, and press enter.
  5. Done

بازگردانی به تنظیمات اولیه ویندوز از طریق فضای ابری

بازنشانی ویندوز، گزینه جدیدی است که امکان بارگیری و نصب مجدد ویندوز از روی فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربران قرار می دهد. پیش از این تنظیم مجدد رایانه فقط از طریق فضای داخلی دستگاه امکان پذیر بود .

این امکان را برای شما فراهم می کند تا ویندوز را بدون نیاز به فضای دیسک اضافی برای ذخیره یک نسخه پشتیبان تهیه شده از ویندوز در یک بخش پنهان بازیابی کنید.

کنترل مجدد برنامه ها از طریق ورود به سیستم

اکنون Windows با تنظیم مجدد برنامه جدید ، شما را کنترل می کند. هنگامی که روشن هستید ، Windows هنگام برنامه نویسی ، راه اندازی مجدد یا خاموش کردن ویندوز ، به طور خودکار برنامه های ری استارت شده شما را ذخیره می کند و دفعه بعد که به سیستم وارد می شوید مجدداً آنها را مجدداً شروع می کند. در گزینه ها ، و می توانید با جستجوی "راه اندازی مجدد برنامه" در Start یا کادر جستجو ، آن را پیدا کنید.

دمای چیپ گرافیک به مدیریت وظیفه ها اضافه شده

اگر کارت GPU اختصاصی داشته باشید ، مایکروسافت اکنون دمای فعلی را در کنار لیست خود در عملکرد نمابش می دهد می کند.

افزودن سرعت مکان نما به تنظیمات

اکنون می توانید سرعت نشانگر ماوس خود را از درون تنظیمات تنظیم کنید!

ارتقاء NOTEPAD

Notepad بیش از 30 سال ویراستار متن در ویندوز بوده است. در طی چند نسخه اخیر ، مایکروسافت بر اساس بازخورد شما چندین پیشرفت جزئی در دفترچه یادداشت انجام داده است .

 

تغییر در تصویر پروفایل ویندوز

تغییر تصویر برای حسابی که برای ورود به ویندوز استفاده می کنید اکنون بهتر از همیشه شده است! تصویر به روز شده شما اکنون به سرعت در سراسر Windows ، برنامه ها و بسیاری از سایت های Microsoft که هر روز از آنها استفاده می کنید نشان داده می شود. پیش از این ، ممکن بود به طور همزمان سه یا چهار تصویر مختلف را برای حساب خود در برنامه ها و سایت های مختلف مشاهده کنید.

طراحی مجدد صفحه وضعیت شبکه در صفحه تنظیمات

با استفاده از بازخورد های شما در باره صفحه وضعیت شبکه مایکروسافت با ترکیب چند صفحه اطلاعات بیشتری از وضعیت اتصال به شبکه را به شما نمایش می دهد

اضافه کردن quick event  به taskbar

می توانید به شکلی کاملا کوتاه و سریع از طریق تفویم task bar یک رویداد جدید ایجاد کنید. فقط کافی است تاریخ و ساعت را در گوشه سمت راست پایین task bar انتخاب کنید تا تقویم باز شود و پس از انتخاب روز مورد نظر رویداد مورد نظر را ایجاد کنید

تنظیم راهت اعلان ها

در نسخه های قبل پیدا کردن تنظیمات اعلان ها بسیار دشوار بود ولی در این نسخه با کلیک روی چرخ دنده کنار اعلان می توانید تنظیمات دلخواه را برای آن اعلان اعمال کنید

 

بروزرسانی feedback hub

وقتی می خواهید یک بخش بازخورد جدید را وارد کنید ، اکنون بخشی را مشاهده می کنید که به نظر می رسد بازخورد موجود که به نظر شما شبیه به شماست یا خیر ، وجود دارد. اکنون می توانید بازخورد خود را به طور خودکار به بازخورد موجود (به جای ایجاد یک بازخورد جدید) پیوند دهید.

گزینه های جدید دانلود

گزینه های جدید برای کنترل پهنای باند مصرفی دانلود های ویندوز

نمایش نوع دیسک در task manenger  

یک تغییر کوچک اما شاید مناسب - اکنون می توانید نوع دیسک (به عنوان مثال SSD) را برای هر دیسک ذکر شده در برگه عملکرد Task Manager مشاهده کنید.

بروزرسانی جستجو فایل اکسپبلور

این تغییر به ادغام محتوای OneDrive شما به صورت آنلاین با نتایج فهرست بندی سنتی کمک می کند.

و همچنین وقتی در کادر جستجو چیزی تایپ می کنید نتایجی برای شما به شکل لیست نمایش داده می شود ، که با کلیک کردن روی هر کدام می توانید به آن دسترسی داشته باشید

 

و دیگر تغییرات در ویندوز که تجربه بهتری از استفاده از ویندوز 10 به شما خواهد داد 

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 507 - نظرات : 0 دسته بندی: سیستم عامل

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی