درحال بارگذاری

پکیج RestQL برای تحلیل داده ها در لاراول

تاریخ: یکشنبه, 21 اردیبهشت 1399

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 409 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


امروز قصد دارم تا یک پکیج مفید و کاربردی برای تحلیل داده ها در لاراول را به شما معرفی کنم. پکیج RestQL یک پکیج برای لاراول است تا شما بتوانید به کمک آن داده ها را در لاراول روی مدل های (models) خود تحلیل کنید. یک پکیج کاربردی که توسط گرگوری پیسریس (Gregori Piñeres) ایجاد شده و توسعه داده می شود. در زیر توضیحات رسمی او در رابطه با این پکیج را برای شما قرار داده ایم:

RestQL پکیجی برپایه eloquent-based لاراول است که برای تحلیل داده ها استفاده می شود. این پکیج سعی دارد تا بر پایه اصول GraphQL تنها داده هایی را که مشتری درخواست داده و به آنها نیاز دارد را برسی کند. RestQL از مدلهای لاراول شما به عنوان نقطه ورودی استفاده می کند و کوئری بر پایه مدل و الکوینت را اضافه می کند.

متن انگلیسی:

" RestQL is a Laravel eloquent-based data resolution package. This package tries to adopt GraphQL principles solving only the data that the client requests. RestQL uses your Laravel models as an entry point to add queries to then based on the eloquent methods."

این پکیج دارای بسته هایی برای تحلیل داده است که روشی برای بهبود نمایش داده ها بر اساس ورودی های ارائه شده توسط کاربر را ارائه می کند. اگر چه این پکیج به شکل RESTful است اما از اصول کلی GraphQL استفاده می کند.

برای درک بهتر کد زیر را که از فایل readme این پکیج برداشته شده را مشاده کنید:

use Restql\Restql;
use Illuminate\Http\Request;

// The RestQL endpoint.
Route::get('restql', function (Request $request) {
  return Restql::resolve($request);
});

در نهایت برای تکمیل کد بالا به کمک یک روت (route) شما می توانید از بخش فرانت اند (کاربری) این پکیج برای برگشت دادن نام نویسندگان استفاده کنید:

axios.get('http://laravel.app/api/restql', {
  params: {
    authors: {
      select: 'name'
    }
  }

}).then(({ data: authors }) => {
    // Do something...
    console.log(authors)
});

و در انتها کد جی سون (JSON) زیر برای شما برگشت داده می شود:

{
  "authors": [
    { "id": 1, "name": "Kasey Yost" },
    { "id": 2, "name": "Ike Barton" },
    { "id": 3, "name": "Emie Daniel" },
    {...}
  ]
}

خب ،امیدوارم این پکیج برای شما مفید باشد. اگر نیاز به توضیحات بیشتری در رابطه با این پکیج دارید می توانید از داکیومنت آن و گیت هاب آن که در زیر لینک آن را برای شما آماده کرده ایم استفاده کنید.

آدرس گیت هاب پکیج

آدرس فایل توضیحات

  نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 409 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی