درحال بارگذاری

ویژگی های جدید لاراول 7

تاریخ: پنجشنبه, 15 اسفند 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 516 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


قبلا در طی یک مطلب خبر انتشار بروزرسانی نسخه جدید لاراول (Laravel 7) را منتشر کردیم. امروز قصد داریم تا شما را با ویژگی های جدید این نسخه از لاراول آشنا کنیم. تمام ویژگی هایی که در زیر آنها را بررسی می کنیم به شکل رسمی از سمت خود لاراول انتشار یافته اند. پس با ما همراه باشید تا با این ویژگی ها آشنا شوید.

اگر بخواهیم خیلی سریع و تیتر وار ویژگی های جدید را برای شما لیست کنیم باید بگویم که ویژگی های زیر به این نسخه از لاراول اضافه شده اند:

  • لاراول ایرلوک (LaravelLaravel Airlock)
  • بهتر شدن سرعت در مسیر یابی ها (routing)
  • قالب های سفارشی در الکوینت ها (custom Eloquent casts)
  • برچسب های مولفه ها در بلید (Blade component tags)
  • دستورات روان برای رشته ها یا عملیات های روان رشته ای (fluent string operations)
  • سرویس گیرنده جدید HTTP (HTTP client)
  • پشتیبانی از CORS
  • و بسیاری ویژگی های دیگر

نکته: قبلا هم به توضیح داده بودیم که در نسخه بندی جدید لاراول هر شش ماه یک بار یک نسخه اصلی (major) جدید از لاراول منتشر می شود که این نسخه از لاراول به عنوان یک نسخه اصلی جدید و مجزا از نسخه 6 خواهد بود. ضمین اینکه همزمان با نسخه 7 لاراول نسخه لاراول 6.17.0 نیز منتشر شده که در یک مطلب جداگانه به ویژگی های جدید در آن نسخه هم خواهیم پرداخت.

در زیر سعی می کنیم تا شما را با ویژگی های بالا بیشتر آشنا کنیم:

لاراول Airlock

لاراول ایرلوک یک سیستم احراز هویت به شکل وزنی یا وزن پر(featherweight) برای SPAs ها یا بعبارتی برنامه های تک صفحه ای ،برنامه های موبایل به شکل API های ساده و مبتنی بر نشانه (token-based) را فراهم می کند.

بعبارتی Airlock به هر کاربر در برنامه شما این اجازه را می دهد تا چندین نشانه ی (tokens) API (API های چندگانه) برای حساب خود تولید کند. این نشانه ها ممکن است به توانایی ها و حوزه های (abilities/scopes) خاصی اعطا شوند که مشخص می کند کدام توکن ها مجاز به انجام هستند.

قالب های سفارشی در الکوینت ها (custom Eloquent casts)

لاراول تایپ کست های (cast types) گوناگون و مفیدی را به شکل داخلی برای شما قرار داده است. با این وجود گاهی اوقات ممکن است که شما نیاز داشته باشید تا تایپ کست هایی خاص را برای خود تعریف کنید. در این نسخه از لاراول شما قادر هستید تا تا با تعریف کردن یک کلاس که رابطه خصوصیات کست (CastsAttributes) را پیاده سازی می کند این کار را انجام بدهید.

در  کلاسهایی که این رابط را پیاده سازی می کنند باید روش های مربوط به دریافت و تنظیم (get , set)تعریف شود. متد get وظیفه تبدیل مقدار خام (row) دریافت شده از پایگاه داده به مقدار  کست (cast) را دارد ، در حالی که متد set باید مقدار مربوط به کست (cast) را به یک مقدار خام تبدیل کند که می تواند در پایگاه داده ذخیره شود.

برچسب های مولفه ها در بلید (Blade component tags)  و بهبودهای آن

این کامپوننت ها به این دلیل پیاده سازی شده اند که اجازه ی رندر کردن مقدیر tag-based ،مدیریت ویژگی ها ،مولفه های کلاس ها (component classes)، کامپوننت ها و ویو های داخلی (inline) و... را بدهند. در نهایت از آنجایی که این کامپوننت های پیاد سازی شده به این منظور بسیار گسترده هستند توصیه میکنم داکیومنت های مربوط به آنها را در داکیومنت های لاراول مطالعه کنید.

HTTP Client

در این نسخه Laravel یک API صریح و حداقلی  (مینیمال) را در مورد کلاینت های Guzzle HTTP ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تا به سرعت درخواست های HTTP خروجی را برای برقراری ارتباط با سایر برنامه های وب انجام دهید. ورپر (wrapper) Laravel در اطراف Guzzle بر روی موارد متداول استفاده آن و یک تجربه خوب توسعه دهنده متمرکز شده است.

بهتر شدن سرعت در مسیر یابی ها (routing)

لاراول 7 دارای یک متد برای تطبیق مسیرهای کامپایل شده و کش شده است که به وسیله ی دستور route:cache در  artisan کش شده اند هست. در پروژه های بزرگ (مثلا پروژه هایی با 800 روت و بیشتر) این تغییرات ایجاد شده می توانند باعث افزایش سرعت مسیریابی حتی تا 2 برابر در ثاینه برای یک ریکوئست مثل hello world نیز باشند. و نکته ی مهم این ویژگی این است که نیاز به هیچ تغییری در برنامه شما نیست!

توضیحات بیشتردر رابطه با نسخه لاراول 7

اگر به دنبال توضیحات بیشتر در رابطه با ویژگی های جدید این نسخه از لاراول و یا راهنمای آن هستید می توانید از لینک هایی که در زیر  برای شما قرار داده ایم استفاده کنید:

داکیومنت رسمی نسخه لاراول 7 و توضیحات انتشار آن

راهنمای به روزرسانی نسخه های قدیمی تر به لاراول 7

  نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 516 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی