درحال بارگذاری

آموزش php – شروع به کار

تاریخ: یکشنبه, 02 تیر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 510 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی


در مرحله اول برای یادگیری زبان php به توضیحات درباره نرم افزار های مورد نیاز خواهیم پرداخت:

از کجا شروع کنیم؟

در ابتدا باید بدانیم برای شروع به چه چیز هایی نیاز داریم:

با توجه به این که php زبان برنامه نویسی است ما به یک ویرایشگر برای کد نویسی نیاز داریم. هرچند شما به راحتی میتوانید با ویرایشگر پیشفرض سیستم عامل خود به عنوان مثال notepad ویندوز یا هر ویرایشگر ساده دیگری کار خود را شروع کنید اما به شما پیشنهاد میکنم یک ویرایشگر قدرتمند برای این کار را انتخاب کنید. در همین زمینه دستتان برای انتخاب این محیط بسیار باز است و من به شما توصیه میکنم از محیط PhpStorm استفاده کنید و یا اگر نیاز به ویراشگری سبک تر دارید از Atom یا SublimeText و ویرایشگر هایی از این دست استفاده کنید. باید توجه داشته باشید استفاده از ویرایشگر باعث سادگی ،سرعت و بهتر شدن کد نویسی شما خواهد شد.در مطلبی دیگر به تفصیر در رابطه با ویرایشگر های php توضیح خواهم داد.

در ادامه شما نیاز دارید تا روی سیستم خود یک وب سرور را راه اندازی کنید. شما میتوانید از وب سرور های مختلفی مثل IIS یا Apache یا غیره استفاده کنید که بهترین آنها Apache میباشد. ضمن اینکه شما نیاز دارید تا یک دیتابیس منیجر هم داشته باشید برای مثال پرکاربرد ترین نوع دیتابیس برای php دیتابیس Mysql میباشد. شما به سادگی و با نصب نرم افزار هایی نظیر xampp ,Wamp ,Easyphp و سایر برنامه ها از این دست میتوانید همزمان وب سرور Apache و دیتابیس Mysql را روی سیستم خود نصب و استفاده کنید.

چرا وب سرور؟؟:

خب سوالی که پیش می آید این است که چرا به یک وب سرور نیاز داریم و اصلا وب سرور چیست؟ با توجه به اینکه php یک زبان سرور ساید یا به عبارتی سمت سرور است و برای اجرا نیاز دارد روی سرور اجرا شود و نتیجه به کاربر ارسال شود ما نیاز داریم تا یک وب سرور برای اجرای آن داشته باشیم که به همین توضیح کم قناعت میکنیم. اما در رابطه با اینکه سرور چیست در مطلبی دیگر به تفصیر توضیح خواهیم داد.

اگر شما اقدام به نصب یکی از برنامه های xampp ,Wamp ,Easyphp کرده باشید به همراه آنها  php نیز برای شما نصب خواهد شد. حالا با فرض اینکه شما برنامه wamp را نصب کرده اید برای شروع کافیست به آدرس نصب wamp رفته و در ریشه ی آن پوشه ی www را پیدا و باز کنید. به عبارتی این پوشه ریشه ی اصلی سرور شماست و بایستی کد های خود را در این پوشه قرار دهید.

خب تا حالا ما وسایل اولیه برای شروع به کار را آماده کرده ایم و میتوانیم برنامه نویسی php را شروع کنیم.

در ادامه و در مطالب دیگر کدنویسی با این زبان شیرین را شروع خواهیم کرد.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 510 - نظرات : 0 دسته بندی: برنامه نویسی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی