درحال بارگذاری

آمادگی خود را در برابر بروزرسانی جدید گوگل بیشتر کنید

تاریخ: شنبه, 19 بهمن 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 570 - نظرات : 0 دسته بندی: امنیت


حفاظت از کاربران در برابر دانلود منابع ناامن از ابتدای آوریل در گوگل کروم

گوگل کروم از ابتدای آوریل حفاظت کاربران از بارگیری های ( دانلود ) نا امن را آغاز خواهد کرد

  • در بارگیری از لینک های بدون سرویس  SSL ( تایید امنیت ) ابتدا هشداری نمایش خواهد داد ولی در آینده به طور کلی این بارگیری ها مسدود خواهد شد.

گوگل کروم به زودی به قول خود در مورد حفاظت بیشتر از کاربران در قبال بارگیری از لینک های بدون https امنیت آغاز به کار خواهد کرد این اتفاق در نسخه 82 از این مرورگر رقم خواهد خورد و که در ماه آوریل منتشر خواهد شد ، این نسخه اولین نسخه ای خواهد بود که به کاربران 

هشدار خواهد داد که در حال بارگیری از یک آدرس نا امن هستند و در نسخه های آینده بارگیری از آدرس های نا امن به طور کامل مسدود خواهد شد.

در ماه آوریل فقط وقتی کاربران قصد دانلود یک فایل با پسوند exe. را از یک آدرس نا معتبر خواهند داشت هشدار نمایش خواهد داده شد زیرا بیشترین خطر برای ابتلا سیستم به ویروس این فایل ها می باشند.

کروم به کاربران خود در مورد بارگیری ها پر خطر هشدار خواهد داد و هشدار برای فایل های متنی ، اسناد و تصاویر در نسخه های بعدی اتفاق خواهد افتاد.

تا انتهای سال 2020 گوگل به طور کامل بارگیری از آدرس های نا امن آدرس هایی که فاقد  https هستند را مسدود خواهد کرد .

نسخه موبایل همراه با نسخه کامپیوتر این بروزرسانی ها را دریافت خواهند کرد فقط یک نسخه از نسخه های دکستاپ دیرتر ، طبق اعلام گوگل این بروزرسانی بر روی نسخه موبایل از امنیت بهتر و بالاتری برخوردار خواهد بود و این تاخیر در این بروزرسانی به تولید کننده گان

نرم افزار ها وقت بیشتری می دهد تا بر روی اینکه چگونه محتوای ایمن تری به کاربران ارائه دهند بدهد.

با وجود این که شاید این بروزرسانی کمی ناپسند و نا امید کننده باشد ولی باعث ایجاد امنیتی بسیار خوبی برای کاربران می شود و کاربران تجربه مرور بسیار امن تری را خواهند داشت.

در واقع بعد از این بروزرسانی نیاز کمتری به پاکسازی رایانه خود و خویشاوندن از بدافزار ها و ویروس ها خواهیم داشت و این خود یک قدم مثبت است.

 

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 570 - نظرات : 0 دسته بندی: امنیت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی