Schema Markup چیست؟
Schema Markup ایجاد و استفاده می شود تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای یک صفحه وب را به وضوح درک کنند. این امر با اختصاص یک معنی به متن خاص در محتوای شما به روشی که توسط موتورهای جستجو قابل خواندن و درک باشد حاصل می شود. متن یا واژگان استاندارد شده و تنظیم شده برای دستیابی به این هدف توسط موتورهای جستجوگر اصلی از جمله گوگل ، بینگ و یاهو شناخته می شوند.
تصور کنید تک های عناوین را به روشی که دوستانه باشد به موتور جستجو نشان دهید.
حال ، چرا ما نیاز به استفاده از Schema Markup داریم؟ پاسخ ساده است برای جلوگیری از سردرگمی موتورهای جستجو است.
به عنوان مثال ، در این عن.ان عبارت "از طریق اندروید" ، منظور شما سیستم عامل تلفن است یا یک روبات انسان نما؟
خوانندگان انسانی می توانند به سرعت محتوا را ارزیابی کنند ، سپس دو و دو را کنار هم قرار دهند تا بدانند که شما واقعاً در مورد ربات صحبت می کنید. اما با وجود تلاش مترقی در پردازش زبان طبیعی ، همه چیز برای موتورهای جستجو آسان نیست. ، زبان انسان پیچیده است و ماشین آلات همیشه در معرض خطر تفسیر اشتباه می باشند.
Schema Markup با اجازه دادن به ما برای اختصاصی کردن معنی به متن خاص در محتوای ما ، آن سردرگمی را حل می کند. که بخش مهمی در تلاش برای ایجاد یک وب معنایی است.
با جستجوی صحیح Schema Markup، موتور جستجو می داند که در عبارت"از طریق اندروید" ، ما در مورد یک ربات صحبت می کنیم.
که با اطمینان می توان فرض کرد با استفاده از Schema Markup ، در واقع به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا نتیجه بهتری را در صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) نشان دهند. که واقعاً دلیل کافی برای ماست که شروع به علامت گذاری به محتوای خودمان کنیم.
Schema.org چیست؟
Schema.org با همکاری Google ، Bing ، Yahoo و Yandex در سال 2011 تاسیس شده است. آنها از طریق یک جامعه فعال ، نقشه هایی را برای استفاده از داده های ساخت یافته در سراسر وب ایجاد، حفظ و تبلیغ می کنند.
کلمه یا رشته ای از کلمات که به عنوان شناسه یا برچسب در طرح مورد استفاده قرار می گیرد ، واژگان نامیده می شوند.
Schema.org لیست عظیمی از واژگان را که توسط موتورهای جستجوگر اصلی تأیید شده اند ، نگه می دارد.
این واژگان بیشتر مواردی را که قابل شناسایی هستند ، از اشخاص (روبات ، کارخانه) گرفته تا رابطه بین موجودات (کارخانه تولید روبات) و عمل (تولید) را در بر می گیرد.
اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره داده های نشانه گذاری ساخت یافته کسب کنید یا فقط اطلاعات جدیدی را در مورد جدیدترین واژگان بدست آورید ، schema.org محلی برای شروع است.
تخمین زده می شود که تقریباً ⅓ از تعداد وبها ، در وب سایت خود Schema Markup را پیاده سازی می کنند.
جستجوی Google شروع به کشیدن داده از Schema Markup کرده است تا صفحه نتیجه جستجوی پر جنب و جوش بیشتری را برای کاربران خود ارائه دهد. که به ایجاد یک تجربه بسیار پویا و تعاملی تر برای کاربران با استفاده از جستجو کمک می کند ، که می تواند به نوبه خود به سرعت کلیک شما کمک کند.
عکس بالا نمونه ای از به کارگیری دستور العمل های ارائه شده با امتیاز ستاره ، ساعت پخت و پز ، است.
چگونه می توانیم Schema را پیاده سازی کنیم؟
برای صرفه جویی در برنامه نویسی کمتر ، تعداد زیادی وب سایت و ابزار در آنجا وجود دارد که می تواند به شما در تولید Schema Markupمناسب برای وارد شدن به CMS یا کد منبع کمک کند.
برخی از ابزارهای قابل اعتماد عبارتند از: Google Helperup Markup Data Structured Data Helper - Google Data Highlighter - JSON-LD Schema Generator Joe Hall For SEO
اولین قدم:
چه نوع محتوایی را در صفحه وب خود معرفی کنید. آیا این مقاله است؟ یا یک صفحه محصول؟ بر این اساس انتخاب کنید.
سپس می توانید URL صفحه وب یا HTML را تنظیم کنید ، هرکدام برای شما بهتر باشد.
در این مثال ، URL را درج شده تا به Google اجازه دهد كه HTML خود را بدست آورد ، كه این راحت تر است
مرحله بعدی صرفاً برجسته کردن مطالب یا متن مناسب و برچسب زدن آنهاست.
در این مثال ، فرض کنید شما نویسنده آن مقاله هستید ، بنابراین نام خود را که در صفحه ظاهر می شود ، برجسته کرده و آن را "نویسنده" معرفی کنید.
این کار را برای همه موارد کاربردی انجام دهید.
توجه داشته باشید که اگر در صفحه وب خود ، مانند صفحه های خود ، دارای پاپ آپ هستید ، در عکس فوری صفحه وب گنجانده می شود.
این بدان معناست که اگر تعداد زیادی از پاپ آپ در صفحه وب خود در جریان هست ، تلاش برای پیمایش از طریق آنها برای رسیدن به متنی که می خواهید برجسته کنید ، بسیار ناامید کننده است. یا می توانند کاملاً پوشانده شوند!
بنابراین ، در این حالت ، با استفاده از صفحه وب HTML به جای URL صفحه وب ، کاربرد بهتری خواهد داشت.
بعد ، فقط بر روی دکمه قرمز ایجاد HTML کلیک کنید!
اکنون به شما دو نسخه از نشانه گذاری ارائه می شود ، یکی به عنوان JSON-LD Markup و دیگری به عنوان Microdata Markup که مستقیماً در HTML صفحه شما وارد می شود.
برای نشانه گذاری JSON-LD ، کل بلوک را می توان به سادگی در قسمت head HTML خود وارد کرد.
برای Microdata Markup ، ابزار Google به راحتی ردیف هایی را که باید درج کنید ، برجسته کرده است.
این صفحه اساساً خودش را توضیح می دهد. این یک ابزار ساده ، البته محدود ، برای تولید سریع نشانه گذاری مناسب برای صفحه وب شما است.
شش طرح وجود دارد که می توانید انتخاب کنید ، یعنی تجارت محلی ، شخص ، محصول ، رویداد ، سازمان و وب سایت
برای این مثال ، در اینجا طرح تجاری محلی را انتخاب شده است.
هنگامی که من بر روی آن کلیک کنیم ، قسمت های پایین با جعبه های بیشتری برای شما ظاهر می شود تا جزئیات کار را پر کنید . از نام تجاری ، آرم ، آدرس ، تلفن گرفته تا ساعات کار.
با وارد کردن این داده ها ، می توانیم ببینیم که در زمان واقعی در ستون سمت راست تولید می شود.
هنگامی که تمام اطلاعات لازم را وارد کردید ، کار باقی مانده فقط کپی کردن آن علامت گذاری و چسباندن آن به عنوان فایل HTML صفحه وب است.
توجه داشته باشید که نشانه گذاری تولید شده در قالب JSON-LD است (همانطور که از نام ابزار استفاده شده است).
3. افزونه SEOPressor WordPress
اگر از WordPress استفاده می کنید و از افزونه SEO ما نیز استفاده می کنید ، ما در واقع یک عملکرد داخلی داریم که مستقیماً صفحات وب شما را علامت گذاری کنیم.
برای استفاده از این عملکرد ، به سادگی نوار کناری SEOPressor خود را در صفحه ویرایش پست گسترش دهید و روی تب Schema کلیک کنید.
اطمینان حاصل کنید که آن را ضمیمه کرده است ، سپس جلو بروید و از اولین جعبه کشویی انتخاب کنید ، برای این صفحه وب باید از چه نوعschema استفاده کرد.
گزینه های ما شامل مقاله ، محصولات ، خدمات ، دستور العمل ها ، بررسی ، رویداد ، برنامه نرم افزار و فیلم است
با توجه به نوع schema مورد نظر خود ، قسمت پایین نوار کناری تغییر خواهد کرد و برای هر ردیف باید اطلاعات مناسب را پر کنید.
پس از اتمام کار ، به یاد داشته باشید که روی به روزرسانی کلیک کنید. اکنون صفحه وب شما به درستی طرح ریزی شده است
5 سال پیش
خیلی ممنون👌
5 سال پیش
خیلی ممنون👌