درحال بارگذاری

شبکه (NETWORK) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تاریخ: چهارشنبه, 11 اردیبهشت 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 2153 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


اگر به شبکه علاقه مند هستید و اطلاعات زیادی از آن ندارید می توانید در ادامه این مطلب  با ما همراه باشید تا با یک سری توضیحات در رابطه با شبکه آشنا شوید.

- تعریف شبکه: به مجموعه‌ای از اتصالات بین دو یا چند کامپیوتر و زبانی (Protocol) که نرم افزارهای (Softwares) موجود در این کامپیوترها (Computers) به کمک آن با یکدیگر ارتباط می‌کنند، شبکه می گویند. زمانی که دو یا چند کامپیوتر را به وسیله سرور، سوییچ، روتر و کابلها به گونه ای که بتوانند با هم تبادل اطلاعات کنند را به یکدیگر متصل می‌کنیم، در واقع یک NETWORK ایجاد کرده‌ایم.

هدف از ایجاد NETWORK الف – استفاده از منابع مشترک ( اطلاعات، نرم افزارها و سخت افزارها

                                       )ب – به روز بودن اطلاعاتج – جلوگیری از افزونگی اطلاعات – تبادل سریعتر و دقیق‌تر اطلاعات است.

انواع NETWORK
شبکه‌ها از لحاظ مقیاس جغرافیایی به سه گروه Lan ،Wan و Man تقسیم‌بندی می‌شوند که میتوانید توضیحات این سه گروه را در زیر مشاهده کنید:

شبکه محلی LAN: شبکه LAN مخفف Local Area Network است؛ شبکه LAN شبکه‌ای با سرعت بالا است که به منظور برقراری ارتباط و مبادله داده‌ها بین کامپیوترها در یک محدوده جغرافیایی کوچک، مثل یک اداره، یک ساختمان و یا یک طبقه از یک برج طراحی شده است.


شبکه گسترده یا WAN: که مخفف Wide Area Network می‌باشد؛ این NETWORK، جهت مبادله اطلاعات بین فواصل بسیار دور استفاده می‌شود. این شبکه ناحیه جغرافیایی وسیعی مانند کل یک کشور، کل یک قاره را در بر می‌گیرد . شبکه های WAN ممکن است از خطوط استیجاری شرکت مخابرات و یا ماهواره‌های مخابراتی جهت مبادله اطلاعات استفاده کنند.


شبکه شهری یا MAN: این شبکه، مخفف Metropolitan Area Network است؛ شبکه MAN شبکه‌های متعددی را که در نواحی مختلف یک شهر بزرگ یا کوچک واقع شده‌اند را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

در ادامه با ارائه مقالات بیشتر در رابطه با شبکه همراه شما خواهیم بود.

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 2153 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی