درحال بارگذاری

پروژه برج تورنتو پندا "لوبیای سحر آمیز ساختمان ها!"

تاریخ: جمعه, 08 آذر 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 737 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری


امروز می خواهیم یک طرح زیبا از یک برج متفاوت را به شما معرفی کنیم. تفاوت این برج نه تنها در ظاهر آن و ساخت آن است بلکه تفاوت برزگ این واحد طبیعی بودن و موادی است که در ساخت آن به کار گرفته می شود ،یک برج چوبی! پس در ادامه با این مطلب همراه ما باشید.

 ازنظرکریس پرت (Chris Precht ،یکی از طراحان معماری) شهرهای امروزی بیشتر ساتارهایی از فولاد ،بتونو شیشه و ساختمانهایی مونتاژ شده هستند و نیاز است تا تغییراتی اساسی را در این ساختار ها ایجاد کنیم ،مثلا فرض بگیرید در خیابان قدم میزنید و یکباره برجی را ساخته شده از چوب و گیاهان را ببینید! یک تضاد کاملا دیدنی و جالب میان تمام ساختمان های اطراف! در بسیاری از طرح های دیگر ما سختمان هایی را به شکل جنگل های عمودی دیده ایم و این گونه ساختمان های طرح هایی واقعا جذاب هستند. اما یک ساختمان چوبی در قالب یک جنگل عمودی ایده ای جسورانه و و جذاب است که در آن همه چیز طبیعی است و باعث به جود آمد یک شهر عالی و اکوسیستمی طبیعی در دل این آسمان خراش است. و این همان چیزی است که در پروژه بروج تورنتو پندا (Penda’s Toronto Tower) به دنبال آن هستند! برای درک بهتر نوع ساخت این برج به تصویر زیر دقت کنید:

این برج به شکلی کاملا ماژولار و ساخته شده از مجموعه هایی چوبی و زنده طراحی شده است. در انتهای طراحی برج تورنتو پندا ارتفاعی معادل 62 متر و همچنین 4500 متر مربع وسعت خواهد داشت. در این برج همه چیز از جمله واحد هایی مسکونی ،کافی شاپ ،مهد کودک ،پارک و... در نظر گرفته شده است. نکته ی جذاب این برج در ساختمان های مسکونی آن است ،جایی که هر واحد دارای یک باغ خصوصی کوچک با مجموعه ای از گیاهان و درختان است که رشد خواهد کند! این واحد ها از CTL (چوب چند لایه) ، ماژولار و در قالب هایی منحصر به فرد ساخته خواهند شد. پروژه پندا (Penda) از این نوع روش ساخت حمایت میکند ،چرا که به شکل سریع تر ،ساکت تر ،کم هزینه تر و با تولید زباله ی کمتر ساخته می شوند. همچنین این نوع ساخت بیشتر سازگار با محیط زیست است و گرمی بیشتری را به نما و زندگی در این سازه ها به نسبت سازه های بتونی و شیشه ای اضافه می کند!

 نام طراح به لاتین: Chris Precht (Penda) & Timber.

در زیر می توانید برخی از تصاویر این بنای زیبا و خاص را مشاهده کنید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 737 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی