درحال بارگذاری

نحوه ایجاداستراتژی بازاریابی قدرتمند در اینستاگرام

تاریخ: پنجشنبه, 07 آذر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 430 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


این مقاله به شما کمک می کند تا روند ساخت یک استراتژی بازاریابی قدرتمند اینستاگرام را بشناسید ، و اطمینان حاصل کنید که از طریق برنامه به اهداف تجاری خود خواهید رسید.

  1. مخاطب خود را تعیین کنید
    اولین مرحله،تعیین کنید که شما با بازاریابی اینستاگرام به چه کسی یا کسانی می خواهید برسید؟ آیا مطمئن هستید مخاطبان شما از این برنامه استفاده می کنند؟ به عنوان مثال ، خوب است بدانید که 68٪ از کاربران اینستاگرام زن هستند و اکثر کاربران زیر 30 سال هستند. انجام تحقیقات بازار در فهرست هدفمندی شما قبل از شروع محتوا ضروری است. سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی ، علایق (حتی رژیمهای غذایی) مخاطبان ایده آل خود را تعیین کنید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که به درستی از محتوای خود استفاده می کنید!

هنگامی که این جمعیت را در ذهن داشته باشید ، یک قدم جلوتر بروید تا رفتارهای دیگر را تعیین کنید:

  • از چه نوع هشتگ استفاده می کنند؟
  • آنها در چه مکان هایی قرار دارند؟
  • آنها به چه مارک های دیگری علاقه مند هستند؟
  • آنها چه کسی را در اینستاگرام دنبال می کنند؟
    این تحقیقات در مورد مخاطبان زمان زیادی را نمیگیرد  و اولین گام مهم در تمرکز استراتژی بازاریابی اینستاگرام شماست!
  1. اهداف خود را تعیین کنید
    می خواهید بازاریابی اینستاگرام شما به چه چیزی برسد؟

هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام ، مهم است که اهداف تجاری ملموس را در خط مقدم نگه دارید تا از اتلاف وقت و منابع خودداری کنید. لیستی از اهدافی را که می خواهید از طریق بازاریابی اینستاگرام به آها برسید ، بنویسید. اینها به طور طبیعی بسته به تجارت و صنعت متفاوت خواهد بود ، اما می تواند چیزی از رشد اجتماع درگیر ، افزایش آگاهی از برند ، تا رانندگی را شامل شود.

هر یک از این اهداف KPI ها و معیارهای متفاوتی برای ردیابی خواهند داشت و به فرم های مختلف محتوا نیاز دارند. اگر بتوانید این موارد را در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود در اوایل باریک کنید ، به شما و تیمتان کمک خواهد کرد که در مسیر باشند - خصوصاً به این دلیل که تهیه مطالب آسان است! ابزارهای زیادی در آنجا وجود دارند که از هر مرحله از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما پشتیبانی می کنند.

  1. تحلیل محتوای رقبا
    همانقدر که تحقیقات بازار برای تعیین مخاطبان شما مهم است ، برای تجزیه و تحلیل رقابت شما نیز بسیار مفید است! هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی در اینستاگرام ، بازیکنان بزرگی را در صنعت خود در اینستاگرام شناسایی کنید و ببینید که آنها چقد خوب عمل می کنند ، و فکر می کنید بهتر می توانید انجام دهید. به یاد داشته باشید که مخاطبان هدف آنها نیز مخاطب هدف شما هستند ، بنابراین در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
  • میزان درگیری آنها چقدر است؟ (لایک + نظر ÷ شماره دنبال کنندگان *100)
  • آیا آنها به نظرات پاسخ می دهند؟
  • طرفداران آنها از چه سؤالاتی می پرسند؟
  • از کدام هشتگ استفاده می کنند؟
  • آنها از چه شکلی از محتوا استفاده می کنند؟
  • فراخوان آنها برای اقدام چیست؟
    اجرای یک حسابرسی مانند این در رقبای اصلی شما برای یادگیری در مورد فضا ، پیدا کردن بهترین کارها و همچنین بهتر شناختن مخاطبان اینستاگرام شما مفید است!

4- ایجاد یک استراتژی محتوا
به طور بالقوه مهمترین بخش استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما این است که تصمیم بگیرد چه چیزی را ارسال کنید تا به بهترین وجه بتوانید از برند خود استفاده کنید و به اهداف تجاری خود برسید. تولید محتوا از منابع عظیمی در یک شرکت استفاده می کند ، بنابراین می خواهید آن را به درستی بدست آورید. این مرحله از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شامل افزایش وزن فرم های زیر برای مخاطبان شما است:

عکس ها
فیلم ها
محتوای ایجاد شده توسط کاربر
استوری ها
و سپس با در نظر گرفتن سایر تکنیک های بازاریابی اینستاگرام مانند:

مسابقات 
بازاریابی آنفلوانزا
پست های چرخ فلک
همکاری / تصاحب
در عین حال اطمینان حاصل کنید که فید اینستاگرام شما منسجم و زیباییخود را دارد .

بر اساس تحقیقات مخاطبان و رقبا ، احتمالاً قبلاً ایده خوبی در مورد فرم محتوا دارید که برای بازاریابی اینستاگرام شما بهترین کار را خواهد کرد. به عنوان مثال ، اگر محصولی را بفرستید که قابل عکسبرداری باشد ، طبیعتاً محصول شما پایه و اساس محتوای شما خواهد بود. در حالی که اگر شما یک سرویس آنلاین یا حضوری را می فروشید ، ممکن است اطلاعات یا به روزرسانی های مفیدی را در قالب پست های متن به اشتراک بگذارید ، یا شیوه زندگی شرکت خود را با بینش های پشت صحنه مستند کنید.

به هم نگاهی به این نمونه های بسیار متفاوت بازاریابی اینستاگرام بیندازید. به عنوان یک برند مبتنی بر محصول ، GATO از حساب اینستاگرام خود استفاده می کند تا دسرهای خود را به روشی خلاقانه و جذاب به نمایش بگذارد. در حالی که برند SaaS Slack از آنها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعیه های تجاری و فرهنگ شرکت استفاده می کند. هر دو استراتژی بازاریابی معتبر اینستاگرام برای مارک ها و مخاطبان بسیار متفاوت هستند!

5- ایجاد تقویم محتوا
تقویم محتوا با یک استراتژی محتوا همراه است. اکنون می دانید چه چیزی ارسال می کنید ، مرحله بعدی در استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما این است که تصمیم بگیرد که چه زمانی و چند بار باید منتشر شود.، بنابراین داشتن یک تقویم سرمقاله به شما امکان می دهد تا در حوادث ، اطلاعیه ها یا تعطیلات رسانه های اجتماعی آینده سازمان یافته  را  برنامه ریزی کنید.

استفاده از تقویم برای مدیریت بازاریابی اینستاگرام شما همچنین به دیدن شکاف در برنامه محتوای شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که به طور مداوم در حال ارسال هستید. پیگیری بیشتر  در اینستاگرام برای کمک به ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با مخاطبان شماست! الگوریتم اینستاگرام همچنین از حسابی که هر روز دو بار پست می کند ، بیش از حساب هایی که  در یک روز 6 بار پست ارسال میکنند و تا چند روز پستی ارسال نمی کنند پشتیبانی می کند 

بهترین تاکتیک برای انتخاب چگونگی مرتب ارسال ، نگاه به زمانی است که پیروان شما در طول هفته فعال هستند!

  1. زمانبندی محتوا جهت پیشرفت
    با تبدیل تقویم محتوای خود به برنامه محتوا ، بازاریابی اینستاگرام خود را آسانتر کنید! با استفاده از یک ابزار برنامه ریزی خودکار مانند Hopper HQ ، می توانید عکس ها و فیلم های خود را برای ماه (یا حتی پیش از این) به صورت عمده بارگذاری کنید و در صورت تمایل آنها را مستقیما در اینستاگرام منتشر کنید. از جمله برنامه ریزی در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود ، به سازمان کمک می کند و باعث می شود بارهای زیادی از کارهای بزرگ (و سرگرم کننده تر) مانند ایجاد محتوا آزاد شود!

 

 


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 430 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی