این مقاله به شما کمک می کند تا روند ساخت یک استراتژی بازاریابی قدرتمند اینستاگرام را بشناسید ، و اطمینان حاصل کنید که از طریق برنامه به اهداف تجاری خود خواهید رسید.
هنگامی که این جمعیت را در ذهن داشته باشید ، یک قدم جلوتر بروید تا رفتارهای دیگر را تعیین کنید:
هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام ، مهم است که اهداف تجاری ملموس را در خط مقدم نگه دارید تا از اتلاف وقت و منابع خودداری کنید. لیستی از اهدافی را که می خواهید از طریق بازاریابی اینستاگرام به آها برسید ، بنویسید. اینها به طور طبیعی بسته به تجارت و صنعت متفاوت خواهد بود ، اما می تواند چیزی از رشد اجتماع درگیر ، افزایش آگاهی از برند ، تا رانندگی را شامل شود.
هر یک از این اهداف KPI ها و معیارهای متفاوتی برای ردیابی خواهند داشت و به فرم های مختلف محتوا نیاز دارند. اگر بتوانید این موارد را در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود در اوایل باریک کنید ، به شما و تیمتان کمک خواهد کرد که در مسیر باشند - خصوصاً به این دلیل که تهیه مطالب آسان است! ابزارهای زیادی در آنجا وجود دارند که از هر مرحله از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما پشتیبانی می کنند.
4- ایجاد یک استراتژی محتوا
به طور بالقوه مهمترین بخش استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما این است که تصمیم بگیرد چه چیزی را ارسال کنید تا به بهترین وجه بتوانید از برند خود استفاده کنید و به اهداف تجاری خود برسید. تولید محتوا از منابع عظیمی در یک شرکت استفاده می کند ، بنابراین می خواهید آن را به درستی بدست آورید. این مرحله از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شامل افزایش وزن فرم های زیر برای مخاطبان شما است:
عکس ها
فیلم ها
محتوای ایجاد شده توسط کاربر
استوری ها
و سپس با در نظر گرفتن سایر تکنیک های بازاریابی اینستاگرام مانند:
مسابقات
بازاریابی آنفلوانزا
پست های چرخ فلک
همکاری / تصاحب
در عین حال اطمینان حاصل کنید که فید اینستاگرام شما منسجم و زیباییخود را دارد .
بر اساس تحقیقات مخاطبان و رقبا ، احتمالاً قبلاً ایده خوبی در مورد فرم محتوا دارید که برای بازاریابی اینستاگرام شما بهترین کار را خواهد کرد. به عنوان مثال ، اگر محصولی را بفرستید که قابل عکسبرداری باشد ، طبیعتاً محصول شما پایه و اساس محتوای شما خواهد بود. در حالی که اگر شما یک سرویس آنلاین یا حضوری را می فروشید ، ممکن است اطلاعات یا به روزرسانی های مفیدی را در قالب پست های متن به اشتراک بگذارید ، یا شیوه زندگی شرکت خود را با بینش های پشت صحنه مستند کنید.
به هم نگاهی به این نمونه های بسیار متفاوت بازاریابی اینستاگرام بیندازید. به عنوان یک برند مبتنی بر محصول ، GATO از حساب اینستاگرام خود استفاده می کند تا دسرهای خود را به روشی خلاقانه و جذاب به نمایش بگذارد. در حالی که برند SaaS Slack از آنها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعیه های تجاری و فرهنگ شرکت استفاده می کند. هر دو استراتژی بازاریابی معتبر اینستاگرام برای مارک ها و مخاطبان بسیار متفاوت هستند!
5- ایجاد تقویم محتوا
تقویم محتوا با یک استراتژی محتوا همراه است. اکنون می دانید چه چیزی ارسال می کنید ، مرحله بعدی در استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما این است که تصمیم بگیرد که چه زمانی و چند بار باید منتشر شود.، بنابراین داشتن یک تقویم سرمقاله به شما امکان می دهد تا در حوادث ، اطلاعیه ها یا تعطیلات رسانه های اجتماعی آینده سازمان یافته را برنامه ریزی کنید.
استفاده از تقویم برای مدیریت بازاریابی اینستاگرام شما همچنین به دیدن شکاف در برنامه محتوای شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که به طور مداوم در حال ارسال هستید. پیگیری بیشتر در اینستاگرام برای کمک به ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با مخاطبان شماست! الگوریتم اینستاگرام همچنین از حسابی که هر روز دو بار پست می کند ، بیش از حساب هایی که در یک روز 6 بار پست ارسال میکنند و تا چند روز پستی ارسال نمی کنند پشتیبانی می کند
بهترین تاکتیک برای انتخاب چگونگی مرتب ارسال ، نگاه به زمانی است که پیروان شما در طول هفته فعال هستند!