درحال بارگذاری

سیستم تلفن PBX چیست؟

تاریخ: دوشنبه, 04 آذر 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 874 - نظرات : 0 دسته بندی: تکنولوژی‬‎


یک سیستم PBX (تبادل شعبه خصوصی) به یک سازمان اجازه می دهد تا مکالمات تلفنی ورودی و خروجی و همچنین ارتباطات داخلی را مدیریت کند. PBX از سخت افزار و نرم افزاری ساخته شده است که به دستگاه های ارتباطی از قبیل آداپتورهای تلفن ، هاب ها ، سوئیچ ها ، روترها و مجموعه های تلفن متصل می شوند.

PBX های مدرن دارای چندین ویژگی مدیریتی هستند که باعث می شود ارتباطات آسان و مؤثرتر در سازمانها باشد و باعث افزایش بهره وری شود. اندازه و پیچیدگی آنها متفاوت است ، از سیستم های ارتباطی شرکتی بسیار گران و پیچیده در مقیاس بزرگ گرفته تا برنامه های اساسی که با هزینه ماهیانه کم روی ابر میزبانی می شوند. سیستم های ساده PBX پایه ویژگی ای اساسی را به عنوان ارتقاء خطوط تلفن سنتی موجود ارائه می دهند.

کاربرد های PBX

همانطور که گفته شد ، عملکردهای PBX می توانند بسیار پیچیده باشند ، اما اینها ویژگیهای اساسی هستند: 

  • استفاده از بیش از یک خط تلفن در یک سازمان
  • مدیریت تماسهای خروجی و ورودی
  • تقسیم یک خط تلفن واحد به چندین خط داخلی ، که از طریق شماره های سه یا چهار رقمی به نام پسوندها مشخص می شوند ، و انتقال تماس ها به خط داخلی مناسب
  • ارتباطات تلفنی داخلی
  • تماس تلفنی VoIP (صدا از طریق پروتکل اینترنت) ، که دارای ویژگی های فوق العاده ای از ویژگی ها و پیشرفت های بیشتر از طریق تلفن سنتی است که برجسته ترین آن صرفه جویی در هزینه است
  • رابط کاربری با مشتری از طریق امکاناتی مانند ضبط مکالمه ، پست صوتی ، IVR (پاسخ صوتی تعاملی) و غیره.
  • پاسخ خودکار ، که به طور خودکار کاربران را از طریق منوهای صوتی به مناسب ترین خطوط هدایت می کند

نکته: یک سیستم PBX به همه بخشهای یک سازمان از یک شماره تلفن واحد اجازه می دهد. این موجب صرفه جویی در هزینه شرکت می شود زیرا فقط به یک خط تلفن واحد نیاز دارد.

IP-PBX

PBX ها با ظهور تلفن IP (VoIP) تغییر زیادی کردند. IP-PBX های جدیدتر از اینترنت برای کانال های تماس استفاده می کنند. IP-PBxes معمولاً ترجیح داده می شوند زیرا ویژگی های زیادی را ارائه می دهند. به استثنای PBX های قدیمی ، در حال حاضر نصب شده اما هنوز هم کارآمد و انتخاب شده به دلیل ارزان بودن آنها ، سیستم های PBX امروزه تمایل به IP-PBX دارند.

میزبان PBX

امروز ، شما نیازی به سرمایه گذاری در سخت افزار ، نرم افزار ، نصب و نگهداری داخلی PBX ندارید ، به خصوص اگر مشاغل كوچكی را اداره می كنید و هزینه مالکیت از مزایای آن بیشتر خواهد بود. بسیاری از شرکت های آنلاین اکنون خدمات PBX را با هزینه ماهانه ارائه می دهند که نیازی به پرداخت هزینه سخت افزاری غیر از مجموعه تلفن و روتر شما نیست. این سرویس ها مبتنی بر ابر بوده و از طریق اتصال اینترنتی ارائه می شوند. PBX های میزبانی شده برخی از معایب آن را دارند - آنها با صرفه تر هستند و گزینه های کمتری برای تطبیق سیستم با نیازهای دقیق شما دارند - اما آنها بسیار ارزان هستند و به سرمایه گذاری پیشرو احتیاج ندارند.

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 874 - نظرات : 0 دسته بندی: تکنولوژی‬‎

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی