درحال بارگذاری

نحوه یافتن MAC Address

تاریخ: جمعه, 24 آبان 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 586 - نظرات : 0 دسته بندی: شبکه های کامپیوتری


 آدرسهای MAC دائمی است ، اما شما می توانید آنها را تغییر دهید،

روشی که برای پیدا کردن آدرس MAC استفاده می شود بستگی به نوع دستگاه دارد. همه سیستم عامل های شبکه محبوب شامل برنامه های کاربردی هستند که به شما امکان می دهند تنظیمات آدرس MAC را پیدا کنید (و گاهی تغییر دهید).

نکته : آدرس MAC (کنترل دسترسی به رسانه) شامل شش جفت hexadecimals است و سخت افزار موجود در شبکه را مشخص می کند. سازندگان دستگاه های شبکه در هنگام تولید این دستگاه ها MAC آدرس آن را تعبیه کرده و در دستگاه ذخیره می کنند، به طور کلی ما آن را واقعا تغییر نمی دهیم.

مک آدرس را در ویندوز پیدا کنید:

از ابزار ipconfig (با گزینه / all) در CMD برای نمایش آدرس MAC رایانه در نسخه های مدرن ویندوز استفاده کنید. نسخه های قدیمی ویندوز (ویندوز 95 و ویندوز 98) از ابزار winipcfg استفاده می کردند.

هر دو winipcfg و ipconfig ممکن است چندین آدرس MAC را برای یک کامپیوتر نمایش دهند. برای هر کارت شبکه نصب شده یک آدرس MAC وجود دارد. علاوه بر این ، ویندوز یک یا چند آدرس MAC را که همراه با کارتهای سخت افزاری نیستند ، حفظ می کند.

به عنوان مثال ، شبکه شماره گیری ویندوز از آدرسهای MAC مجازی برای مدیریت ارتباط تلفنی استفاده می کند که گویی این یک کارت شبکه است. برخی از مشتری های Windows VPN آدرس MAC خود را دارند. آدرس های MAC این آداپتورهای شبکه مجازی به همان طول و فرمت همانند آدرس های سخت افزاری

واقعی هستند. 

آدرس MAC را در یونیکس یا لینوکس پیدا کنید:

دستور خاص مورد استفاده در یونیکس برای یافتن آدرس MAC بسته به نسخه سیستم عامل متفاوت است. در لینوکس و به نوعی یونیکس ، دستور ifconfig -a آدرس های MAC را برمی گرداند. آدرس های MAC در یونیکس و لینوکس نیز در دنباله پیام بوت یافت می شوند. این سیستم عامل ها با راه اندازی مجدد سیستم ،

آدرس MAC رایانه را روی صفحه نمایش می دهند. علاوه بر این ، پیام های بوت شدن در یک پرونده log (معمولاً var / log / پیام یا / var / adm / پیام) نگهداری می شوند.

آدرس MAC را در Macintoch پیدا کنید :

برای یافتن آدرس های MAC در رایانه های Apple Mac ، به این مسیر بروید Preferences System> Network> Advanced> Hardware .

نکته: اگر کامپیوتر Open Transport را اجرا کند ، آدرس MAC در زیر صفحه های Info یا User Mode / Advanced ظاهر می شود. اگر سیستم MacTCP را اجرا کند ، آدرس MAC در زیر نماد اترنت ظاهر می شود.

 

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 586 - نظرات : 0 دسته بندی: شبکه های کامپیوتری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی