درحال بارگذاری

آیا وب سایت گوگل بسته است یا این مشکل فقط برای شماست؟

تاریخ: پنجشنبه, 23 آبان 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 666 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


چگونه بفهمیم گوگل واقعا مشکل دارد یا خیر؟

وقتی نمی توانید به گوگل یا یکی از سرویس های Google دسترسی پیدا کنید ، چگونه می خواهید مطلع شوید که گوگل مشکل دارد یا این مشکل فقط برای شماست؟ حتی اگر به نظر می رسد گوگل از کار افتاده است ، ممکن است مشکل رایانه یا دستگاه ، مودم یا روتر شما یا حتی ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) باشد.

تعیین دقیق دلیل عدم کارکرد Google برای شما دشوار است ، اما روش های انگشت شماری وجود دارد که ببیند Google برای همه واقعاً خراب است یا احتمال دارد در پایان مشکل ایجاد شود. 

خواندن را ادامه دهید تا بدانید که چه کاری را باید انجام دهید تا بفهمید Google برای همه افتاده است یا اینکه فقط شما هستید.

آیا شما در واقع با Google Drive خود و نه خود گوگل مشکل دارید؟ این به شما می گوید چگونه می توانید مشکلات Google Drive را بررسی کنید 

آیا هنگام دسترسی به Google خطایی می بینید؟ هنگامی که شما قادر به دسترسی به Google یا یکی از سرویس های Google نیستید ، گاهی اوقات یک پیام خطایی در مرورگر خود مشاهده خواهید کرد. اگر پیام خطایی یا کد خطایی را مشاهده می کنید ، مهم است که آن را بنویسید ، زیرا ممکن است به شما کمک کند متوجه

شوید مشکل چیست.  پیام های خطای Google همیشه کاملاً واضح نیست ، و همیشه با خواندن پیام نمی توان مشکل را تشخیص داد. با این وجود نوشتن پیام بسیار مهم است ، زیرا ممکن است کلید تشخیص اینکه آیا Google واقعاً پایین است ، یا اینکه فقط شما هستید ، مهم باشد. 

در اینجا برخی از پیامهای متداول خطای Google آورده شده است:

  • 500. این یک خطاست.
  • سرور با خطایی روبرو شد و نتوانست درخواست شما را تکمیل کند.
  • سرور پاسخگو نیست.
  • متأسفیم ، یک خطای سرور رخ داده است. لطفا کمی صبر کنید و دوباره امتحان کنید.
  • خطای پسوند

وقتی می خواهید به Google دسترسی داشته باشید و هر یک از این پیام های خطایی را مشاهده می کنید ، معمولاً به این معنی است که Google با مشکل روبرو است. برای تعیین اینکه آیا واقعاً اینگونه است یا خیر ، مشکل در پایان شما نیست ، مراحل عیب یابی زیر را در "من فکر می کنم Google فقط برای من تمام

شده است! آیا کاری وجود دارد که بتوانم انجام دهم؟" 

وقتی پیام خطایی نمی بینید ، این نیز به معنای چیزی است

اگر سعی دارید به Google یا هر سرویس Google دسترسی پیدا کنید ، و به هیچ وجه پیام خطایی مشاهده نمی کنید ، این نشانگر این است که ارتباطی با اینترنت یا سرورهای Google شما وجود دارد. با استفاده از نکات زیر می توانید بررسی کنید که آیا دیگران با همان مشکل مواجه هستند ، اما اولین قدم شما باید بررسی

کنید که دستگاه شما دارای اتصال اینترنت کاملی است.  

به عنوان مثال ، اگر این مورد را از طریق تلفن خود می خوانید زیرا کامپیوتر شما به هیچ وجه قادر به دستیابی به هر چیزی نیست ، این نشان می دهد که مشکلی در رایانه ، سخت افزار شبکه یا ارائه دهنده خدمات اینترنت شما وجود دارد.

در برخی موارد ، به جای پیام خطای Google ، خطای کد وضعیت HTTP را مشاهده خواهید کرد. هنگامی که این اتفاق می افتد ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تأیید کنید که در واقع قادر به بارگیری وب سایت های دیگری به غیر از Google هستید. اگر قادر به دسترسی به Google و سرویس های

Google مانند Gmail و YouTube نیستید ، اما می توانید وب سایت های دیگر را مشاهده کنید ، برای راهنمایی های عیب یابی به بخش بعدی ادامه دهید. 

نکته: اگر وقتی وضعیت Google بارگیری نشد ، کد وضعیت HTTP را مشاهده کردید ، در واقع می تواند در روند تشخیص کمک کننده باشد. سه کدی که به احتمال زیاد در آن اجرا خواهید شد شامل 500 خطای داخلی سرور ، 403 ممنوع و 404 یافت نشد. همچنین ممکن است انواع خطای کد وضعیت HTTP را

مشاهده کنید. هر یک از این کدها نوع خاصی از مشکل را نشان می دهد ، بنابراین برای راهنمایی های خاص پیوندها را بررسی کنید.

"من فکر می کنم گوگل برای همه خراب است! چگونه می توانم مطمئن باشم؟"

اگر فکر می کنید ممکن است یک نوع مشکلی در گوگل به وجود آمده باشد و همه چیز در پایان کار شما خوب است ، اولین قدم شما باید با کمی تحقیق ، این ظن را تأیید کنید. با تأیید اینکه Google برای همه خراب است ، یا با کشف اینکه برای سایر افراد خوب است ، می توانید بهترین مسیر عملی را تعیین کنید. اگر مشکل

در پایان Google است ، باید برای رفع آنها منتظر بمانید. اگر به پایان رسید ، خواندن خود را ادامه دهید تا نکات مفید عیب یابی مفیدی را بعدا در این مقاله پیدا کنید. 

در اینجا مراحلی را که باید به این ترتیب خاص ، هنگامی که گمان می کنید Google برای همه خراب است ، انجام می دهید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، این مکان خوبی است.

  1. داشبورد وضعیت G Suite را بررسی کنید.
    داشبورد وضعیت G Suite مکان مناسبی برای بررسی اطلاعات مربوط به مشکلات خرابی و اتصال با Google یا هر نوع سرویس Google است. اگر بسیاری از سرویس های Google مشکلی را تجربه می کنند ، این نشانگر خوبی است که گوگل برای همه و نه فقط شما ، در واقع پایین است.
    نکته: داشبورد G-Suite شامل یک ورودی برای Google.com نیست ، بنابراین اگر موتور جستجو به خود بیفتد ، واقعاً به شما نشان نمی دهد. اگر بیشتر یا همه سرویس های Google خراب است ، این نشانگر خوبی است که آنها دچار مشکل می شوند.

  2. جستجوی توییتر برای #googledown. 

    وقتی سایتی یا خدماتی مانند Google واقعاً از بین می رود ، می تواند بسیاری از افراد را به دردسر بیاندازد. این امر باعث می شود رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای جستجوی اطلاعات در مورد قطع مصرف باشند ، زیرا احتمال خوبی وجود دارد که مردم بخواهند در مورد مشکلاتی که دارند صحبت کنند.
    در حالی که شما همچنین می توانید فیس بوک و سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را بررسی کنید ، بی درنگ بودن توییتر و شیوع هشتگ باعث می شود این اولین توقف خوب باشد. اگر می بینید که بسیاری از مردم از گوگل شکایت می کنند ، شانس خوبی برای همه وجود دارد و نه فقط شما.
    نکته: برای پیدا کردن توییت هایی با هشتگ مناسب می توانید از لینک بالا استفاده کنید ، اما برای دیدن توییت های اخیر به جای قدیمی تر ، حتماً روی آخرین کلیک کنید.

  3. اگر نمی توانید از بین دو گزینه اول پاسخی پیدا کنید ، ممکن است بخواهید وب سایت بررسی وضعیت شخص ثالث را بررسی کنید. در اینجا مکانهای خوبی برای بررسی وجود دارد: پایین برای همه یا فقط من ، ردیاب داون ، آیا الان آن پایین است؟ ، Outage.Report و PresentDown.com

"من فکر می کنم گوگل فقط برای من خراب است! آیا کاری وجود دارد که بتوانم انجام دهم؟"

اگر به دنبال شواهدی هستید که افراد دیگر با Google مشکل دارند و شما هیچ مشکلی پیدا نکردید ، احتمال اینکه این خاموشی کاملاً جدید باشد وجود دارد. در این حالت ، شما ممکن است بخواهید چند دقیقه صبر کنید تا ببینید که آیا گزارش ها شروع به کار می کنند. با این وجود ، احتمال خیلی بهتری وجود دارد که مشکل فقط

به پایان برسد. بیشتر مشکلاتی که مانع از دسترسی شما به Google می شود مربوط به سخت افزار شبکه یا ارائه دهنده خدمات اینترنت شما است ، یا اینکه می توانید با نوعی از بدافزارها سر و کار داشته باشید.اگر گمان می کنید که Google فقط برای شما کمرنگ است ، مراحلی را که باید بخاطر اینکه دوباره کار کنید ،

انجام می دهید:

  1. تأیید کنید که به سایت واقعی Google.com دسترسی دارید.

    به دلیل محبوبیت عظیم گوگل ، تقلب های زیادی وجود دارد که برای فیش کردن اطلاعات شما طراحی شده است. همچنین این احتمال وجود دارد که شما آدرس را اشتباه تایپ کرده باشید.

    قبل از تلاش هر چیزی پیچیده تر ، پیش بروید و سعی کنید روی پیوندی که در بالا ارائه دادیم کلیک کنید. مستقیم به گوگل می رود.

    اگر بتوانید از طریق آن پیوند به Google دسترسی پیدا کنید ، دیگر لازم نیست برای رفع موارد دیگر اقدامات دیگری انجام دهید. اگر می خواهید از طریق یک نشانک به Google دسترسی پیدا کنید ، می خواهید نشانک های خود را به روز کنید.

    اگر روی پیوند مشکوک در ایمیل کلیک کرده اید ، بلافاصله رمز عبور Google خود را تغییر دهید و تأیید اعتبار دو عاملی را فعال کنید تا از سرقت حساب شخصی خود جلوگیری کنید.

  2. آیا سعی دارید از طریق مرورگر وب در رایانه خود از گوگل استفاده کنید؟ در این صورت ، برنامه Google را از طریق تلفن یا رایانه لوحی خود امتحان کنید. در برخی موارد ، جستجوی وب Google کاهش می یابد ، در حالی که برنامه همچنان به کار خود ادامه می دهد.

    می توانید برنامه های رسمی Google برای iOS را در فروشگاه App و Android بازی Google پیدا کنید.

  3. سعی کنید مرورگر وب خود را کاملاً خاموش کرده و دوباره سعی کنید به Google دسترسی پیدا کنید. می خواهید هر پنجره مرورگری را که باز کردید ببندید ، سپس 30 ثانیه صبر کنید. بعد از گذشت 30 ثانیه دوباره می توانید مرورگر را باز کنید و سعی کنید به Google دسترسی پیدا کنید.

    اگر مرورگر دیگری در رایانه خود دارید ، بررسی کنید که آیا می توانید با استفاده از آن به Google دسترسی پیدا کنید. اگر می توانید ، این بدان معنی است که در مرورگر اصلی خود مشکلی وجود دارد

  4. حافظه نهان مرورگر خود را پاک کنید ، و سپس دوباره سعی کنید Google را باز کنید. پاک کردن حافظه نهان ، گامی آسان است که می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند ، و شما را از هر وب سایتی که اطلاعات ورود به سیستم را ذخیره می کند ، خارج نمی کنید.
  5. کوکی های مرورگر خود را پاک کنید. این یکی دیگر از رفع سریع و آسان است که به بسیاری از مشکلات مربوط به مرورگر اهمیت می دهد. با این حال ، پاک کردن کوکی ها می توانند اثرات اضافی و ناخواسته ای مانند حذف تنظیمات سفارشی در برخی وب سایت ها و حذف اطلاعات ورود به سیستم ذخیره شده داشته باشند
  6. رایانه خود را برای بدافزار اسکن کنید. یكی از راه هایی كه بدافزارها می توانند در آن حفر شوند و از بین بردن آن جلوگیری كنند ، قطع دسترسی شما برای كمك است. در بعضی موارد ، این کار با جلوگیری از دسترسی شما به موتورهای جستجو مانند Google ، آشکار می شود. اگر آلوده هستید و بدافزار را حذف می کنید ، باید دسترسی شما را به Google بازگرداند.
  7. گر قبلاً این کار را نکرده اید ، کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید. این ممکن است ساده به نظر برسد ، اما راه اندازی مجدد یک کامپیوتر در واقع می تواند بسیاری از مشکلات عجیب را برطرف کند. اگر به طور معمول کامپیوترهای خود را برای مدت زمان طولانی روشن نکنید ، به ویژه این امر به شما کمک می کند.
  8. مودم و روتر خود را مجدداً راه اندازی کنید. اگر فقط می توانید به وب سایت ها دسترسی پیدا کنید و Google تنها چیزی است که کار نمی کند ، بعید به نظر می رسد کمک کند. اگر در دسترسی به انواع مختلف سایتها و خدمات مشکل دارید ، به شما کمک می کند که به طور معمول مشکل را برطرف کند.

اگر تمام پیشنهادات ما را امتحان کرده اید ، و هنوز هم نمی توانید به Google دسترسی پیدا کنید ، احتمالاً با نوعی از مشکل اینترنت سر و کار دارید. مسئله ممکن است مربوط به ISP شما باشد ، یا در جایی بین ISP محلی شما و سرورهای Google قرار داشته باشد. این امر حتی اگر سایتهای مختلفی علاوه بر Google وجود داشته باشد که به آنها دسترسی پیدا نکنید ، حتی بیشتر احتمال دارد.

مشکل شما می تواند ساده باشد ، مانند اینکه دستگاههای زیادی به شبکه شما وصل هستند یا پهنای باند کافی ندارند. اگر هیچ یک از دستگاه های موجود در شبکه شما نمی توانند به Google دسترسی پیدا کنند ، پس تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با ISP خود تماس بگیرید ، یا امیدوار باشید که این مشکل برای مرتب کردن خودش وجود دارد

 

 

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 666 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی