درحال بارگذاری

معرفی چند اپلیکیشن موبایل برای اسکن اسناد و مدارک

تاریخ: چهارشنبه, 22 آبان 1398

نویسنده: علیرضا غفاری... بازیدها: 1394 - نظرات : 0 دسته بندی: تلفن همراه


 

اسکن کردن مدارک و نوشته ها یکی از کار هایی است که همه ما در مواقعی از زندگی به ان ها برمی خوریم در همین راستا تلفن‌های هوشمند به کمک ما آمده‌اند و اپلیکیشن های اسکن مدارک به کمک دوربین گوشی این کار را برایمان با کیفیت مناسبی انجام می‌دهند وکار ما را راحت تر میکنند.

این اپلیکیشن به صورت هوشمند، اسناد و مدارک کاغذی را اسکن کرده و نسخه ای دیجیتالی از آن را با فرمت PDF و یا عکس به ما تحویل   می دهند. در این مقاله به معرفی چند نمونه از این نرم افزار ها  پرداخته ایم.

Camscanner

 

یکی از معروفترین اپلیکیشن اسکن همین برنامه است.  Camscannerسریع است، و به صورت خودکار تصاویری که با آن اسکن می کنید را برش زده و کیفیتشان را ارتقا می دهد. حتی اگر نسخه حرفه ای اپلیکیشن را بخرید، می تواند مدرک اسکن شده تان را به یک فایل ورد قابل ویرایش تبدیل کند. این قابلیت مطمئنا برای تحقیقات دانشجویی بسیار مفید است. البته برای دسترسی به آن باید نسخه لایسنس شده اپ را خریداری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Office Lens

اپلیکیشن اسکنر مایکروسافت به غیر از طرفداران متعصبی که در پلتفرم ویندوز دارد، در میان کاربران iOS و اندروید هم اپ پرطرفداری محسوب می شود. مزیت بزرگ آفیس لنز این است که می تواند تصاویر اسکن شده را بدون معطلی، برهر سه فرمت PDF و ورد و پاورپوینت نیز تبدیل کند.

یکی از قابلیت های ویژه آفیس لنز، تشخیص نوشته های روی تخته وایت برد و تبدیل آنها به تصاویری با کیفیت است و ضمنا به صورت خودکار، انعکاس نور از سطح صیقلی تخته را از عکس نهایی حذف می کند.

 

 

 

 

 

Clear Scan

              

این برنامه  یک اپلیکیشن کم حجم و سریع برای اسکن مدارک است. در Clear Scan سرعت پردازش اطلاعات سریع است و می‌توانید مدارکتان را بعد از آماده شدن در گوگل درایو، وان درایو و یا دراپ باکس آپلود کنید.

امکانی برای تغییر فرمت فایل‌ها به PDF یا JPEG در نظر گرفته شده و قابلیت‌ی مثل ادیت کردن فایل‌ها هم در این برنامه گنجانده شده است.

 

Google Drive

               

احتمالا با مشاهده گوگل درایو در این فهرست، شگفت زده شوند. اپلیکیشن فضای ابری گوگل هم یکی دیگر از ابزاریست که می تواند از اسناد و مدارک ، اسکن بگیرید و آنها را در فضای ابری به رایگان ذخیره کنید.

برای استفاده از قابلیت اسکن گوگل درایو، کافیست در منوی اپ گزینه Add New را فشرده و سپس روی آیکن Scan اشاره کنید.

 خروجی ها همگی به صورت PDF بوده و در فضای ابری اختصاصی شما ذخیره می شوند، و جالب است بدانید که گوگل درایو با پشتیبانی از تکنولوژی OCR، امکان جستجوی واژه ها و اعداد را هم در این فایل های پی دی اف برایتان مهیا کرده.

 

 


نویسنده: علیرضا غفاری... بازیدها: 1394 - نظرات : 0 دسته بندی: تلفن همراه

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی