درحال بارگذاری

تاثیر ادیان بر معماری جهان "به همراه فایل پاورپوینت"

تاریخ: چهارشنبه, 29 خرداد 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 923 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری


در سرتاسر دنیا دین«چه ادیان الهی و چه غیر الهی» به عنوان بخشی مهم در زندگی مردم است.معماری فرایند استکه بستگی مستقیم به اعتقادات مردم و در کل به مذهب و دین آنها دارد از آنجایی که ما در هر منطقه و کشوری معماری خاص خودش را مشاهده می کنیم می توان پی برد که دین و مذهب اصلی ترین نقش را در معماری ایفا می کند و دیگر عوامل را از قبیل توپوگرافی منطقه ، آب و حتی اقلیم را تحت الشعاع قرار می دهد ولی نباید به جبر گرایی مذهبی متوسل شد چون کار اشتباهی است که دیگر عوامل به غیر از مذهب و دین را نادیده گرفت .

در دنیای ما به دليل تکثر در شيوه بيان و سلايق مختلف در تمامی اديان الهی و غیر الهی، لزوم دستيابي به زبان مشترک، با رويکرد ارتباط بین اقوام، احساس مي گردد. واکاوي اين مشترکات، بر همگرايي مذهبي- قومي اين اديان موثر خواهد بود و هنر، مستمسکي مناسب براي ايجاد اين زبان مشترک است. از آنجا که هنر و معماری تاثیر پذیری بالایی از ادیان را داشته اند و نیز ساختار کالبدي بناهاي نيايشي بسيار متاثر از نوع آيين عباديي است که در آن ها برگزار مي گردد، بنابراين تنوع اديان به تنوع معماري بناهاي مقدس، و سبک های گوناگون معماری-مذهبی منتهي مي گردیده است. و همچنین وجود عناصر مشابه در معماري اديان مختلف مي تواند گویای زبان مشترک در هنر مقدس براي احتراز از تکثر سلايق، در نتيجه نيل به ايجاد زبان های هنري و معماری گوناگون باشد که همگی با هم اشتراکاتی را دارا هستند.

در زیر شما میتولنید فایل کامل تاثیر دین بر معماری جهان را به شکل کامل و در قالب فایل پاورپوینت برای ارائه و به شکل کامل رایگان دانلود کنید.

رمز فایل: www.oneclass.ir بدون فاصله.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 923 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی