احتمالاً در تمام مدت زمان جستجوی آنلاین ، ساب دامین های مختلفی پیدا کرده اید. اما ، شاید همیشه ندانید چرا شرکت ها از آنها استفاده می کنند ، و آیا می توانید مزایای استفاده از آنها را در وب سایت خود مشاهده کنید؟
یک دامنه فرعی دامنه سطح سوم است که بخشی از دامنه اصلی سطح بالا است. به چیزی مانند "Register.hostgator.com" فکر کنید ، در مقایسه با سطح اصلی اصلی "hostgator.com".
در زیر ما به زیر دامنه ها می پردازیم ، چرا از آنها استفاده می شود ، و چگونه می توانند روی استراتژی فعلی سئو شما تأثیر بگذارند
چرا از Subdomain استفاده می کنید؟
برای ساده تر کردن آن ، یک ساب دامین بخشی از وب سایت اصلی است. اما ، مستقل از وبسایت اصلی توسط موتورهای جستجو محسوب می شود. از subdomains می توان برای اهداف سازمانی یا حتی برای تقویت SEO استفاده کرد.
بعضی وقت ها نمی خواهید صفحات خاصی از سایت خود با بقیه آنها فهرست بندی شوند. ما نمی توانیم شرایط منحصر به فرد شما را پیش بینی کنیم ، اما برخی از رایج ترین توضیحات در زیر آمده است.
1. هاستی برای وبلاگ
برخی از شرکت ها به دلایل خاص دوست دارند وبلاگ خود را جدا از هم نگه دارند. این هم می تواند به این دلیل باشد که وبلاگ از نظر طراحی سایت متفاوت از بقیه سایت است ، یا می خواهند بین آن محتوا و بقیه سایتشان تمایزی ایجاد کنند.
اگر در حال ایجاد یک وبلاگ هستید که یک منبع انرژی بزرگ در محتوا باشد ، ممکن است انعطاف پذیری را که یک ساب دامین به شما می دهد انتخاب کنید.
برخی از شرکت ها حتی تصمیم می گیرند از ساب دامین ای برای اهداف عملی دیگر ، مانند میز کمک ویژه یا انجمن استفاده کنند. صفحه پشتیبانی HostGator از این رویکرد پیروی می کند. غالباً این نوع وب سایت نیاز به استفاده از نوع دیگری از سکو یا نرم افزار دارد ، بنابراین استفاده از زیر دامنه منطقی است
2. استفاده در مناطق مختلف
بعضی اوقات وب سایت شما در مناطق مختلف یک کشور مانند ایالات متحده فعالیت ، یا حتی در بخش های جهانی نیز فعالیت می کند. به جای داشتن یک وب سایت واحد با معماری بسیار گیج کننده وب سایت ، می توانید دامنه های فرعی را برای هر منطقه خاص ایجاد کنید.
3. خطوط محصول مختلف را به نمایش بگذارید
خط محصولات و خدمات شما ممکن است آنقدر متنوع باشد که شاید بخواهید آنها را در سوله های مختلف جدا کنید. این می تواند به شما کمک کند تا تلاش های خود را متمرکز کنید و یک تجربه مرور مناسب تر را به بازدید کنندگان خود ارائه دهید
Subdomains و SEO
همانطور که مت کاتس میگوید ،ساب دامین های شما به عنوان وب سایت های کاملاً مجزا مورد نظر شما قرار خواهد گرفت.
این بدان معناست که می توانید برای هر یک از زیر دامنه های مورد استفاده خود ، اقتدار منحصر به فردی ایجاد کنید. همانطور که در زیر می بینید ، Subdomains می تواند برای تلاشهای SEO شما سودمند باشد.
1. Subdomains می توانند کلید واژه ها را در URL وارد کنند
بعضی اوقات منطقی نیست که کلمات کلیدی خاصی را در URL اصلی خود جا دهید. اما ، با subdomains شانس دیگری برای وارد کردن کلمات کلیدی با درجه سخت در دامنه خود دارید. که هیچوقت چیز بدی برای رتبه بندی شما نخواهد بود.
2. Subdomains می تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد
اگر سایتی بزرگ و گیج کننده دارید که هدایت آن دشوار است ، می خواهید یک تجربه کاربری ضعیف را ارائه دهید. تجربه کاربر ضعیف بدین معنی است که کاربران شما وقت کمتری را در سایت شما می گذرانند و این می تواند منجر به رتبه بندی پایین تر شود.
3. دامنه های فرعی می توانند اقتدار را پرورش دهند
ایجاد اقتدار در مقیاس بزرگ می تواند کار زیادی داشته باشد. با این وجود ، رتبه بندی در بازارهای کوچک می تواند زمان و انرژی بسیار کمتری ببرد. با رتبه بندی و ایجاد مرجع و بازارهای کوچکتر این مرجع ایجاد شده به تقویت قدرت دامنه اصلی کمک خواهد کرد.
امیدواریم که اکنون شما درک بهتری از زیر دامنه ها و نقشی که می توانند در کل سازمان سایت و استراتژی SEO موجود خود داشته باشد ، داشته باشید