درحال بارگذاری

چگونه یک داستان برند معتبر ایجاد کنیم که در واقع اعتماد را بهبود بخشد؟

تاریخ: چهارشنبه, 08 آبان 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 717 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


داستان برند برای جلب اعتماد

داستان  مارک های بیشتر و بیشتری در حال درک قدرت استوری ها  برای تغییر حضور و هویت خود هستند.

مارک های آیکونی مانند دیزنی و کوکا کولا مدتها است که قدرت داستان برند خود را برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود درک کرده اند. شرکت هایی مانند اپل دارای استوری های برندهایی هستند که از نظر وضعیت افسانه ای هستند.

چه چیزی در یک استوری وجود دارد؟ استوری  چگونه اصالت را توسعه می دهد؟

 

قدرت استوری ها  برای ایجاد اعتماد
دلیل خوبی برای محبوبیت استوری ها در بین برندها ، مشاغل و افراد وجود دارد.

استوری ها ابزاری قدرتمند در ارتباطات انسانی هستند. تحقیقات نشان می دهد که مغز انسان به قدرت های توصیفی استوری ها از راه های بسیار مؤثر پاسخ می دهد و بر قشر حسی و حرکتی تأثیر می گذارد. خواندن یک استوری این است که یک تجربه را احساس کنیم و ذهنمان را با موضوع استوری هماهنگ کنیم.

در فرآیند اتصال عصبی ، یک بلندگو و شنونده استوری  را به اشتراک می گذارند که به مارک های آنها اجازه می دهد تا به شیوه ای پویا و تعاملی در تعامل باشند.

نه ، این ذهنیت "ذهنی" نیست ، حتی اگر برخی دانشمندان از این اصطلاح  برای توصیف آن استفاده کنند. این یک فعالیت مغز است که به طور هم زمان در دو نفر اتفاق می افتد و در همان روند استوری ها بر مناطق مشابه مغز نیز تأثیر می گذارد.

محققان پرینستون از استعاره منعکس کننده استفاده می کنند: "فعالیت مغز شنونده فعالیت سخنران را منعکس می کند." جفت شدن عصبی موفق باعث درک ،  پیش بینی و پذیرش بیشتری می شود.

تأثیر خالص درک ،  پیش بینی و پذیرش اعتماد است. با گفتن یک استوری و ارتباط با خواننده ، یک قصه گو می تواند اعتماد به نفس خواننده را ایجاد کند.

استوری ها اعتماد ایجاد می کنند. اما نه فقط هر داستانی انجام خواهد داد. شما باید استوری را بیان کنید که دارای ویژگی های مناسب باشد - ویژگی هایی که اتصال جفت عصبی موفقیت آمیز را ایجاد می کنند ، به علاوه مواردی که دارای ویژگی های ایجاد صداقت هستند.

بنابراین ... چگونه این کار را دقیقا انجام می دهید؟

استوری  را باید از طریق شخصیت هدایت کرد.
سوزان گونلیوس در مقاله خود در Forbes بهترین توضیحات را در مورد این شرح آورده است:

استوری های برند مواد بازاریابی نیستند. آنها تبلیغات نیستند و جزء فروش نیستند.استوری های برند را باید با شخصیت برند و شخصیت نویسنده در مرحله مرکزی گفت. استوری های خسته کننده خوانندگان را به خود جلب نمی کنند و آنها را حفظ نمی کنند ،برعکس استوری هایی که دارای شخصیت هستند.

به عبارت دیگر ، استوری شما تحت سلطه برخی چهره های خدایی قرار نمی گیرد که بر افسانه مسلط می شوند و شرکت را با زندگی و قدرت تزریق می کنند. نه ، در عوض ،استوری شما با حضور افرادی که مشارکت می کنند ، به هم وصل می شوند و حماسه رشد و موفقیت را القا می کنند.

شخصیت استوری را سوق می دهد. اما استوری شرح حال یک فرد نیست. این تکامل موجودیتی است که با شخصیت گفته می شود.

مردم به افراد دیگر اعتماد دارند. دلیل اصلی چرا استوری شما باید شخصیت محور باشد ، به گونه ای که باعث می شود شخصی واقعی برای مشتریان ایجاد اعتماد کند.

استوری باید ساده باشد.
استوری بافر ساده است. حتی اگر توضیحات مبدأ شرکت چند هزار کلمه طول بکشد ، از نظر مفهومی ساده است:

  • مسئله
  • راه حل
  • موفقیت

 

استوری های ساده بهتر است. علم چنین می گوید ، و تجربه آن را تأیید می کند. در حالی که ما ممکن است پیچیدگی یک طرح هری پاتر را دوست داشته باشیم ، نمی توانیم همان مدل پیچیده را در داستان برند وارد کنیم. ما به سادگی احتیاج داریم

هراستوری یک آغاز ، یک میانه و یک پایان دارد. مدل سه بخشی که در بالا ذکر شد حامل این پیشرفت طبیعی است

  • شروع: مشکل. مشکلی را که برای حل آن تعیین کرده اید توضیح دهید.
  • وسط: راه حل. نحوه حل آن را توضیح دهید.
  • پایان: موفقیت. از موفقیت این محصول هیجان زده شوید.

این شکل استوری است که مردم انتظار دارند. همه چیز یک آغاز دارد ، درست است؟

مراقب  پایان باشید، هر چند. قرار نیست یاین پایان مانند پایان جاده باشد. این باید آغاز موفقیت و ادامه را نشان دهد.

استوری های ساده قابل اعتماد ترند. همانطور که برخی از معروف ترین مارک های جهان نشان داده اند ، پیچیدگی استوری می تواند اعتماد را از بین ببرد

داستان برند دلیل وجود شما را شکل می دهد.
چرا تجارت شما وجود دارد؟

جواب باید داستانی باشد.

پاسخی مانند "کسب درآمد" کوتاه بینا است. ممکن است تجارت شما درآمد کسب کند.  خوب درست است  اما چرا برند شما وجود دارد؟ دلیل ش چیه؟

پاسخ به این سؤال مستلزم این است که شما داستانی را بیان کنید.

برندی مانند کفش TOMS از داستان خود به عنوان بستر وجودشان استفاده می کند. برچسب عنوان "یکی برای یک" بدین معنی است که برای هر جفت خریداری شده TOMS یک جفت کفش را به فرد نیازمند می دهد. TOMS برای بهبود زندگی وجود دارد.

داستان آنها دلیل کل وجود شرکت را شرح می دهد. این اعتماد ایجاد می کند. مشتریان دقیق می پرسند "چرا باید از شما خرید کنم؟" اگر می توانید به یک سؤال واقعی به آن سؤال پاسخ دهید ، اعتماد شما مشتری را ایجاد کرده اید.

داستان  برند باید با مشتریان شما در ارتباط باشد.
در اصل ، داستانی در مورد شرکت شما نیست. شرکت شما سازه است ، اما هدف داستان ایجاد ارتباط با مشتریان است.

داستان برند  خود را به گونه ای بگویید که به مشتریان خود بگوید ما با شما ارتباط داریم ، شما را می فهمیم ، ما مثل شما هستیم.

تعداد کمی از چیزها می توانند آن سطح درگیری را مانند یک داستان برند  ارتباط برقرار کنند.

برندی مانند North Face باید با افراد فعال و دارای فکر ماجراجویی ارتباط برقرار کند. ایده کامل این برند الهام بخش ماجراجویی و زندگی در فضای باز است

مشتریان باید بخشی از داستان  برند را هم  خریداری کنند ، نه فقط یک محصول.
توجه کنید "مشتریان باید بخشی از داستان را بخرند" (نه فقط بخشی از داستان برند). تمایز مهم است.

چرا؟ زیرا مشتری نه تنها در خود داستان برند  شرکت می کند بلکه آنها به روشی پولی نیز شرکت می کنند. آنها با خرید از مشاغلی که داستان برند  را بیان می کند ، با  داستان برند درگیر می شوند.

وقتی مشتری محصول شما را خریداری می کند ، باید احساس کند که بخشی از داستان را خریداری می کند. بهترین راه برای توضیح این موضوع ، استفاده از نمونه پاتاگونیا ، برندی است که این موضوع را به یک سطح کاملاً جدید می برد.

پاتاگونیا از اصطلاح لباس فرسوده برای توصیف محصولات پوشاک خود که سالهاست تحمل کرده است استفاده می کند.

این شکل ایده آل داستان است. چرا؟ زیرا داستان را مستقیماً در خود محصول قرار می دهد. مشتریان در حال خرید آن محصول هستند و با این کار ، داستان برند را خریداری می کنند.

مشتری صاحب داستان است؛ بنابراین ، آنها به آن اعتماد دارند. مشتری اکنون بخشی از داستان شماست. آنها آن را خریداری کرده اند.

افراد دیگری را برای گفتن داستان خود مجبور کنید.
من شرح داده ام که داستان چیست ، اما چطور؟ چگونه این کار را می کنید؟

به یک معنا ، داستان از خود مراقبت می کند. یک داستان خوب قابل اشتراک است. دیگران قدردانی می کنند و درگیر داستان می شوند. به گفته این موارد ، مواردی وجود دارد که می توانید برای تقویت واقعیت داستانها انجام دهید:

  • مارک شخصی خود را بسازید. به یاد داشته باشید که چگونه یک داستان با شخصیت تزریق می شود؟ شما و تیم شما شخصیتهای پشت این هستید. از طریق مارک شخصی خود دسترسی خود را افزایش دهید.
  • در رسانه های اجتماعی فعال باشید. داستان ها از طریق قدرت رسانه های اجتماعی پخش می شوند. قطعه ها ، عصاره ها و حکایات منتقل شده ، بازتوییت می شوند ، پسندیده می شوند ، و بیت-بیت را توضیح می دهند. در همین حال ، شما یک حضور و یک برند ایجاد می کنید که در آگاهی اجتماعی عمومی زندگی می کند.
  • همه جا داستان را بگویید. داستان را به بخشی تبدیل کنید که شما چه کسی هستید و شرکت شما چیست. با استفاده از قدرت داستان ارتباط برقرار کنید. این که آیا شما در حال نوشتن یک پست مهمان هستید ، بیوگرافی را با هم تکه تکه می کنید یا در مورد روزتان توییت می کنید ، داستان و حضور ابتدایی خود را ارائه می دهد
  • مشتریان خود را تشویق کنید که مطلب را بیان کنند. توصیفات مشتری یکی از موثرترین راههای پخش داستان شماست. مشتریان خود مشکل را حل می کنند // راه حل // حرکت موفقیت داستان. اگر آنها راضی باشند ، آنها بیش از این خوشحال می شوند که از این امر تجاوز کنند. از این داستان ها در وب سایت و مواد بازاریابی خود استفاده کنید. آنها داستان برند را تقویت می کنند.
  • داستان سرایی را در همه جا تشویق کنید. وقتی برند شما به جریان اصلی برخورد می کند ، داستان آن در آگاهی عمومی جلب می شود. هرگونه گفتن دقیق از داستان برند خود را سرکوب نکنید

نتیجه

به یاد داشته باشید ، یک داستان چارچوبی برای زندگی یک تجارت است. داستان نباید یک تله ایجاد کند بلکه به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند. برخی از مارک ها آنقدر در داستان خود گیر میکنند که از ارزش فعال سازی فعلی خود غافل می شوند. اگرچه می توانید به میراث برند خود احترام بگذارید ، اما باید در زمان حال زندگی کنید.

نکته جالب در مورد یک داستان این است که در آن زندگی می کند. داستان های واقعی همچنان روایت می شوند ، ادامه می دهند و به ارتباط با مردم ادامه می دهند. با ادامه تأثیرگذاری بر مشتریان خود ، داستان خود را زنده نگه دارید و بهترین تجربه ممکن را به آنها بدهید.

داستان شما پایه و اساس اعتماد را ایجاد می کند ، اما فقط تجربه شخصی مشتری باعث می شود اعتماد به چیزی که ماندگار است اعتماد کند.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 717 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی