درحال بارگذاری

6 تا از بهترین نرم افزار های مدیریت پایگاه داده منبع باز

تاریخ: شنبه, 04 آبان 1398

نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 3714 - نظرات : 0 دسته بندی: پایگاه داده


در زیر 6 تا از بهترین نرم افزار های مدیریت پایگاه داده ها لیست شده است:

Airtable

Graph DB

MariaDB (Opensource)

PostgreSQL (Opensource)

QuintaDB

Sonadier

تکنولوژی های زیادی برای مدیریت اطلاعات در سطح وسیع وجود دارد که می تواند نیاز های شما را برطرف کند.

اما یک سازمان بزرگ نیاز به یک بستر مناسب با باپشتیبانی قوی نیاز دارد : 

شما برای رسیدن به اهدافتان به یک بانک اطلاعات قوی نیاز دارید که با یک نرم افزار مدیریت پایگاه داده قوی نیاز دارید این نوع ابزار به شما امکان می دهد داده های سازمانی را برای استفاده بیشتر در سایر نرم افزارها ذخیره ، دستکاری و بازیابی کنید.

در این مقاله ، ما به شش نرم افزار پایگاه داده آزاد و منبع باز با رتبه برتر که می توانید بلافاصله استفاده از آن را شروع کنید ، خواهیم پرداخت!

"رتبه برتر" به چه معنی است؟

هرکدام از این شش ابزار برجسته که در اینجا معرفی می کنیم در مقایسه با بقیه آن ها دارای رتبه متوسطی در تعادد کاربران هستند

6 نرم افزار پایگاه داده آزاد و منبع باز با رتبه برتر

1. Airtable

Airtable یک نرم افزار دیتابیس مبتنی بر ابر است که دارای امکاناتی مانند جداول داده برای گرفتن و نمایش اطلاعات ، مجوزهای کاربر برای مدیریت دیتابیس و قابلیت های ذخیره و اشتراک گذاری فایلها با ردیابی سابقه اسناد است. این ابزار همچنین می تواند برای مدیریت و ردیابی وظایف با استفاده از داشبورد kanban

، تقویم های داخلی و صفحات گسترده استفاده شود.

برنامه رایگان Airtable امکان ایجاد پایگاه داده نامحدود (جداول داده) ، 1200 رکورد در هر پایگاه داده  ، 2GB پرونده پیوست در هر جدول و حداکثر 2 هفته سابقه تجدید نظر و عکس را فراهم می کند.

نکات مثبت: کاربران ذکر می کنند که این ابزار به دلیل داشتن قالب های پایگاه داده از پیش ساخته برای اهداف مختلف تجاری ، مانند مدیریت سرب ، ردیابی اشکال ، و ردیابی متقاضی ، کار ساده ای است.

نکات منفی: کاربران ذکر می کنند که این ابزار عملکرد محدود پایگاه داده رابطه ای را ارائه می دهد ، و پیوند دادن سوابق ساکن در چندین جدول را دشوار می کند. 

هزینه برای به روز رسانی: سه روش پرداخت وجود دارد . نسخه پلاس  ، نسخه حرفه ای و نسخه سازمانی .

برنامه های تلفن همراه: در سیتم عامل های iOS ، Android پشتیبانی می شود.

مناسب ترین برای: تیم های کوچکی که دارای مهارت های برنامه نویسی محدود هستند و نرم افزاری را دوست دارند که امکان افزودن ، حذف و تغییر داده ها را آسان می کند.

بیشترین استفاده کنندگان: در سال گذشته ، 81٪ نظرات کاربر Airtable افراد مشاغل کوچک در انواع صنایع مختلف و پنج گروه برتر بازاریابی و تبلیغات ، نرم افزار رایانه ، آموزش عالی ، طراحی و غیر انتفاعی بودند.

2. GraphDB

GraphDB یک پایگاه داده گرافیکی است که دارای گزینه های استقرار ابری و پیش فرض است. این ویژگی ها از قبیل مخزن داده ها ، تجزیه و تحلیل متنی و نمودار دانش را ارائه می دهد.

از این ابزار می توان برای برچسب زدن و تجزیه و تحلیل داده های متنی به معنایی بر اساس کلمات کلیدی و موضوعات یا مفاهیم استفاده کرد. سپس داده های برچسب گذاری شده می توانند به عنوان نمودار دانش برای جستجو و یافتن روابط بین داده های ناموجود تجسم شوند.

برنامه رایگان GraphDB شامل امکاناتی مانند پشتیبانی کامل SPARQL (درخواست زبان) ، اسکریپت نویسی JAVA ، و API افزونه. برای خدمات کاملاً مدیریت شده و SLA های تجاری باید به روزرسانی کنید.

نکات مثبت: کاربران ذکر می کنند که این تنظیم این برنامه آسان است و دارای رابطی کاربر پسند است که برای شروع کار کاربران تازه کار عالی است.

نکات منفی:  کاربران ذکر می کنند که ابزارها هنگام وارد کردن پرونده های بزرگ کند می شوند.

هزینه به روزرسانی: Graph DB در دو طرح پرداخت با قیمت گذاری سفارشی ارائه می شود. برنامه اول ، GraphDB Standard ، شامل تمام ویژگی های برنامه رایگان و همچنین پشتیبانی از بار با کارایی بالا ، پرس و جو و استنتاج و SLA تجاری است.

برنامه دوم  GraphDB Enterprise ، خدمات کاملاً مدیریت شده و جستجوی متن کامل پیشرفته را اضافه می کند.

برنامه های تلفن همراه: این نرم افزار برنامه های تلفن همراه ندارد اما از طریق مرورگر وب با نسخه مبتنی بر ابر در دسترس است.

مناسب ترین برای: مشاغل که نیاز به تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها در قالب های تصویری دارند ، مانند نمودار دانش.

بیشترین استفاده کنندگان: تا به امروز ، 40٪ از بررسی GraphDB در مورد Capterra از افراد در مشاغل کوچک ، 20٪ از متوسط ​​و 40٪ از بزرگ است. بیشترین بررسی ها از سوی کاربران در صنعت بیوتکنولوژی صورت گرفته است ، پس از آن مدیریت آموزشی ، سپس خدمات مالی ، سپس بیمارستان و

مراقبت های بهداشتی.

3. MariaDB

MariaDB یک پایگاه داده رابطه ای منبع باز برای ذخیره داده ها ، درج داده ها در جداول ، تغییر داده ها و بازیابی اطلاعات است. به عنوان یک راه حل منبع باز ، این ابزار برای استفاده رایگان است و می توانید با بارگیری نرم افزار روی دسک تاپ یا لپ تاپ خود ، کار را شروع کنید.

نکات مثبت: کاربران ذکر می کنند که جامعه منبع باز MariaDB از اعضای فعال تشکیل شده است که به طور مرتب تکه ها و به روز رسانی ها را ارائه می کنند.

نکات منفی: کاربران ذکر می کنند که این ابزار فاقد رابط کاربری گرافیکی است و کاربران می توانند ابزار را تنها با استفاده از خط فرمان عملیاتی کنند.

هزینه برای به روزرسانی: در حالی که MariaDB یک ابزار منبع باز است ، یک نسخه تجاری و دارای مجوز در دسترس است. مشاغل همچنین می توانند یک نسخه با قیمت مناسب و کاملاً مدیریتی خریداری کنند که نصب ، تهیه نسخه پشتیبان و نگهداری آن توسط تیم پشتیبانی انجام شود.

برنامه های تلفن همراه: این ابزار در حال حاضر در دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی نمی شود.

مناسب ترین برای: مترجمان و تیم های دارای مهارت برنامه نویسی و دانش زبان های پرس و جو.

بیشترین استفده کنندگان: در سال گذشته ، 53٪ از نظرات MariaDB در مورد Capterra مربوط به اشخاصی در مشاغل كوچك ، 27٪ از متوسط ​​و 20٪ از بزرگ بود. بیشترین بررسی ها مربوط به کاربران در صنعت نرم افزار رایانه و پس از آن خدمات IT ، آموزش عالی ، سپس بانکداری سرمایه گذاری است.

4. PostgreSQL

PostgreSQL یک پایگاه داده منبع باز است که دارای ویژگی هایی از قبیل فهرست بندی داده ها ، تنظیمات پیکربندی کاربر ، واردات / صادرات داده ها و کنترل نسخه است.در حالی که PostgreSQL یک پایگاه داده رابطه ای است ، همچنین امکان ایجاد پایگاه داده های NoSQL را با زبان های برنامه نویسی مانند

Python و JSON فراهم می کند.

نکات مثبت: کاربران ذکر می کنند که این ابزار دارای یک جامعه منبع بسیار بزرگ است که چندین افزونه برای این ابزار ایجاد کرده است و باعث بهبود عملکرد آن می شود.

نکات منفی: کاربران ذکر می کنند که نصب و پیکربندی آن بسیار طولانی است.

هزینه به روزرسانی: PostgreSQL به عنوان یک ابزار منبع باز ، به صورت رایگان در دسترس است. با این حال ، کاربران باید از پشتیبان گیری از داده ها مراقبت کنند و اطمینان حاصل کنند که آنها به طور دستی ابزار را با تکه های جدیدی که توسط اعضای جامعه منتشر می شود ، به روز می کنند.

برنامه های تلفن همراه: در حال حاضر ، راه حل هیچ برنامه موبایل ارائه نمی دهد.

مناسب ترین برای: مشاغلی که به دنبال یک بانک اطلاعاتی رابطه ای هستند که می تواند برای ذخیره داده های NoSQL نیز ذخیره کند ، برای جلوگیری از مشکلات مقیاس داده ها.

بیشترین استفده کنندگان: در سال گذشته ، 56٪ نظرات PostgreSQL درباره Capterra مربوط به اشخاصی در مشاغل كوچك ، 15٪ از متوسط ​​و 29٪ از بزرگ بود. بیشترین بررسی ها از سوی کاربران در صنعت نرم افزار رایانه انجام می شود و پس از آن خدمات IT ، خدمات مالی و ارتباطات از راه دور انجام

می شود.

5. QuintaDB

QuintaDB یک پایگاه داده ارتباطی مبتنی بر ابر است که دارای امکاناتی همچون سازنده فرم ، تنظیمات اجازه کاربر ، واردات / صادرات داده ها ، تقویم تیم و اعلان های ایمیل / پیام کوتاه است.نسخه رایگان QuintaDB امکان ایجاد فرم (حداکثر 5) و سوابق در پایگاه داده (حداکثر 1000) و به اشتراک گذاری /

ذخیره فایل ها (حداکثر 500 مگابایت) را فراهم می آورد.

نکات مثبت: کاربران ذکر می کنند که این ابزار در تنظیم مجوزهای کاربر انعطاف پذیری را ارائه می دهد و به آنها امکان می دهد تا از چندین بانک اطلاعاتی مشترک با چندین عضو با سطوح مختلف حقوق دسترسی استفاده کنند.

نکات منفی: کاربران ذکر می کنند که این ابزار الگوهای محدودی از قبل ساخته شده از پایگاه داده و فرم های وب را در اختیار شما قرار می دهد - به آنها زمان می دهد تا جداول طراحی سفارشی را با استفاده از CSS خود بسازند.

هزینه برای به روزرسانی: QuintaDB در شش برنامه پرداخت شده ارائه می شود: استاندارد ، حرفه ای ، تصدی ، استاندارد اکسپرس ، اکسپرس حرفه ای ، و تصدی شفاف. تخفیف های موجود در اشتراک های نیمه ساله و سالانه در دسترس است.

برنامه های تلفن همراه: در حال حاضر هیچ برنامه تلفن همراه در دسترس نیست. با این حال ، شما می توانید از طریق یک مرورگر وب موبایل به ابزار دسترسی پیدا کنید.

مناسب ترین برای: تیم هایی که به یک پایگاه داده با مجوز آسان پیکربندی کاربر نیاز دارند ، این امکان را برای بسیاری از کاربران فراهم می کند تا داده ها را مرور و تغییر دهند.

بیشترین استفده کنندگان: در سال گذشته ، 33٪ از نظرات QuintaDB در مورد Capterra مربوط به اشخاصی در مشاغل كوچك ، 42٪ از متوسط ​​و 25٪ از بزرگ بود. بیشترین بررسی ها از سوی کاربران در صنعت نرم افزار رایانه انجام می شود و پس از آن بازاریابی و تبلیغات ، ورزش ، سپس مدیریت آموزش و

پرورش انجام می شود.

6. Sonadier

Sonadier یک راه حل مبتنی بر ابر برای ایجاد پایگاه داده و فرم های وب است. این ابزار با امکاناتی مانند تولید فرم از طریق رابط کشیدن و رها کردن ، مدیریت فایل ، مجوزهای به اشتراک گذاری داده های کاربر ، واردات / صادرات داده ها و نسخه های داده همراه است. برنامه رایگان Sonadier امکان ذخیره سازی

فایل ها و ایجاد فرم ها را فراهم می کند ، محدود به 10،000 ارسال. برای اضافه کردن بیش از 5 کاربر و باز کردن قفل ویژگی های پیشرفته مانند ارسال ها ، دامنه های سفارشی ، تاریخچه نسخه ، گروه های سفارشی و ورود به سیستم مجبورید مجوز آن را خریداری کنید.

نکات مثبت: کاربران رابط کاربری مرتب آن را دوست دارند ، که باعث ایجاد سریع و ساده بانک های اطلاعاتی می شود.

نکات منفی:  کاربران ذکر می کنند که پشتیبانی برای پاسخ به درخواست های رفع اشکال ، مدت زمان زیادی طول می کشد.

هزینه به روزرسانی: Sonadier با دو برنامه پرداخت همراه است: یک برنامه تیمی و یک برنامه Enterprise با قیمت های سفارشی. ویژگی های "افزودنی" مانند تجزیه و تحلیل و اسکریپت های توسعه با هزینه اضافی در هر ماه وجود دارد.

برنامه های تلفن همراه: در حال حاضر هیچ برنامه تلفن همراه در دسترس نیست. با این حال ، شما می توانید از طریق یک مرورگر وب موبایل به ابزار دسترسی پیدا کنید.

مناسب ترین برای: تیم های کوچک که به ابزاری با کاربرد آسان برای ایجاد پایگاه های داده و فرم های وب احتیاج دارند.

بیشترین استفده کنندگان: در سال گذشته ، 9٪ نظرات Sonadier در مورد Capterra مربوط به اشخاصی در مشاغل كوچك ، 18٪ از متوسط ​​و 73٪ از بزرگ بود. بیشترین بررسی ها از سوی کاربران در صنعت بانکداری صورت گرفته است و پس از آن نرم افزارهای رایانه ای ، ساخت و ساز و سپس مواد غذایی و

نوشیدنی ها قرار دارند.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.

 

 

 


نویسنده: رضا کرمانیان... بازیدها: 3714 - نظرات : 0 دسته بندی: پایگاه داده

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی