درحال بارگذاری

فایرفاکس در نسخه 71 خود یک Inspector جدید برای وب ساکت ها ( WebSocket) قرار خواهد داد

تاریخ: سه شنبه, 30 مهر 1398

نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 684 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر


در روز سه شنبه تیم توسعه فایرفاکس (DevTools) اعلام کرد که یک یک Inspector جدید برای وب ساکت ها (WebSocket) را در نسخه بعدی فایرفاکس (نسخه 71) قرار خواهد داد.این نسخه از فایرفاکس هم اکنون برای توسعه دهنده گان قابل استفاده است ام نسخه عمومی ورژن 70 است.

بهتر است که بدانید از وب ساکت ها (WebSocket API) برای ایجاد یک ارتباط پایدار بین مشتر (کاربر) و سرور استفاده می شود. از آنجایی که ای پی آی ها (API) این قابلیت را دارند که در زمان داده را ارسال و دریافت کنند ،عمدتا از آنها در برنامه هایی که نیاز به ارتباط در زمان واقعی دارند (real-time) استفاده می شود.

اگرچه می توان با وب ساکت ای پی آی ها (WebSocket API) به شکل مستقیم کار کرد و به شکل مستقیم اقدام به پیاده سازی آنها کرد اما برخی از کتابخانه های آماده و مفید نیز وجود دارند که می توان به کمک آنها در وقت صرفه جویی کرد و همچنین کارها را ساده تر انجام داد. این کتابخانه ها می توانند در مورد عدم موفقیت در ارتباط ، پروکسی ، تأیید اعتبار و مجوز ، مقیاس پذیری و موارد دیگر کمک کنند. اسنسپکتر وب ساکت (Inspector WebSocket) در حال حاظر از Socket.io و SockJS پشتیبانی می کند و تیم توسعه آن در حال کار به روی آن برای پشتیبانی از دیگر کتابخانه ها هستند.

ویژگی های کلیدی موجود در Firefox WebSocket Inspector

  • اسنسپکتر وب ساکت (Inspector WebSocket) بخشی از ظاهر (UI) موجود در DevTools است. در این بخش شما می توانید محتوای کانکشن های باز وب ساکت را فیلتر کنید. اکنون می توانید داده های واقعی منتقل شده از طریق فریم های وب ساکت را مشاهده کنید.
  • UI مربوط به وب ساکت (Inspector WebSocket) یک پنل پیام را دارد که می تواند برای بررسی فریم های ارسال شده و دریافت شده از طریق اتصالات وب ساکت استفاده شود.
  • در پنل مربوط ستون هایی برای نمایش تاریخ و زمان به شکل پیش فرض وجود دارند. شما می توانید با راست کلیک کردن به روی هدر ،رابط نمایش کاربری را سفارشی سازی کنید تا ستون های بیشتری را مشاهده کنید.
  • اسنسپکتر وب ساکت (Inspector WebSocket) در حال حاضر از پروتکل های وب ساکت زیر پشتیبانی می کند:
    کد JSON ساده
    Socket.io
    SockJS
    به زودی از SignalR و WAMP پشتیبانی خواهد کرد.
  • می توانید از دکمه مکث / ادامه  در نوار ابزار پنل شبکه استفاده کنید تا جلوی ترافیک مربوط به وب ساکت را بگیرید.

البته تیم توسعه فایرفاکس هنوز در حال توسعه و کار به روی این ویژگی است و در تلاش است تا بخش های بیشتری را برای این قسمت قرار دهد. برای مثال می توان به مواردی مثل نمایشگر داده های باینری ،نشانگر اتصالات بسته ها ،پشتیبانی از وب ساکت های دیگر و... اشاره کرد.

این ویژگی برای بسیاری از توسعه دهنده گان که از تکنولوژی وب ساکت ها استفاده می کنند جذاب و مفید خواهد بود و یک پیشرفت بزرگ برای فایرفاکس محسوب خواهد شد. به کمک آن شما می توانید کارهای بیشتری در مقایسه با مرورگر کروم در این زمینه انجام بدهید.

شما می توانید از لینک زیر این نسخه را دانلود کنید:

دانلود فایرفاکس

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: مصطفی دربان حسینی... بازیدها: 684 - نظرات : 0 دسته بندی: کامپیوتر

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی