10 مهارت برتر برای تبدیل شدن به یک ستاره در بازاریابی دیجیتال
فناوری به طور مداوم در حال تحول است و باعث می شود بازاریابان و کارآفرینان برای افزایش آگاهی از برند ، رسیدن به بازار هدف خود و درنهایت فروش و سودآوری به سمت بازاریابی دیجیتالحرکت کنند.
متأسفانه ، بسیاری از صاحبان مشاغل یا متخصصان مهارت های لازم و کافی برای موفقیت در این حرفه را ندارند. در نتیجه ، آنها قادر به ارائه بهترین سرویس بازاریابی ایمیل و تولید محتوای شخصی شده در بازار خاص خود نیستند. در واقع ، مبارزات دیجیتالی آنها برای مخاطبانشان نیمه پخته به نظر می رسد.
مهارت های بازاریابی دیجیتال را می توان با صبر ، سخت کوشی و عزم و اراده فرا گرفت. شما می توانید خود را آموزش دهید تا مهارتهای منحصر به فردی را که برای راه اندازی کارزارهای بازاریابی دیجیتالی مؤثر برای برند شما لازم است ، کسب کنید.
در اینجا 10 مهارت برتر برای کمک به شما در تبدیل شدن به یک راک استار بازاریابی دیجیتال آورده شده است:
1. تجزیه و تحلیل داده ها
امروزه ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها به طور گسترده ای در دسترس هستند و اطلاعات لازم را برای بازاریابی در اختیار مشتریان قرار می دهند و آنها را با پیام های مناسب هدف گذاری می کنند.
تجزیه و تحلیل داده ها به استفاده از تکنیک های کاربردی و نرم افزارهای مدرن برای جمع آوری و پردازش مجموعه های گسترده داده از تعامل های مختلف آنلاین بازار هدف شما اشاره دارد. این تعامل به اشکال مختلفی از قبیل معاملات آنلاین ، محتوای مصرفی ، نمایش داده شدگان جستجو و سایر ردپاهای آنلاین مربوط به شغل شما ایجاد می شود.
در نظر داشته باشید که اگر نمی دانید چگونه آن را مطالعه کنید تا مشتریان خود را بشناسید و استراتژی های بازاریابی را برای رشد شغل خود ایجاد کنید ، بی فایده است.
همراه با تجزیه و تحلیل داده ها ، پاکسازی داده ها انجام می شود ، که به فرایند حذف داده های نادرست ، کپی یا ناقص در پایگاه داده اشاره دارد. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، برای جلوگیری از تصمیم گیری های ناکارآمد در بازاریابی ، باید به طور دوره ای پایگاه داده خود را از داده های قدیمی و بی فایده پاک کنید.
3. مهارت های SEO و SEM
اگر افراد ، یک وبلاگ یا خبرنامه خوب نوشته شده را درست ارزیابی نکنند، بی فایده است. به یاد داشته باشید ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) استراتژی هایی معتبری هستند که مسئول هدایت ترافیک به وب سایت شما هستند. درک عمیق تر از آن به اجرای بهتر استراتژی های بازاریابی شما منجر می شود.
الگوریتم Google به طور مداوم در حال ارتقا است و اهمیت استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و خاص به حد جدید رسیده است. با توجه به اینکه هر روز وب در سراسر جهان شلوغ تر می شود ، مهم است که به روز شوید و از آخرین به روز رسانی های الگوریتم و عواملی که در رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارند آگاه باشید. در عین حال ، بازاریابان برای جذب و درگیر کردن افراد باید این الگوریتمها را در استراتژی های ایجاد و توزیع محتوا به طور استراتژیک در نظر بگیرند.
4- مهارت های گوش دادن
یکی از خطای متداول مارک ها تمرکز بیش از حد بر ایجاد و تبلیغ محتوا است. در نتیجه ، آنها نمی توانند رابطه خوبی با مشتریان خود برقرار کنند ، که قرار است مبلغ یا مروج شغل خود باشند.
ایجاد محتوا مؤثر براساس داده هایی که جمع آوری شده ه و تجزیه و تحلیل شده به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که مخاطب مورد نظر خود به دنبال آن است و چگونه می خواهید آن را به آنها تحویل دهد تعیین کنید. اگر می خواهید یک بازاریاب عالی دیجیتال باشید ، بدانید که طراحی ، اطلاعات و نحوه خرید مطالب خود بسیار مهم است.
بنابراین ، چگونه می توانید بهترین راه برای انتقال پیام بازاریابی خود به مصرف کنندگان را بدانید؟ با گوش دادن
به رسانه های اجتماعی امیدوار شوید و به طرز گفتگوی مخاطبان مورد نظر خود در مورد برند ، محصولات و خدمات خود گوش فرا دهید. همچنین گوش دادن به رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا در مورد چگونگی درک بازار هدف از رقبا ، بینشی بدست آورید.
5. مهارت های بازاریابی ایمیل
حتی اگر بازاریابی از طریق پست الکترونیکی به عنوان یک روش قدیمی در نظر گرفته شود ، هنوز هم یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد رابطه خوب بین شما و مشتریان است. بنابراین ، خارج از جعبه فکر کنید و بهترین سرویس بازاریابی ایمیل را ارائه دهید.
برای اینکه بتوانید یک کمپین بازاریابی ایمیل پویا ایجاد کنید ، باید ابزارها ، معیارها و راهکارهای مناسب را بشناسید و درک کنید. این شامل تجزیه و تحلیل نرخ کلیک ، شناسایی ناوبری سکو و اجرای کمپین های ایمیل است.
6. مهارت های CRM
مدیریت ارتباط با مشتری شامل استراتژی هایی است که می توانید برای نظارت و به حداکثر رساندن تجربه مشتری استفاده کنید. با درک تعامل و تجربه مشتری ، می توانید با آنها در یک سطح شخصی و عاطفی به سمت بهبود شغل خود در ارتباط باشید.
اگر می خواهید مشتریان شما مارک شما را ارتقا دهند ، به مجموعه ای از مهارت ها برای کمک به شما در بهبود مدیریت خدمات مشتری خود نیاز خواهید داشت:
همدلی - از خود بپرسید ، اگر مشتری بودید ، چگونه می خواهید محصول به بازار عرضه شود؟ چگونه می خواهید به شما برسد و با آنها صحبت شود؟
مهارت های ارتباطی خوب - هر مشتری متفاوت است. نحوه فعالیت آنها نیز متفاوت است. اما ، وقتی می دانید که چگونه با افراد مختلف ارتباط خوبی برقرار کنید ، انجام یک معامله خوب با آنها آسان تر است.
7. مهارت های رسانه های اجتماعی
امروزه دنیای رسانه های اجتماعی به یک عرصه بزرگ برای مکالمات عمومی تبدیل شده است. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، می توانید از این مزیت استفاده کنید تا افراد را با مشاغل خود درگیر کنید و آنها را در مورد محصول یا خدمات خود آگاه کنید.
ممکن است قبلاً با رسانه های اجتماعی آشنا باشید زیرا شخصاً از زمان ظهور آن ، شخصاً از آن استفاده کرده اید. اما ، یک بازاریاب دیجیتال موثر می داند که چیزی بیشتر از ارسال منظم و مداوم در رسانه های اجتماعی وجود ندارد.
از آنجا که مشاغل اکنون برای دستیابی به مصرف کنندگان هدف خود از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، سیستم عامل ها به طور قابل توجهی برای تأمین نیازهای بازاریابی دیجیتال تحول یافته اند. تبلیغات رسانه های اجتماعی ، پست های تقویت شده ، هشتگ ها ، صفحات کسب و کار ، گروه ها و موارد دیگر وجود دارد. در واقع ، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.
مدیریت جامعه همچنین با مهارت های رسانه های اجتماعی دست به دست می شود زیرا این به معنای به دست آوردن هر فرصتی برای توسعه روابط بهتر با مشتریان است.
8. مهارت های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی پرداخت شده
رسانه های اجتماعی دیگر به سادگی مانند گذشته نیست. دستیابی به بازار هدف شما بیش از ایجاد صفحه کسب و کار ، استفاده از هشتگ های مناسب یا ارسال منظم مطالب سرگرم کننده و مرتبط بیشتر طول می کشد.
به عنوان مثال آگهی های فیس بوک ابزاری جامع برای ایجاد و مدیریت تبلیغات را به بازاریابان و تبلیغ کنندگان ارائه می دهد. اما ، چگونه اطمینان می دهید که از آن استفاده می کنید؟ بدون درک صحیح از چگونگی عملکرد تبلیغات در رسانه های اجتماعی ، ممکن است هزینه بیشتری را از آنچه لازم دارید هزینه کنید و نتوانید به مخاطبان مناسب برسید.
مهارت در مناقصه oCPM ، آزمایش تبلیغات خلاقانه ، هدفگذاری دقیق مخاطبان سفارشی و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های رسانه های اجتماعی مانند Facebook Insights.را فرا گیرید.
9. مهارت های طراحی اولیه
در دنیای بازاریابی ، همه چیز نمی تواند متن باشد. این همچنین شامل یک ظاهر بصری به خوبی طراحی شده است. این به این معنی نیست که شما باید یک راک استار فتوشاپ باشید. اما ، هنگامی که گرافیست کار نیستید شما تغییراتی را که می خواهید با ظاهر بصری مواد خود ایجاد کنید ، به دست نمی آورد ، زمان زیادی می خورد. بنابراین شما دانش بنیادی در مورد اصول طراحی را دارید ، انتقال آنچه می خواهید محتوای شما نشان دهد آسان تر است.