درحال بارگذاری

چگونه محتوا سایت خود را ارزیابی کنیم؟(معیارهای عملکرد بازاریابی محتوا)

تاریخ: پنجشنبه, 25 مهر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 483 - نظرات : 0 دسته بندی: وب


معیارهای عملکرد بازاریابی محتوا: 8 مورد برای اندازه گیری

89٪ از بازاریابان "بهبود توانایی سنجش و تحلیل تأثیر بازاریابی" را در اولویت اول قرار دادند. در اینجا 8 معیارهای عملکرد بازاریابی محتوا معرفی می شود.

دانستن معیارهای پیچیده که به شما در سنجش عملکرد استراتژی بازاریابی محتوا کمک می کند ، چندان آسان نیست.

با این وجود ، مهم است که برای انجام این کار وقت بگذارید.موفقیت کمپین بازاریابی محتوایی شما به تلاشهای درست در جهت درست بستگی دارد.بنابراین ، استراتژیست های محتوا در سراسر جهان برای اندازه گیری و نظارت بر این مبارزات زمان می گیرند.

طبق گزارش Demand Gen از سال 2017 ، 89 درصد از بازاریابان بهبود توانایی سنجش و تحلیل تأثیر بازاریابی را در اولویت اول قرار دادند.بخشی از آن به معنای داشتن معیارهای مناسب برای سنجش و نظارت بر عملکرد بازاریابی محتوا است.

در این مقاله ، هشت معیار اساسی را برای عملکرد بازاریابی محتوا بررسی می کنیم. با نظارت بر اینها ، می توانید عملکرد محتوای خود را تحت کنترل داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که کاری که انجام می دهیدموثر است.

توجه: هنگام اجرای برنامه سنجش ، تصمیم بگیرید که چند بار داده های خود را جمع آوری ، اندازه گیری و نظارت کنید. فواصل ماهانه یک شروع ایده آل برای اثربخشی خواهد بود. سپس ، معیارهای هفتگی خود را به صورت هفتگی رصد کنید تا مطمئن شوید اهداف ماهانه در مسیر هستند.

8 اندازه گیری برای ارزیابی عملکرد بازاریابی محتوا:

ا.ترافیک سایت

ترافیک به وب سایت شما شاخص اصلی در نحوه عملکرد محتوای شما است. پشته ترافیک خبر خوبی است تا زمانی که نرخ گزاف گویی(Bounce Rate) در وب سایت شما بسیار چشمگیر نباشد.

 میزان گزاف گویی سایت شما درصد بازدیدکنندگانی است که پس از مشاهده فقط یک صفحه از سایت دور می شوند. افزایش نرخ گزاف گویی نشانگر این است که صفحه اصلی شما خسته کننده یا خاموش است و محتوای شما به اندازه کافی مناسب برای بازدید کنندگان نیست.

ابزارهای معروف برای ترافیک سایت شامل Google Analytics ، Matomo ، Open Web Analytics و Clicky است.

2. زمان بودن در سایت

اگر بازدید کنندگان وب سایت فقط  وارد وب سایت شما  شوند و همان لحظه آن رارها کرده نشان می دهد که وبسایت شما یک حلقه کامل نیست.

زمان در سایت (یا زمان ساکن) میانگین زمان صرف شده در سایت شما توسط یک بازدید کننده را اندازه گیری می کند.

این نشانگر این است که محتوای وب سایت شما نتوانسته بازدید کنندگان را تحت تأثیر قرار دهد و اینکه وقت خود را صرف آن نمی کنند.

این همچنین می تواند اتفاق بیفتد اگر صفحات سایت شما بار زیادی را بارگیری میکنند. برای این کار ، باید به گزینه های میزبانی وب خود توجه کنید.

3. تحقق تلاشهای سئو شما

یکی دیگر از اندازه گیری های بسیار واضح از عملکرد استراتژی محتوای شما ، بازگرداندن تلاش های SEO است که می کنید.

اگر رتبه وب سایت شما به میزان قابل توجهی بهبود یافته است ، این احتمالاً به دلیل تلاشهایی است که شما در بهینه سازی محتوای سایت خود کرده اید. سرمایه گذاری در بهینه سازی محتوا به سایت شما کمک می کند تا وبسایت به صورت ارگانیک در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERPs) و درگیر شدن ارگانیک ظاهر شود.

4- سهولت دروبگردی مشتری درسایت
اثربخشی مطالب شما با اثبات آن توسط مخاطبان شما نیز ثابت می شود.

مطالب شما ابزاری برای سفر مشتری است. این به مخاطب شما کمک می کند تا تصمیم بگیرد و از این رو ، به عنوان یک کابر بلفعل تبدیل شود.

اگر محتوای شما بتواند به مخاطبان شما در گردش  مشتری خود کمک کند ، عملکرد خوبی دارد. شما همچنین باید عملکرد بازاریابی محتوا خود را بر اساس تجربه کاربری ارائه شده توسط محتوای خود ارزیابی کنید. درگیر شدن با این محتوا نیز عاملی تعیین کننده است.

5- بازگشت بازدید کنندگان
تکرار ورود مجدد بازدید کنندگان با سایت  ستون فقرات وب سایت شما هستند. میزان بالاتری از بازدید کنندگان در حال بازگشت (RRV) نشان می دهد که وب سایت شما محتوای با ارزشی را برای بازدید کنندگان شما ارائه می دهد.

با این حال ، پیگیری برای حفظ بازدید کنندگان وب سایت شما اغلب به عنوان معیارهای سنجش عملکرد بازاریابی محتوا توسط بازاریابان محتوا دست کم گرفته می شود.

مطابق یک نمونه کار از سوی هاروارد در بررسی بازاریابی  ، بازاریابان محتوا که تلاش خود را برای حفظ مشتریان موجود متمرکز کرده اند ، شاهد رشد بیش از 15 برابر ROI بودند. از سوی دیگر ، ROI از کمپین های استاندارد برای دستیابی به مشتریان جدید ، که حداقل 4 تا 6 بار در آن قرار گرفته بود ، قرار گرفت

6. آگاهی / شهرت برند
اندازه گیری میزان آگاهی از نام تجاری در اطراف نام تجاری شما ، یک اقدام مؤثر در عملکرد بازاریابی محتوای شما است.

با بیرون کشیدن مطالب جالب و مرتبط و ایجاد ارزش افزوده برای مخاطبان خود ، می توانید چهره برند تان را تقویت کرده و در نتیجه ، آگاهی در اطراف رشد خواهد کرد.

اگر مخاطبان یا حلقه آنها شروع به شناختن نام تجاری شما کرده و آن را به عنوان یک مقام در صنعت مربوطه درک کنند ، می توانید مطمئن باشید که ROI بازاریابی محتوا کار می کند. این کار در نهایت به افزایش کسب و کار یا مارک تجاری شما در افزایش مراجعه به مشاغل ، پیشروها و فروش کمک می کند.

7. به اشتراک گذاری محتوای شما در شبکهها اجتماعی
اگر افراد محتوا را ارزشمند بدانند ، پیوند مربوط به محتوای شما را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند.

هنگامی که مطالبی که از طریق وب سایت خود به آن منتقل کرده اید شروع به جذب مشارکت در رسانه های اجتماعی می کند ، باعث افزایش شهرت شما ، و جذب ترافیک می شود.

از آنجا که مشتریان احتمالی شما در کانالهای اجتماعی مانند Facebook ، Instagram و Twitter قرار دارند ، پیگیری مشارکت در رسانه های اجتماعی محتوای شما یک روش عالی برای اندازه گیری و نظارت بر عملکرد بازاریابی محتوای شما است. بنابراین ، حتماً حواشی مربوط به محتوای نام تجاری خود را حفظ کنید.

8. درصد تبدیل / فروش
ردیابی تبدیل برای عناصری مانند اشتراک ایمیل ، CTA ، تبدیل سربسته های واجد شرایط و غیره بسیار حائز اهمیت است.

این همچنین شامل اندازه گیری ثبت نام های لیست ایمیل شما (وبلاگ ها ، مشاغل) ، ثبت نام برای یک آزمایش رایگان (SAAS - ابزار آنلاین ، عضویت و غیره) و نظارت بر درصد کاربرانی که فرم های تماس شما را پر می کنند.

در یک روش مشابه ، افزایش فروش میزان عملکرد شما را به خوبی نشان می دهد.

نتیجه
سرانجام تأثیر محتوای شما در استراتژیهای بازاریابی نشان داده می شود و تعیین کننده واقعی این است که مخاطبان یا رهبران شما به چه اندازه می توانند وزن شما را ارزیابی کنند.

از این رو ، هرگز پیاده سازی تکنیک های اندازه گیری محتوا برای دانستن اینکه چه چیزی برای برند شما و بازاریابی محتوای آن مفید است ، خیلی دیر نیست.

معیارهای ذکر شده در بالا به شما کمک می کنند تا این تکنیک ها را به حرکت درآورید. این بدان معناست که شما می توانید تقریباً همه چیز را که در جستجوی بازاریابی محتوا است ، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید و هر دلار بدست آمده را به یک تلاش خاص نسبت دهید.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 483 - نظرات : 0 دسته بندی: وب

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی