ﺑﺎﻻ ﺑﺮدن ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ ﺳﺎﻳﺖ
ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺗﻌﺪاد از ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎي دﻳﮕﺮ، ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺘﻲ ﺧﺎص ﻟﻴﻨﻚ داده اﻧﺪ .ﻫـﺮ ﭼـﻪ ﺳـﺎﻳﺘﻲ ﻟﻴﻨﻜﻬـا ي ورود ي ﺑﻴﺸﺘﺮ ي داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺤﺒﻮب ﺗﺮ ﻣﻲﮔﺮدد. اﻳ ﺪه ي اﺻﻠﻲ ﻧﻬﻔﺘﻪ در ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ ﺳﺎﻳﺖ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ اﮔﺮ ﺳـﺎﻳﺖ ﻫـﺎ ي ﺑﺴﻴﺎري ﺑـﻪ ﺳـﺎﻳﺘﻲ ﺧﺎص ﻟﻴﻨﻚ داده اﻧﺪ، ﻻﺑﺪ آن ﺳﺎﻳﺖ ﭼﻴﺰ ي ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺮا ي ﻋﺮﺿﻪ دارد ﻛﻪ ارزش ﻟﻴﻨﻚ ﮔﺮﻓﺘﻦ را داﺷﺘﻪ اﺳﺖ .
ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ در ﭘﻴﻮﻧﺪﻫﺎ ﻛﻪ از اﻳﻦ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺧﻼﺻﻪ آن را ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ ﻣ ﻲﺧﻮاﻧﻴﻢ، ﻳﻜﻲ از ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎ ي ﺑﺴﻴﺎر ﻣﻬـﻢ و ﻣـﻮرد ﺗﻮﺟـﻪ ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎ ي ﺟﺴﺖ و ﺟﻮ اﺳﺖ .ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان دارﻧﺪه ي ﻳﻚ ﺳﺎﻳﺖ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ اﻳﺠﺎد ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ي در ﻣﺤﺘﻮا ي ﺳﺎﻳﺖ ﺗﺎن ﺑﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﻛﺴـﺐ رﺗﺒﻪ ﻫﺎي ﺑﺎﻻﺗﺮ را دارﻳﺪ. اﻣﺎ زﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺳﻌﻲ در ﺑﻬﺒﻮد ي وﺿﻌﻴﺖ ﺳﺎﻳﺖ ﺗﺎن در ﻣﻴﺰان ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ دارﻳﺪ، اوﺿﺎع ﺑﺴ ﻴﺎر ﻓﺮق ﻣﻲﻛﻨﺪ .اﻛﻨﻮن ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎي دﻳﮕﺮان رو ﺑﻪ رو ﻫﺴﺘید ﻤﻲ ﺗﻮاﻧ ﻴﺪ ﺑﻪ راﺣﺘﻲ اوﺿﺎع را ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺧﻮد ﺗﻐﻴﻴﺮ دﻫﻴﺪ. آنﻫﺎ اﮔﺮ ﺑﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎ ﻟﻴﻨـﻚ ﻣﻲدﻫﻨﺪ و اﮔﺮ ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ، ﻛﺎر ي از دﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ .ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺘﻮاﻧﻴﺪ ﻣﺪﻳﺮان ﺑﺴیﺎري را ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻟﻴﻨﻚ ﻣﻌﺎوﺿـﻪ ﻛﻨﻴﺪ اﻣﺎ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺧﻮاﻫﻴﺪ رﺳﻴﺪ ﻛﻪ ﺑﻌﻀﻲ از آنﻫﺎ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﺷدنی ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ !اﻣﺎ اﻣﺮوزه ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﺑﺮاي ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﻛﺮدن آ نﻫﺎ ﻟﺰوﻣـﺎ ﻣﺠﺒﻮر ﺑﻪ ﻧﺎﻣﻪ ﻓﺮﺳﺘﺎدن (اﻳﻤﻴﻞ )ﻧﻴﺴﺘﻴﺪ .اﮔﺮ در ﺷﺒﻜه ﻫﺎ داﺷـﺘﻪ ﺑﺎﺷـﻴﺪ ﺳـﺎﻳﺖ ﺷـﻤﺎ ﻣـﻮرد ﺗﻮﺟـﻪ ﻗـﺮار ي اﺣﺘﻤﺎﻋﻲ ﺣﻀﻮر ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ ﻣﻲﮔﻴﺮد .ﺷﺎﻳد ﻧﺘﻮاﻧﻴﺪ ﻣﺪﻳﺮ ﺳﺎﻳﺖ اﻟﻒ را ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﻛﻨﻴﺪ اﻣﺎ دوﺳﺖ وي ﻣﻲﺗﻮانﺪ. دوﺳﺘﻲ ﻛﻪ در ﻓﻴﺲ ﺑﻮك ﻳﺎ ﮔﻮﮔﻞ ﭘﻼس ﺳـﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ را دﻳﺪه اﺳﺖ.
ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺗﻌﺪاد ﻟﻴﻨﻜﻬﺎ، اﻫﻤﻴﺖ و کﻴﻔﻴﺖ آ نﻫﺎ ﻫﻢ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﻣ ﻲﮔﻴﺮد. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﻻزم اﺳﺖ ﺑﺎ دو ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺎ ﻛﻴﻔﻴﺖ و ﻣﻬﻢ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ آﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﻴﻢ:
ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﻣﺜﺎل زﻳﺮ، ﺗﺒﺎدل ﻟﻴﻨﻚ ﺑﻴﻦ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻳﺖ را ﺑﺮرﺳﻲ ﻣ ﻲﻛﻨﻴﻢ. ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎي زﻳﺮ را ﺑﺎ ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه، ﻓﺮض ﻛﻨﻴﺪ:
(A: google.com (sp>1,000,000
(B: bookstore111.com (sp=10
(C: carwash.com (sp=10
(D: amazon.com (sp>5,000
(E: bookstore333.com (sp=6
اگر لینکی از سایت Cبه E اشاره می کند، به صورت زیر باشد:
<A href=”http://www.bookstore222.com”>Book store 222</A>
و عبارت جستجو شده چیزی مثل book store باشد، انگاه این لینک هم یک لینک با کیفیت خواهد بود. زیرا عبارت ﺟﺴﺖ و ﺟﻮ ﺷﺪه در ﻣﺘﻦ ﻟﻴﻨﻚ وﺟﻮد دارد .ﻣﻄﺎﻟﺐ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪه ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﻧﺸﺎن ﻣﻲدﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺖ و ﺟﻮ ﺑﺮا ي ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻛﻴﻔﻴـﺖ ﻳـﻚ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﺳﻪ ﻣﻮرد زﻳﺮ را ﺑﺮرﺳﻲ می ﻛﻨﺪ:
ﻃﺒﻖ ﻣﻌﻤﻮل ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺖ و ﺟﻮ ﺑﺎﻳﺪ "وزن ﻫﺎ" را ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻧﻤﺎﻳﺪ. روش ﻫﺎي ﺑﺴﻴﺎري ﺑﺮا ي ﻣﺤﺎﺳـﺒﻪ آ نﻫـﺎ وﺟـ ﻮد دارد .اﺻـﻮﻻ ﻳﻜﻲ از ﺗﻔﺎوت ﻫﺎي دﻳﮕﺮ ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي ﺟﺴﺖ وﺟﻮ، ﻧﺤﻮه ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ "وزن ﻫﺎ" اﺳﺖ .ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻳﻚ ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺖ و ﺟـﻮ ﺟﻤﻠـﻪ "اﻳـﺮا ن را دوﺳـﺖ دارم" 3ﻛﻠﻤﻪ ﺑﺪاند اما موتور جستوجوی دیگری آنه را 4 کلمه بداند.
ﻫﻤﺎن ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻗﺒﻼ ﻧﻴﺰ ﻋﻨﻮان ﺷﺪ، ﻓﻘﻂ ﻣﻲ ﺗﻮان ﺣﺪس زد ﻛﻪ ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎي ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي ﺟﺴﺖ و ﺟﻮ ﭼﻴﺴﺖ .اﻣﺎ اﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ را ﻛﻪ ﻳﻚ ﭘﺎراﻣﺘﺮ ﺧﺎص آﻳﺎ واﻗﻌﺎ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ اﺳﺖ و اﮔﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ اﺳﺖ ﺗﺎ ﭼﻘﺪر، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮرﺳﻲ ﺷﻮد.