درحال بارگذاری

نحوه استفاده از کنسول جستجوی Google برای Google SEO

تاریخ: یکشنبه, 21 مهر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 553 - نظرات : 0 دسته بندی: وب


هدف اصلی کنسول جستجوی گوگل کمک به وب مسترها برای تحلیل و بهینه سازی عملکرد وب سایت های آنها در نتایج جستجوی گوگل است.

برای مبتدیان کنسول جستجوی گوگل ، می تواند گیج کننده باشد و برای آسان تر کردن امور ، می توانید برای شروع کار 7 مرحله به زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: وب سایت خود را اضافه و تأیید کنید
مرحله 2: نقشه سایت XML را ایجاد و ارسال کنید
مرحله 3: خطاهای خزنده و نمایه سازی را پیدا و رفع کنید
مرحله 4: مشکلات امنیتی یا اقدامات دستی را بررسی کنید
مرحله 5: عملکرد جستجوی Google خود را قبل و بعد از بروزرسانی Google مقایسه کنید
مرحله ششم: یافتن و بهبود صفحات با CTR پایین (بر روی نرخ کلیک کنید)
مرحله 7: برای کلمات کلیدی بیشتر رتبه بندی کنید وقابلیت دیده شدن را  در Google افزایش دهید

مرحله اول:وب سایت خود را اضافه و تأیید کنید
اولین قدم برای شروع کار با کنسول جستجوی Google ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان و افزودن و تأیید وب سایت خود است.

با این کار به همه ابزارها و گزارش های کنسول جستجوی Google دسترسی خواهید داشت.

دستورالعمل های موجود در این راهنما را دنبال کنید: وب سایت را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید

مرحله دوم: نقشه سایت XML را ایجاد و ارسال کنید
پس از تأیید وب سایت شما ، مرحله بعدی ایجاد نقشه سایت XML و ارسال آن به Google است.

نقشه سایت فایلی با فرمت XML است که کلیه صفحات یک وب سایت را که Google باید از آن آگاه باشد و نظارت بر تغییرات را فهرست بندی می کند ، لیست می کند. نقشه سایت شامل آدرس URL و اطلاعات مربوط به زمان ایجاد صفحه و آخرین به روزرسانی آن می باشد.

حتی بدون نقشه سایت ، Google هنوز هم می تواند وب سایت شما را کشف و فهرست بندی کند. استفاده از نقشه سایت کار آنها را آسانتر می کند و شما همچنین فرصتی برای ارسال اطلاعات بیشتر در مورد URL های خود دارید.

مرحله سوم: خطاهای خزنده و نمایه سازی را پیدا و رفع کنید
مرحله بعدی بررسی اینکه آیا خطاهای نمایه سازی وجود دارد یا خیر. اگر یک صفحه یا گروهی از صفحات دارای مشکل هستند و بخشی از فهرست Google نیستند ، برای هر جستجو ظاهر نمی شوند.

به عنوان یک کاربر ثبت نام شده ، از هر گونه خطایی توسط کنسول جستجوی Google مطلع خواهید شد اما از آنجا که اکنون شروع به کار کرده اید ، توصیه می شود برای یافتن و رفع هرگونه خطا ، تمام گزارش ها را طی کنید.

مرحله چهارم: مشکلات امنیتی یا اقدامات دستی را بررسی کنید
مرحله بعدی این است که یک بررسی سریع انجام دهید تا مطمئن شوید وب سایت شما تحت مجازات گوگل قرار ندارد و هیچ گونه مشکل امنیتی گزارش نشده است.

برای انجام این کار ، هر دو گزارش را تحت "SECURITY" و "عملکردهای دستی" مشاهده کنید.

در صورت بروز مشکل ، Google جزئیات بیشتری در مورد چگونگی رسیدگی به مشکلات به شما ارائه می دهد.

مرحله پنجم: عملکرد جستجوی Google خود را قبل و بعد از بروزرسانی Google مقایسه کنید
گوگل دائماً در الگوریتم رتبه بندی خود تغییراتی را انجام می دهد و طبیعی است که در بعضی مواقع وب سایت شما از این تغییرات در حالت  مثبت یا منفی بماند.

یكی از راه های یافتن اینكه كدام یك از صفحات شما تحت تأثیر قرار گرفته اند و برای چه سؤالهای جستجوی جستجو استفاده از تابع مقایسه گزارش "نتایج جستجو" است.

می دانید چه زمانی یک بروزرسانی عمده Google رخ داده است و عملکرد جستجوی خود را 7 روز قبل و 7 روز بعد از بروزرسانی مقایسه می کنید.

شما می توانید از فیلترهای موجود استفاده کنید تا در وضعیت رتبه بندی براساس صفحه یا حتی بر اساس کلید واژه ، تغییر پیدا کنید.

مرحله ششم: یافتن و بهبود صفحات با CTR پایین (بر روی نرخ کلیک کنید)
یکی از گزارش هایی که می توانید برای بهبود موقعیت رتبه بندی صفحات خود استفاده کنید و در عین حال باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید ، "گزارش نتایج جستجو" است.

به طور خاص ، می توانید از فیلترهای موقعیت  متوسط CTR استفاده کنید تا صفحات وب سایت خود را که CTR پایینی دارند پیدا کنید.

CTR نرخی است که بر روی قطعه های جستجوی شما کلیک می شود. این تعداد درصد افرادی است که لیست جستجوی شما (Total Impressions) را مشاهده می کنند و سپس در واقع بر روی کلیک بر روی قطعه (کل کلیک) کلیک می کنند و از جستجوی Google به وب سایت شما مراجعه می کنند.

با کلیک پایین از طریق نرخ  می توان هر چیزی را زیر 3٪ تعریف کرد.

برای این صفحات ، می توانید عنوان صفحه و توضیحات متا را ترجیح دهید تا کلیک آن را برای کاربران جذاب تر کند.

با این کار فوراً ترافیک بیشتری به وب سایت شما وارد می شود و اضافه کاری با این کار موقعیت های رتبه بندی شما را نیز بهبود می بخشد.

هنگام ایجاد تغییر در عناوین یا توضیحات ، اطمینان حاصل کنید که هنگام ایجاد تغییر ، ثبت نام کنید تا بتوانید عملکرد را قبل و بعد از ایجاد تغییر مقایسه کنید.

در نتیجه گیری عجله نکنید ، تغییرات را انجام دهید و آن را چند هفته قبل از تجزیه و تحلیل نتایج ارائه دهید.

نکته مهم: به احتمال زیاد اکثر ترافیک شما از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود ، بنابراین از فیلتر "دستگاه ها" برای جدا کردن ترافیک در هر دستگاه مطمئن شوید و در صورت لزوم تنظیم طول توضیحات متا را برای دستگاه های تلفن همراه و نه رومیزی بهینه کنید.

مرحله هفتم: برای کلمات کلیدی بیشتر رتبه بندی کنید و دید را در Google افزایش دهید
روش دیگر استفاده از کنسول جستجوی Google برای بهبود SEO شما ، تجزیه و تحلیل این است که برای کدام صفحه کلمات کلیدی در رتبه بندی و غنی سازی محتوای شما برای رتبه بالاتر برای آن دسته از کلمات کلیدی قرار دارد.

ایده زیر است: به احتمال زیاد یک صفحه برای تعدادی از کلید واژه های مختلف رتبه بندی می شود ، و نه فقط کلمات کلیدی که در وهله اول بهینه شده اند.

می توانید از گزارش "نتایج جستجو" با فیلتر PAGE استفاده کنید تا کلمات کلیدی را که یک صفحه خاص در آن رتبه بندی شده است بدانید.

این احتمال وجود دارد که این صفحه برای کلمات کلیدی که در محتوای شما وجود ندارد ، رتبه بندی شود. این امر به این دلیل است که الگوریتم رتبه بندی از AI و سایر فاکتورها (مترادف ها ، کلمات کلیدی LSI) برای رتبه بندی صفحه برای نمایش داده شدگان جستجو استفاده می کند.

هنگامی که به طور هوشمند محتوای خود را تغییر می دهید تا کلمات کلیدی گمشده اضافه کنید ، با گذشت زمان رتبه بندی شما برای آن دسته از کلمات کلیدی بهبود می یابد و دید شما در Google افزایش می یابد.

همانطور که در بالا ذکر شد ، برای پیگیری تغییرات خود یک گزارش را انجام دهید و خیلی زود در نتیجه گیری عجله نکنید.

یادگیری اصلی

کنسول جستجوی Google ابزاری ضروری برای هر صاحب وب سایت است. این یک راه عالی برای فهمیدن آنچه Google درباره وب سایت شما می داند ، عملکرد وب سایت خود را در جستجوی Google تجزیه و تحلیل کرده و از آن برای بهبود سئو خود استفاده می کنید.

اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری و تأیید وب سایت شما و سپس یادگیری نحوه کارکردن ابزارها و گزارش های مختلف است.

به طور کلی ، استفاده از آن بسیار آسان است و وقتی یاد بگیرید که چگونه از طریق گزینه ها و فیلترهای مختلف حرکت کنید ، می تواند به ابزار جستجوگرهای روزمره شما تبدیل شود.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 553 - نظرات : 0 دسته بندی: وب

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی