درحال بارگذاری

شهر کلروفیل شهری به وسعت یک جنگل

تاریخ: پنجشنبه, 18 مهر 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 491 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری


همراه شما هستیم با معرفی یک ایده جذاب و دیدنی دیگر ، ایده ای مربوط به ساخت یک شهر بزرگ که در آن پر از درخت ها و گیاهان است ،حتی به این شکل که تعداد درختان در آن از تعداد انسان ها بیشتر باشد! شهری که بیشتر از آنکه یک شهر معمولی باشد شهری به وسعت یک جنگل است. پس با ما در ادامه همراه باشید تا با یک ایده و طراحی زیبا و جذاب دیگر آشنا شوید.

هنوز هم در سرتاسر دنیا جنگلهای سرسبز به عنوان میراثی طبیعی باقی مانده اند ،استفانو بوئری (Stefano Boeri) به عنوان یک طراح فعال بر این عقیده است که تنها یک ساختمان که در آن درختان به شکل طبیعی وجود داشته باشند کافی نیست و طرحی را ارائه داده است که در آن یک شهر به شکل برجهایی زیبا که هر برج به شکل یک باغ و یا جنگل پر از درختان است. طرح او به عنوان تلاشی برای ایجاد اولین شهر جنگلی جهان در لیوژو واقع در جنوب چین است.

طرحی برای همزیستی انسان و طبیعت (محیط زیست) و فضای سبز در یک فرمت مدرن و به عنوان دوستدار محیط زیست طراحی شده است. این شهر همچنین به عنوان یک برنامه ی بنیادین برای مقابله با مشکل دود در چین است. این شهر به شکلی طراحی شده است تا در آن چیزی در حدود سی هزار نفر سکونت داشته باشند در حالی که در آن چیزی در حدود چهل هزار درخت و بیش از یک میلیون گیاه وجود خواهد داشت! این شهر هم اکنون نیز در حال ساخت است و در برنامه ساخت آن زمان بهره برداری از آن در حدود اوایل سال 2020 میلادی است. و می توان گفت سوالی که برای بسیاری پیش خواهد آمد این است که چرا این نوع طراحی ها یک طراحی معمول برای طراحان نیستند؟

نام طراح به لاتین: Stefano Boeri.

در زیر می توانید برخی از تصاویر این بنای زیبا و خاص را مشاهده کنید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 491 - نظرات : 0 دسته بندی: معماری

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی