درحال بارگذاری

بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی!!!

تاریخ: یکشنبه, 14 مهر 1398

نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 450 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت


مزایا و معایب یازاریابی سنتی و دیجیتال

بحث در مورد این است که آیا بازاریابی دیجیتال بر قدرت غلبه دارد و از بازاریابی سنتی فراتر رفته یا نه ،؟. بسیاری تصور می کنند که در بیشتر موارد ، بازاریابی دیجیتال است که پیروز است و اگرچه اصلاً مارک های سنتی به سختی وجود دارد. وقایع اخیر مانند غول مجله ، انتقال نیوزویک به نشریات کاملاً دیجیتالی باعث افزایش موجبات موفقیت در عرصه بازاریابی شده است. طی یک سال گذشته بازاریابی سنتی تقریباً 160٪ کاهش یافته است در حالی که در همان بازه زمانی هزینه های بازاریابی دیجیتال بیش از 14٪ افزایش یافته است. آیا مزایای واقعی استفاده از بازاریابی دیجیتال نسبت به روشهای سنتی وجود دارد؟ و به هر حال تفاوت بزرگ بین این دو چیست؟

تعریف بازاریابی سنتی

بسیاری از جنبه های بازاریابی سنتی وجود دارد و نمونه های آن شامل موارد ملموس مانند کارت ویزیت ، چاپ تبلیغات در روزنامه ها یا مجلات است. همچنین می تواند شامل پوستر ، تبلیغات در تلویزیون و رادیو ، بیلبورد و بروشور باشد. بازاریابی سنتی هر چیزی جز ابزار دیجیتال برای مارک کردن محصول یا آرم شما است. یکی دیگر از ابزارهای نادیده گرفته شده در بازاریابی سنتی این است که افراد یک تجارت خاص را از طریق مراجعه یا شبکه پیدا می کنند و در نهایت شما با آنها رابطه برقرار می کنید.

تعریف بازاریابی دیجیتال

دنیای بازاریابی دیجیتال همچنان در حال پیشرفت است و تا زمانی که فناوری به پیشرفت خود ادامه دهد ، بازاریابی دیجیتالی وجود خواهد داشت. نمونه هایی از بازاریابی دیجیتال شامل مواردی مانند وب سایت ها ، ذکر رسانه های اجتماعی ، فیلم های YouTube و تبلیغات بنر است. به طور خاص ، بازاریابی دیجیتال شبیه به تبلیغات سنتی است ، اما با استفاده از دستگاه های دیجیتالی. با این حال ، بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی ورودی است و هدف آن این است که افراد شما را پیدا کنند. مشاغل برای یافتن افراد، محتوا (یا تبلیغات) را قرار هدف می دهند. افراد ممکن است یک جستجوی آنلاین ارگانیک یا یک جستجوی پولی را انجام دهند ، افراد ممکن کسب و کار را شما در یک شبکه اجتماعی یا با خواندن مطالبی که بصورت آنلاین مانند وبلاگ یا مقاله منتشر شده اند ، پیدا کنند. هرچه بیشتر محتوای شما را ببینند ، بیشتر با برند شما آشنا می شوند و در نهایت از طریق این حضور آنلاین ، اعتماد و ارتباطی را با شما ایجاد می کنند.

مزایا و معایب بازاریابی سنتی

به دلیل سابقه زیاد بازاریابی سنتی ، مردم به بازاریابی سنتی عادت کرده اند. یافتن تبلیغات در مجله ها و روزنامه ها یا خواندن تابلوهای تبلیغاتی هنوز هم فعالیتهای آشنایی می باشند و مردم هنوز هم همیشه آنها را انجام می دهند. بیشتر اوقات ، بازاریابی سنتی حتی اگر محدود به یک نفر نباشد ، فقط به مخاطبان محلی می رسد. یکی از معایب اصلی بازاریابی سنتی این است که نتایج به راحتی اندازه گیری نمی شوند و در بسیاری از موارد به هیچ وجه قابل اندازه گیری نیستند. در بیشتر موارد ، بازاریابی سنتی نسبت به بازاریابی دیجیتال نیز پرهزینه تر است. و شاید بزرگترین نقطه ضعف امروز این باشد که بازاریابی سنتی استاتیک است به این معنی که هیچ راهی برای تعامل با مخاطب وجود ندارد. بیشتر شبیه این است که شما در حال پرتاب اطلاعات در مقابل مردم هستید و امیدوار هستید که آنها تصمیم بگیرند که اقدامی انجام دهند.

مزایا و معایب بازاریابی دیجیتال

یکی از مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتال این است که نتایج بسیار ساده تر می شوند. و دیگر اینکه ، یک کمپین دیجیتالی می تواند به تعداد مخاطبانی بی نهایت برسد. همچنین تهیه یک کمپین دیجیتالی برای دسترسی به مخاطبان محلی امکان پذیر است اما می تواند در وب نیز مورد استفاده قرار گیرد و در صورت لزوم به کل جهان برسد. بازاریابی دیجیتال همچنین وسیله ای بسیار تعاملی برای دستیابی به مخاطب است زیرا از رسانه های اجتماعی استفاده می کند. ارتباط مستقیمی بین مخاطب و تجارت وجود دارد و این بدان معنی است که تجارت می تواند بازخورد بسیار ارزنده ای از مصرف کننده داشته باشد. یکی از مضرات استفاده از استراتژی های بازاریابی رسانه های دیجیتال این است که می تواند مدتی طول بکشد تا موفقیت قابل اندازه گیری را تحقق بخشد.

آیا تعادل واقع بینانه ای بین این دو وجود دارد؟

جهان به سمت محیطی بسیار دیجیتالی تغییر یافته است. نه تنها مجلات در حال دیجیتال شدن هستند ، ما بسیاری از کارهای روزانه ما مانند بانکداری آنلاین را انجام می دهیم و بخش عمده ای از خواندن ما روی خوانندگان الکترونیکی انجام می شود. به دلیل ظهور عصر دیجیتال ، به نظر می رسد سرمایه گذاری در یک کمپین دیجیتالی عقل سلیم است. اگرچه بازاریابی سنتی هنوز جایی دارد ، اما در دنیای دیجیتالی ما رو به کاهش است. برای مشاغل امروز ، داشتن وب سایت و استفاده از وب به عنوان ابزاری برای تعامل با پایگاه مصرف کننده ضروری است. برخی استراتژی های موفق بازاریابی سنتی وجود دارد ، به ویژه اگر به مخاطب عمدتا محلی دسترسی پیدا کنید ، اما مهم است که از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید تا در دنیای امروز همگام باشید.


نویسنده: رضا فانی... بازیدها: 450 - نظرات : 0 دسته بندی: مدیریت

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی