درحال بارگذاری

خانه های کوچک و همه فن حریف! "خانه هایی که می توانند مسافرت کنند!"

تاریخ: جمعه, 12 مهر 1398

نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 457 - نظرات : 1 دسته بندی: معماری


همراه شما هستیم با معرفی یک ایده جذاب و دیدنی دیگر ،یک ایده جذاب و منحصر به فرد که که می تواند آرزوی قدیمی بسیاری از انسان ها یعنی زندگی در مناطق دور افتاده و با تمام امکانات را به حقیقت تبدیل کند. پس با ما در ادامه همراه باشید تا با یک ایده و طراحی زیبا و جذاب دیگر آشنا شوید.

شاید شما نیز دوست داشته باشید تا در مناطق دور افتاده ،مناطق ساحلی ،مناطق کوهستانی و... برای مدت زندگی کنید و در این میان خانه خود را برای استراحت داشته باشید آن هم با بیشتر امکانات مورد نیاز برای یک زندگی ساده و بی دردسر! باید به شما بگویم این امکان با وجود یک طراحی خوب و جذاب امکان پذیر است طراحی زیبا به نام اکوکپسول. (به لاتین Ecocaspule)

به جرات می توان گفت اینها اولین خانه های مستقلی هستند که از انرژی خورشیدی و باد تغذیه می کنند! خانه هایی کوچک که می توان گفت تقریبا خودکفا هستند! شاید در نگاه اول بگویید که این خانه های کوچک اصلا به چه درد می خورند ،اما همین کوچکی نیز یکی از مزیت های این خانه های کوچک است. به دلیل کوچک بودن آنها را می توان در هرکجای کره ی زمین استفاده کرد. درست است در هرجایی که دوست دارید از ساحل دریا گرفته تا در دل جنگل ها و بر فراز کوه ها ،تقریبا هرجایی که فکرش را بکنید!

اما این تنها مزیت کوچک بودن این خانه ها نیست ،این خانه ها را می توان به راحتی جابه جا کرد و از یک نقطه به نقطه ی دیگر با آنها سفر کرد. این خانه ها شامل تمام امکانات مورد نیاز برای زندگی در خارج از فضای شهری و انسانی است و می توانند انرژی مورد نیاز خودشان را نیز تامین کنند. درست فهمیدید به کمک استفاده از انرژی خورشیدی از طریق سلول های خورشیدی در سطح بالایی ساختمان و نیز توربین کوچک بادی برای تولید انرژی به کمک باد این خانه ها بیشتر نیاز های انرژی خود را تامین می کنند و در باتری های خود ذخیره کنند. البته باید به این نتکته نیز اشاره کرد که این خانه ها دارای یک عایق حرارتی با کارایی بالا نیز هستند. و در این میان همه چیز توسط سیستم هوشمند کنترل بهینه انرژی در این خانه کنترل می شود.

بیایید کمی در رابطه با ظاهر این ساختمان صحبت کنیم. این خانه ها دارای یک ظاهر تقریبا کروی و کپسول شکل هستند که این شکل ظاهری در آنها می تواند باعث کاهش مصرف انرژی و تلفات گرما بشود ،همچنین این ظاهر کروی باعث می شود تا جمع آوری آب باران و یا شبنم صبحگاهی به بهترین شکل ممکن انجام شود تا جمع آوری آب را به حداکثر بازدهی برساند. در این ساختمان زیبا فیلتر های مخصوصی برای تسفویه آب تا 99،999% و باکتری زدایی تعبیه شده است تا از لحاظ تمیزی و پاکیزه بودن آب مصرفی مطمئن باشید.

با وجود اندازه ی کوچک این کپسول ها (خانه ها) آنها می توانند به راحتی و بدون مشکل دو بزرگسال را درون خود جای بدهند. فضای درونی آنها به شکلی کارآمد طراحی شده اند تا راحتی زندگی در آنها به راحتی زندگی معمول در خانه های دیگر باشد تا از زندگی خارج از شبکه لذت ببرید. آنها دارای آشپزخانه داخلی با آب روان ،سرویس بهداشتی و حمام گرم و محل استراحت هستند تا بتوانید به راحتی از زندگی و تفریح در یک مکان دور افتاده لذت ببرید.

البته در درون این کپسول های فضایی کافی برای ذخیره سازی غذا ،انبار و نگهداری از وسایل ورزشی و تفریحی یا وسایل تحقیقاتی برای شما وجود دارد. اکوکپسول (Ecocaspule) نه تنها به عنوان یک کلبه برای زندگی ،یک کلبه اسکی و یا یک هتل قابل حمل است بلکه می تواند یک ایستگاه برای تولید انرژی و ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی شما نیز باشد. پس می توانید در سفرهای خود از تمام نشدن انرژی اطمینان داشته باشید. و از همه مهمتر از خانه هایی که می توانند مسافرت کنند لذت ببرید!

نام طراح به لاتین: Igor Zacek, Sona Pholova, Tomas Zacek.

در زیر می توانید برخی از تصاویر این بنای زیبا و خاص را مشاهده کنید.

نظر شما چیست؟ شما می توانید نظرات ،پیشنهادات و اطلاعات خود را در رابطه با این مطلب و موضوعات مربوط از طریق قسمت نظرات با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.


نویسنده: امیرحسین مظفرجلالی... بازیدها: 457 - نظرات : 1 دسته بندی: معماری

4 سال پیش

یوسف روان بد

خیلی عالی

جستجو
کلاس برتر
ارائه دهنده بهترین و به روز ترین ویدیو های و مقالات آموزشی و همچنین مقالات مختلف در رابطه با تکنولوژی ،معماری ،مدیریت و سایر رشته های کاربردی.ما برای شما بهترین ها را میخواهیم.

سایر خدمات مجموعهخدمات زیر تحت مدیریت برد تخصصی ارائه می شود.
طراحی وب سایت
راه اندازی و پشتیبانی شبکه
هوشمند سازی منازل
افزایش کارایی نیرو انسانی
تعمیرات دستگاه های الکترونیکی
طراحی داخلی
تبلیغات فضای مجازی
برنامه نویسی